БДЖ ще може да купи нов подвижен състав едва когато си погаси дълговете, каза пред журналисти министър Московски.

"Надявам се да има успешна процедура за концесия на летище "София" и с парите от нея да платим дълговете на БДЖ, за да не искат кредиторите да поставят дружеството в процедура по несъстоятелност. Ако процедурата за концесията е успешна ще останат достатъчно пари за покупка на нов подвижен състав. Надявам се в рамките на 18 месеца БДЖ да няма дългове и ще има нов подвижен състав", обясни той.

Министър Московски очаква най-много до две седмици да дойде разрешение от Брюксел парите от концесията за летището да се използват за плащане на дълговете на железниците.

Приключихме с документацията, сумата и параметрите на концесията е уточнена напълно, посочи той.

За финансиране от инструмента на ЕК "Кънектинг Юръп Фасилити" сме предложили проект за изграждане на отсечката Волуяк - Драгоман, както и железопътен възел Пловдив. Може би ще предложим и изграждане на десет километра от магистрала "Калотина". Парите няма да стигнат за всички тези проекти, но един от тях ще бъде избран, каза Московски.

"Досега отсечка от жп линията Септември - Пловдив вече е с готов проект и има финансиране по "Кънектинг Юръп Фасилити". Останала е една сума в порядъка на 111 милиона евро, която още не е усвоена, но за нея има още процедури в Брюксел, за да бъде предложен проект", допълни той.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски откри в София четвъртата Логистична бизнес конференция "Логистиката в свързания свят".

България разполага с предимството през нейната територия да минават пет трансевропейски транспортни коридора и ние имаме проекти за тяхното развитие, посочи в своето приветствие министър Московски. Вратите на публичната администрация са отворени за бизнеса, каза още той.

В събитието участват експерти от различни браншове - транспорт, логистика, производство, търговия, IT и консултантски фирми.