Коментари - Задават ли се по-евтини електромобили, въпреки че разходите за батерии растат? | Бизнес.dir.bg
назад

Задават ли се по-евтини електромобили, въпреки че разходите за батерии растат?

Единствените модели с начална цена под 30 000 долара сега са Nissan Leaf и Chevrolet Bolt

Обратно в новината

Коментари - Задават ли се по-евтини електромобили, въпреки че разходите за батерии растат? | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

https://www.dacia.bg/avtomobili/spring-electric-bbg-ph1-pre-order.html :)

Цените на батериите растат ама колите дали ще поевтинеят ? А само цените на батериите ли растат ? А цените на тока с който ще ги зареждаме тези батерии? А ток от къде ? От вятър и слънце ли ? Защото и така не става !

Крааткия отговор е: Не :)

Chevrolet Equinox 2023 е на цена 26 000$ + демек нагоре. Абе що сте писали , че не казват цената. Аз от де я знам? Ами има си официален сайт.

Търговската цена на този продукт отдавна не е обвързан с производствени стойности . Изчисляват се възможни бъдещи ползи и спестявания и се налагат върху актуални цени ! Не се отчита промяна на цената на енергия , амортизация , вторичната продажна цена ………

Електромобилите имат много предимства пред двг, но при тях има мнпго уловки свързани с предимствата: - токс няма да е евтин до безкрайност нито зарядните станции ще са без пари. С нарастване на потребителите и консумацията на ток той ще поскъпвс допълнително. - безплатното паркиране и нулевите данъци ше изчезнат веднага щом броя на потребителите нарастне. Докато държавата не предостави някакви стимули за фирмите които изграждат зарядни станции скоро няма да има насищане с такива и потребителите ще се редят на опашки и ще обилалят като улави да намерят къде да заредят което е ненужен стрес.

Тя държавата и да представи стимули, в текущите технологии и безумията които правят с производството на полезна енергия, пак ще е скъпо.

Зелената сделка ще доведе до тотален икономически срив на ЕС. Безработица, бедност и социални помощи е бъдещето. Без лични автомобили и без пътувания. Раждаш се в някой град, живееш на помощи и умираш в същият без да си го напускал. Перфектният нов социализъм.

Зелената сделка е точно обратното на всичко, което написа. В момента се наливат безпрецедентни суми за всичко свързано със зелената енергия и изместване на Русия от пазара с горивата. Сега, дори в България, по предприемчивите имат шанс да направят успешен бизнес заради това, че нишата е голяма и не е разработена. Ако се опитваш да пробиваш в бизнеса с газ или петрол - късмет. В допълнение, дори обикновените хора, които не знаят какво да правят със себе си имат шанс - малко са специалистите във ВЕИ и като цяло ще има нужда от огромна работна ръка, която дори няма да има нужда да е експертна, защото просто е нещо ново и всеки може да се научи и да влезе в сферата и да работи. С други думи, сега е момента да се възползвате от зелената сделка, а не да мрънкате след 5 години, как всички се възползвали, а само вие стоите бедни и безработни.

