Цените на колите втора ръка са скочили с 30% и ще продължат да растат, сочи прогноза
През 2022 година са регистрирани към 30 хиляди нови автомобили и 260 хиляди втора употреба
Обратно в новинатаКоментари - Цените на колите втора ръка са скочили с 30% и ще продължат да растат, сочи прогноза | Бизнес.dir.bg
Коментари
Много скоро всички ще ревете за соца и Бай Тошо когато колата не беше толкова важна,всички имахме коли тогава,но имаше ДАП където също хората имаха работа и ние ходехме с рейса на работа а сега демократина ходи с колата на 500м на работа.Вижте се,по пътищата кола до кола всеки тръгнал като муха без глава,всеки има по 3 коли а не му дреме,че съсипаха държавния транспорт,железниците,Сомат сега само коли и тирове на разни частници с България фалира.Двуногата маймуна наречена накратко българин много скоро няма да има какво да яде,даже и ГМО-то на Еуропата ама му е добре.България със златната земя и всичко онова което построиха Русия и Живков вие съсипахте,продадохте за едно кило банани.Мечтата нали ви беше да сте свободни да пътувате на гъзъТ на географията е айде приятен път.
Те са поскъпнали с 500% от миналата година. Статистиката отчита цените по фактура ама автокъщите взимат половината пари на ръка. Задължително трябва да има гаранция 6м за всички възможно проблеми.
Цените на автомобилите втора употреба ще вървят нагоре , защото един дизел на 15 години е много по качествен и сигурен от някой нов таралясник. Нали трябва да зарибяват стадото за да му го набият после със 300.
ръсиш откровени лъжи. Българинът НЕ предпочита кола втора ръка. Просто не може да си позволи друго.
Крайно време е да се спре вноса на таралясници!Крайно време е собствениците на повече от 1 семеен автомобил,нямащи гаражи,да плащат за паркиране на обществените места!Крайно време е пирамидата на данък МПС да се обърне и трошките да се облагат дебело!Крайно време е българинът да разбере,че не е длъжен да има какъв да е автомобил!
бай Киро, забравяш че проблема с паркирането е благодарение на действията/бездействията на столична община. на всяка зелена площ се строи сграда без да се мисли за инфраструктура. на мястото на всяка къща се прави 4-5 етажна кооперация. за това не са виновни хората. това са закони и правила които се правят и пишат в общината. а това с трошките.....е смешно. това че някой може да си позволи нов автомобил не означава че всички могат. ти ходил ли си "в чужбина" или само си гледал филми на Марвел. да не би в западна Европа или САЩ да карат нови коли на 2-3 години? и там има много коли на 8-10-12 години. в някой градове на западна Европа са го измислили със ангажимент за строителство на обществени паркинги - дали ще са общински или частни, няма значение. имаш паркинг, плащаш 200-300-400 евро за парко място на месец и няма проблем с паркирането по улиците. хайде стига с тая приказка "да го духат бедните". живота е интересно нещо. ако ти си голяма работа и сам си вадиш парите, ако утре те блъсне кола и останеш инвалид и не можеш да работиш много бързо ще смениш плочата. ако парите са на баща ти и баща ти фалира ..... пак ще ще почнеш да говориш глупости. а и ако всички взимат "големи заплати" как ще има разлика между умните, талантливите, работливите и другите. отивай да се насмъркаш и да се радваш на високия си стандарт
Хайде сега нека да бъдем реалисти и да си признаем няколко неща. Първо - хората не искат стара кола или т.н. втора ръка автомобил. Просто болшинството НЕ МОЖЕ да си позволи нова кола от магазина особено в сегашната трагична и несигурна икономическа ситуация. Второ: цените на колите втора ръка са високи по една много проста причина - автомобилните производители решиха, че вече такова нещо като автомобили на склад няма да има тоест отиваш, поръчваш си колата в дилърството, те дават поръчката към завода и чакаш 6-8-10-12-15 месеца. Колкото ти кажат - толкова. Това е за да се намалят производствените разходи, което като идея не е лошо и е добре за природата, но не се ли връщаме така в едни други времена на една друга система където пак се чакаше? Това автоматично означава, че на пазара за коли втора ръка ще има все по-малко автомобили и все по-малко предлагане, защото част от закупените и използвани автомобили реално няма да стигнат до вторичния пазар поради катастрофи, тотализиране, природни бедствия, инциденти или модела и дадения автомобил ще са толкова зле, че ще отидат рано-рано за скрап. Трето - за цената на един нов автомобил реално може да се вземе по-стара кола, но от по-престижна марка и с повече екстри. Прост пример - нов модел на една румънска марка с доста екстри струва около 42000 лв, нов, с найлоните по седалките и мирис на свежо и боя. В същото време веднага може да се вземе на старо автомобил в доста добро състояние и приличен набор от екстри. Тук от значение е и друго - какво ще бъде обезценяването на автомобила след 1,2,5,10 години и за колко евентуално бихте могли да го продадете тогава. Нали няма някой който да мисли, че ще си продаде Дачията струваща днес 42000 лв за 20-22000 лв след 10 години? Въобще темата е почти необятна особено като се вкарат в нея народопсихологията и други странични фактори. Факт е че хората искат нови коли, но те са все по-недостъпни за масовия потребител и това е тенденциозно и за съжаление ще продължи така и за в бъдеще, а търговците на автомобили втора ръка потриват доволно ръце и помпат цените.
