Председателят на Института за анализи и оценки в туризма, проф. Румен Драганов, не смята, че можев да разчитаме веднага на социален туризъм с китайци, какавато идея изрази министърът на туризма Николина Ангелкова.В изключително трудния сезон, който се очертава, туризмът се е съсредоточил в активизиране на пазари, които са по-близки до България. Във връзка с разликата долар-евро, имаме изключително изгодни услоия, към най-близките пазари...Основният пазар, на който трябва да се борим, е българският, който пренебрегваме през последните години. Не използваме инструментариума, с който искаме да привлечем Китай, по отношение на българския пазар. Ако можем да сме атрактивни за социално слаби чужденци, какво правим за българите?! Още това лято можем да използваме ваучерите като квота, която Министерството на финансите да определи. Много силно сме се съсредоточили от бранша по този въпрос. От друга страна, да активизираме традиционни пазари като традиционните централноевропейски и британски. Английската лира е много силна в момента, всеки англичанин, който идва в България плаща близо 30 процента по-евтино на база разликата евро-лира. За Великден проф. Драганов каза, че най-търсени са пакетите за балнео- и спатуризъм. Следват планинските ски курорти, също така малките къщи за гости, които предлагат храна на бавен огън. Като цяло,, имаме ръст спрямо миналата година през изминалия зимен сезон, ръстът е 4,5 %. Цялото интервю на Людмила Железова с проф. Румен Драганов можете да чуете в звуковия файл.