Тази новина е най-важната за ЕС за годината в областта на икономиката. В началото на юни Европарламентът одобри предложението за забрана на продажбата на нови леки коли и леки търговски автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Новите строги стандарти за отделяне на вредни емисии – CO2, трябва да принудят производителите на автомобили да се откажат от двигателите с вътрешно горене и да се съсредоточат върху електромобилите. Първите отзиви бяха унищожителни за това решение – електрическите коли са по-скъпи от двигателите с вътрешно горене и няма тенденция да станат по-евтини, стойността на литиевите акумулатори и на други метали за тяхното производство е много висока и т.н. Не се отчита и най-новият фактор – рязкото поскъпване на електроенергията заради енергийната криза в ЕС, нямаляващото производство на електроенергия в Германия, която никога няма да може да произведе електроенергия за 30 милиона електромобили нито с вятърни мелници, нито със слънчеви системи, нито с останалите две атомни електроцентрали. За да се справи с новата ситуация на Германия са нужни 40 нови АЕЦ. Същото се отнася и за Франция и за проблемите с нейните атомни централи. Ако Германия бъде принудена да преструктурира своето производство на леки коли към електрически, това ще е съкрушителен удар върху цялата немска икономика в която около 40 на сто от трудово ангажираните по един или друг начин са свързани с автомобилостроенето. По този начин сме свидетели на икономическо саморазрушение на ЕС, каквато е целта на САЩ. До 2035 г. Европа ще се превърне във второстепенна територия в процес на стремително обединяване, в която хората няма да имат пари да си купят нова електрическа кола. Всичко се дължи на новите европейски норми за емисия на CO2. От 1 януари 2020 г. 95 процента от колите, продавани от всеки производител на територията на ЕС трябваше да отговарят на новия лимит за максимална емисия на CO2 – 95 грама на 1 километър, а от 2021 г. – всички! Според европейската агенция за околната среда, транспортът в ЕС отговаря за около 20 процента от общата емисия на CO2 и като единствен сектор на икономиката го произвежда все повече, докато другите /енергетиката, селското стопанство, промишлеността/ - все по-малко. Пътният транспорт "произвежда" най-много CO2 – 75 процента през 2016 г. Заради това властите на ЕС се захванаха за леките коли по най-радикален начин. Пред производителите сега стои задачата да намалят средната емисия с над 25 грама CO2 на 1 км. Но това е само началото. До 2025 г. ще трябва да ги намалят с нови 15 процента, а до 2030 г. – с 37,5 процента в сравнение с новите лимити. Но най-новите проучвания потвърждават, че електромобилите са значително по-лоши за климата, отколкото например дизеловите автомобили. За какво става дума? Според последни данни електрическите превозни средства едва ли ще намалят емисиите на CO2 в Европа през следващите години, тъй като въвеждането им няма да намали емисиите на CO2 от магистралния трафик. Според проучването, публикувано от Института IFO в Мюнхен, електрическите превозни средства имат "значително по-високи емисии на CO2 от дизеловите автомобили". Това се дължи на значителното количество енергия, използвана за добива и преработката на литий, кобалт и манган, които са критични суровини за производството на акумулаторите за електрически автомобили. Така например батерията за Tesla Model 3 замърсява климата с 11 до 15 тона CO2. Всеки пакет батерии има живот приблизително 10 години и общ пробег от 94 000, което означава 73 до 98 грама CO2 на километър (116 до 156 грама CO2 на миля). Към това добавете CO2-емисиите за електроенергията от електроцентралите, които захранват тези превозни средства. И реалните емисии на Tesla могат да бъдат между 156 до 180 грама CO2 на километър (249 и 289 грама CO2 на миля). Германските изследователи критикуват факта, че законодателството на ЕС класифицира електрическите автомобили като коли с нулеви емисии. Наричат го измама, защото електрическите автомобили, като Model 3, с включени всички фактори, произвеждат повече емисии от дизеловите автомобили на Mercedes. Реалността е, че в допълнение към емисиите на CO2, генерирани при добива на суровините за производство на електрически превозни средства, всички държави от ЕС генерират големи емисии на CO2 при зареждането на акумулаторите на превозните средства, използвайки мръсни електроцентрали. Освен това бензиновите двигатели с метан или въглеродните двигатели могат да намаляват емисиите на CO2 с една трета и евентуално премахват нуждата от дизелови двигатели. Метановата технология е идеална за прехода от двигатели с природен газ към двигатели, които един ден ще работят на метан от енергийни източници без CO2. Така че може да се окаже, че планът на Елон Мъск да спаси света с електромобили е не само фикция, но и най-голямата измама в автомобилостроенето. Нещата ще стават все по-сложни.

Цена на киловат от зарядна станция вече е 90 стотинки. Демек вече електеичките стават 20 лв на 100 км. Моя дизел е 7 градско -> 22 лв

Аз пък си зареждам колата у дома на нощна тарифа по 14 стотинки. Возията ми излиза около 2 (два) лева на 100км, защото колата ми харчи около 14kWh/100km

На всички колите им харчат 6 на сто градско

След 100 000 км ще си избил тия 20 000 лв дадени в повече за електричката. С моето каране - 10 000 на година, това са 10 години. Освен това, карам 7 местен ван, а ти сапунерка. А както знаеш, 2025 и домакинствата минават на цената на промишлен ток. За това, мисля да си взема за втора кола една малка хибридка

БАРАТОЧКА

И кат тръгнеш към домА - в Ямбул, уважаеми Смешнико, и кат трябва да заредиш на Стара Загора...щепсела от вкъщи ще се вее зад теб, та да си заредиш на "домашната" тарифа ли? Ай писна ми от дървени философи!

_stankow

На пропан съм. 7 местна кола, 14 л/100 градско, 11.5 извънградско. Цена на пропана от 1.09 до 1.22, значи от 12.5 до 17 лв./100 км. Истината е в хибридите !

Хибриден джип: 5 на 100 градско, 6 смесен разход. Може и по-малко, но това е без напъване за разход.

Хайде давайте следващия тъп въпрос

ЕПМ с тия зелени преходи. Всичкото е за да обеднееме и за тотален контрол.

Прост цървул.

в Англия държавата вече се гласи да вкара законопроект, зарядните точки на електричките в домовете , да бъдат на отделен смарт електромер, който ще отчита по-скъпа тарифа , и отделно може да се контролира, да бъде пускан само в часове с ниска консумация на ел. енергия, и да бъде спиран, ако вземе да се претоварва мрежата.

Това щото не може да си ареждаш колата от контакта?!

Няма да може Стой и гледай

за 5000 долара знаете ли какво Ауди дизеляк 2ра ръка ще си взема, бе , ей?