Българина, разбираш ли "предпочитал" втора ръка. Ми по-му е хубаво бе! Кой ги измисля тези анализи...
Да скачат, колко ще скачат? Трябва да има кой да купува. Цените са за украйнци и румънци. Като си с пари на джоб и си решил да взимаш търговците свалят с 2000 до 4000 Хил. Нека да се вдигат.
В бълхария нив акола е харч на лесно изкарани пари. Никой разумен работещ и изкарващ с труд парите си не би си ги изхарчил спестените +кредит за една нова кола. Пъро санскапанитебразбити пътища, ще ти се потроши колата страшно бързо. Второ щенти я надраскат, чунат, ударят или овандалят ако ме ти е прибрана в гараж, на улицата горко й, особено ако со спрял на чуждо паркомясто. Ще съжалиш, че си купил нова. Трето много по голям шанс да я откраднат като нова, примери безкрай. Четвърто застраховки, каско точат ежегодно джоба ти. И пето в тая джунгла с бг с тия рискови ситуации всеки 5 мин. С карането дори и да не си виновен някойн може да си размаже колата в тебе, или да те удари отзад, рикът от катастрофа еногромен по всчките ни пътища. Така че от всичко изброено за бг по добра от старата кола няма. Малко пари си вкарал там, нямаш застраховки и разходи, не те протесняват драскотини и си караш и паркираш спокойно. За мен няма по добрър автомобил от стария, условията са ни такива. Факт.
Никой не ти е виновен, че си беден. В България има много високоплатени служители, които си купуват нови коли. На 90% не им е дадено да виждат тази прослойка и никога няма да станете част от нея. Така е честно!
Скъпите коли не се купуват от високоплатени служители никъде по Света.Скъпите коли се купуват от шефовете на тези служитрли.
Очевидно си бачкатор :) За това виждаш нещата по този начин. Оправяй се! Никой не ти е длъжен!
Така е навсякъде по Света.Масоеите коли са среден клас купени на кредит.Бугатита и тн дори не се карат от кой знае какви а от футбалери рапъри и тн. И така е и с Ферарита Поршета и тн.
В Германия шеф на средно голяма фабрика кара седан/СУВ среден клас. Имигранта, който му прави дюнера кара S/G- klasse. Същото е и в България. В България е обратното. Изключваме ограничените програмисти, които въпреки високите заплати и тясноспец умения са мега ограничените типажи. Надменни, защото се сравняват с бедните около тях. Ако се сравняваха със средна класа западно европейци или американци щяха да видят какви са жалкари.
Да, направо 60%. В БГ се предлагат едни от най-големите боклуци, които в Западна Европа трябва да заминат или за моргата, или за основен и скъп ремонт. Иначе не биха преминали през тамошния технически преглед.
В кочината с фирмите на буци всичко е спекула ... дебелите купуват кошници на 30% по висока цена въпреки , че в Западна Европа ги забраняват и продават на безценица.
Оставете цените на колите, то ако цената на горивата и обслужването им бяха ниски, да кажеш хайде, обаче тя кражбава и изнудването на българина е до небесата. На всичкото отгоре наще мисирки и дирници много активно опитват да прикрият нещо изключително ОПАСНО И ВАЖНО ЗА ДОВЕЖДАНЕ ДО СЪЗНАНИЯТА НА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ, но аз няма да го пропусна, Ето го The Final Lockdown на човешката раса - клип с най-важната информация за ТОП КАПАНА на сатанГЛистите! https://tinyurl.com/2le48f9f Още по темата само с преведени видеа от сой https://bit.ly/anti-global-trap-info
Ами корупция вие позволявате а пък после защо има жертви и защо колите в България са най старите.
Коли под Евро5 трябва да бъдат забранени за внос. А Евро 1 и 2 да се спрат от движение.
И след три месеца икономиката ще се е сринала, доколкото имаме такава! В София около 95% от колите са под 5В. Градския транспорт не може и една трета от пътниците да поеме при положение, че слязат от колите. Писането на глупости е лесно, но изпълнението е трудно! Подарете на една трета от софиянците по една електрическа кола и няма да имате ток и телефоните да си заредите! Аман от зелени талибани и умно-красиви!
Всеки според джоба си, всеки според разбиранията си! Аз предпочитам втора ръка и да си я стегна като почти нова и разликата в цената до нова да я ползвам за гориво. А и не ми е жал да я карам по бг пътищата. Но има хора с пари, които все пак трябва да ги харчат, защото инак, за какъв чеп са им!?
Е страната на неограничените възможности. Най-умирщата в света, с най-ниско заплащане в Европа, цени на храни по-скъпи от Германия и Испания, разбити пътища, липса на паркинги и инфраструктура в градовете. При наличие на вода и четири вида климат внася картофи, чушки, ябълки, зелки, дини и каквото се сетиш. Обаче, сите са гъзаре. Едните карат брички нов внос ма Мерцидес, БМВ и Хауди. Другите пък плащат кредити за модерни каруци и ипотеки за следващите 40 години. Един чужденец успешно ни синтезира като държава с лафа: България - тъпо и скъпо.. Правете си изводите сами.
Като каже “Българинът предпочита…”, новият автомобил да не е като да си купиш нов компютър… Я да ми разясниш как се изкарват 20 хиляди лева и нагоре за нов автомобил от обикновен работещ човечец в България, който и се грижи за семейството си. Аз добре знам и съм си купил нов автомобил съвсем честно от заплатата си, но като работя в чужбина. И знаеш ли каква е голямата разлика с България - не само, че за един и същ труд се плаща повече, ами и платформата ти намалява разходите и можеш да спестиш пари и то достатъчно за няколко години, че да си купиш нещо скъпо като нов автомобил. И да си го ползваш като бял човек, а не да му трепериш. Разбери какво е това платформа в една държава, кой я създава и поддържа и тогава ми говори какво предпочита българина, моля!
Предпочитам автомобил втора употреба, защото когато тръгна да карам чисто нов автомобил по новопостроените (благодарение на ГЕРБ) пътища и магистрали, при всяка дупка ще ме боли сърцето и не зная колко време ще издържим на такъв тормоз - аз и автомобилът. Като е втора употреба, поне ще мога да се успокоя, че вината не е само в пътя (макар да зная, че е).
Продажбите на нови коли са смехотворни 30-40 000 на година, че това са продажбите в едно село в европа :)) За каква икономика и стандарт говорим 30г след като избухна демокрацията и как ще ни вкарват в еврозоната с тая мизерия :)
В края на 2019г. започнахме да търсим трета поред стара кола. Света беш блокиран от вируса. Към лятото на 2020г. за малко да дадем 14000лв за 10-11г. стара кола + регистрация + газово. Е, гледаме, Дъстър, нов, бензин + газ, ниво Комфорт за 26500 лева с намаление даже. Е как да не си вземеш едно дъстерче. Сега пълня бутилка газ (33л) за 35лева и си знам, 400-420км градско за месеца съм ОК. А колкото, че Дачия не е кола... Говорете си, не ми пречите.
Да си жив и здрав. Безаварийно и спокойно шофиране. Мани ги. Тук са все "разбирачи". Доктори, иконочисти, политолози, стратези, всякави има. Само с тази газова уредба ...... Но човек си знае най-добре за себе си.