Ами то и магаренце може да си намериш за по-малко пари.

Или само...цачка с педали?

И нищо за китайските и индийските автомобили. За тези на Киро - пакнищо. Ама за тезиот Русе, можеше да кажете две думи. Ама като сме само с преводни статии - така ще е. Мъка.

Тези от Русе отидоха да произвеждат в Румъния, че там условията за стартиращи компании са далеч по-разумни, отколкото в България.

Пуснахте статия за ел.автомобилите произведени в САЩ. За да е справедливо, пуснете една статия и за ел. автомобилите произведени в Русия? Ааааа верно, то такива нямалооо ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА

Всъщност има. И даже и ел.камиони

Странно. Не знаех, че "Нисан Лийф" (Nissan Leaf) "Мини Купър Електрик" (Mini Cooper Electric), "Мазда Ем Екс 30" (Mazda MX30) "Хюндай Кона Електрик" (Hyundai Kona Electric). "Ниро И Ви" (Niro EV) на "Киа" (Kia), "Айоник 5" (Ioniq 5) на "Хюндай" (Hyundai), , "Фолксваген Ай Ди 4" (Volkswagen ID.4), "Кю 4 и-трон" на "Ауди" (Audi) са американски.

Евтино вече няма.

Тия нормални ли са?! Ако добавиш към тези 30000 долара още 20000 долара можеш да купиш много хубав и нов кемпер.

grainis

До две години на пазара излиза OFO-Електрически Автомобил - ofomobile.alle.bg , с Дизелов или Ванкелов-Тип (liquidpiston.com) Rotary-Двигател - или компактна OFO-Аерозолна Газова Турбина , комбинирани или не , с Хибриден Бордови ЕлектроГенератор , захранвани с Карбон-Неутрално и супер-Евтино (под 0,10лв./кг) рафинирано Органично Горивно Олио (OFO)- biofuel.alle.bg , Комбинацията се очертава като възможно най-добрата технология в областта на чистите автомобилни задвижвания . Работим по идея за "спартански" Офомобил , произведен на 90% от суперлек, суперздрав и суперевтин Базалто-Фибърен Композит - basalt.alle.bg , на цена под 3000 евро без ДДС, - който ще зарежда за 2 минути 100 литра ОФО и ще изминава над 1500км разстояние на цена от 20лв.

Абе никой не иска да продава евтино! Пример - нисан лийф - чудесна кола, вече има и на поносими цени. Нисан пускат нова батерия с пробег до 1000 км. Ама няма да е съвместима със старите им модели. Не става да си купиш модела от 2012 и да му турнеш батерия от 2022. Купете си новия модел. И такава е политиката на всички. Няма значение кой колко иска да пести. Ако компанията не печели повече отколкото преди не е бизнес изгодно.

Е дърво. Всичките им коли са били дървета и такива ще си останат.

и да поевтинеят, тока кат поскъпне ко праим???

в щата Илинойс до миналата година данъка за лагерна количка на ток бе $12.00. При $125.00 за кола с ДВГ. Тази година елекролюбителите удариха БИНГО - данъка е вече над $500.00. Злите езици говорят за данък над $1000.00. Отделно в Чикаго, през няколко години, през зимата на колите се виждаха само върховете на антените на леките коли на улицата. От сняг. Вече колите нямат такива антени .... но студът и метровия сняг останаха. Как ще "пали" и кара електрическа лагерна количка при МИНУС 20 градуса? Р.S. минус 20 е еднакво студено и при Целзий и при Фаренхайт. Ха.ха.ха.

Не, колега, бъркаш се - -40 е еднакво и по Целзий, и по Фаренхайт ;) -20° C = -4°F -20° F = -28.889° C

Обаче не караш на нефт или газ, а на въглища, ядрено гориво, вода, въздух или слънце. Върви много приятно. Обслужва се лесно. Зареждаш вкъщи. Има известни предимства, но много накиселява в устата.

точно. Задават се.

Статията е за американския пазар, а не за европейския. Правете разлика. В САЩ цените на електричеството не са мръднали поради което ел.автомобили са все още много атрактивни. В Европа вече не.

В Европа е стандарт колите да имат газова уредба и да работят на природен газ. В САЩ това е ЗАБРАНЕНО. Кола на газ НЯМА ПРАВО да спира на обществен паркинг.

Европа се готви за блекаут, цените на газта за семейства отиват над 1/2 заплата (средно в Европа!), Другите опции са невъзможни и също толкова скъпи.. те говорят за електрокари. Свърши зелената сделка, свърши темата с електрмобилността и т.н Швеция, Италия, скоро всички държави в Европа ще отидат в крайно дясно. А зелените няма да ги пускат до политиката за поне 15-20г напред

Чипове и електроника също няма да има, особено в количества за масово производство. имаше статия от онзи ден как започва наддаване между Америка и останалите за малкото налични ресурси.

Първия модел ставаше. Нисана е пълна глупост