Аз също си взех нова Дачия, но Докер, бензин - газ. Имай пред вид обаче, че тия газови, които ги слагат фабрично на Дачиите водят до един проблем. След 30-40 000 км клапаните се износват, защото са направени от сплав, която не е предвидена за газ, а за бензин. Така че гледай да навъртиш тия километри преди да ти изтече гаранцията иначе ще плащаш ремонта ти - нови клапани, шлайф на глава и каквото още там трябва да се прави. Не съм специалист и не знам всички подробности по ремонта.
Banger Racing Bulgaria! Хайде да го направим, какво ще кажете? Само от туристическата атракция БГ ще си покрие дълговете за 100 години напред...
Всички собственици на авто къщи да ми ядат У.Я. Аз си пазарувам директно от завода на Ферари с 30% остъпка, че съм ВИП персона.
За миналата година имам 5000 км навъртяни. И втора ръка кола не си струва за тея километри, ако трябва да съм честен, ама няма друг транспорт там дето ползвам колата.
Рецесията чука на вратата ама викате цената на ламарината на колела се вдига. Така и с цените на имотите, все нагоре викате ще растат... и аз така си мислех на 20
Пътувах за 23лева на месец на нов 42 местен Ел.автобус....сега ще видим Меси дали ще дръпне щепсела
Новото возило 1 ден след като го купиш и решиш да го продадеш по някаква причина, най-много 70% да му вземеш. Ех да, новото си е ново все пак, дори и за1 ден.
И с телефона е така, и с телевизора, и с пералнята и с .... Цял живот всичко втора ръка от тънки сметки. То и жената я вземи разработена.
Колко ли парко места и автомобили има за площ-та 400м2 на 40 етажния, Мулташки век в Лозенец
Доста Авто къщи са параван за пране на пари.
Т62 и Т64 много се търсят в РФ, нивите не вървят нещо.
Старо ти е инфото, търсят се под дърво и камък за укронацистите, щото побеждават и бяха взели на Руснаците танковете. Руснаците си произведоха нови и унищожиха всичко на укрите. Са целият запад се чуди как да накара тези, които имат Руски танкове да си ги дадат. Викай са Слава Кокаине и топи жопата във вазелиня, че иде дежурният кравар да те прошнорова.
Значи цената на Москвичите ще трябва да скочи с 3000% защото не се произвеждат вече и са колекционерски.
Аве тия ламарини - кво толкоз. Колата е движима вещ, като телефони, компове, TV-та и т.н. Купете си поне един тристаен (може и втора/трета ръка) в Сф, за да ви призная. Тръгнали с тенекии да ни занимават...
Разбирам, че според по-голямата част тарикатско е да караш старичка кола. Добре, че се намират балъци да си купят нови коли и после да ви ги продадат. То иначе как ще намерите сатри, като няма нови. Ей, устроили сте си живота. Сега разбирам кои са умните и печеливши и кой са бедните и тъпи.
Старата кола е като старата жена, големи претенции, големи инввестиции за поддръжка и поправка, но удоволствие никакво. Понякога може и да свърши работа, като няма нищо друго, но истински кеф, никога.
Затова скачат цените.. А уж само по соца се чакаше за нова кола... Сега соца ли дойде в ЕС, а глупаци?!?
Да повишат цените със 150 %. А по-добре да забранят всичко, което не е поризведено преди 10 г. Пътния данъки и "Гражданска" също трябва да се повишат с поне 150-200 %. Минавам и гледам пред старите блокове. Не са станали повече апартаментите в тях. Преди паркингите са стигали. Сега трошките са паркирани на пътното платно, тротоара, зелените площи, пред входа и къде ли не. Стига с тия простотии всеки да си купува талиги за 1000-3000 лв, а и да се хвали как му излязло "на сметка". А това, че в нашия подземен гараж /платил съм си два гаража/ не мога да мина, защото един идиот си вкарал втората кола и я паркирал по средата на пътя. Била скъпа, да си я пазел през ноща. Щял да я закара после на платен палкинг. Без малко да му строша и врата, освен огледалото. Не е задължително да имате коли. Според чергата. Дядо ви не е имал.
Изцяло си сам си виновен, да си купиш апартамент, че и два гаража на претъпкано място. С какъв акъл сега ревеш? Върни се пак на село, там няма да имаш този проблем.
А прав си. Имам къща на село. Излезе ...... /аре да не ес оплаквам, че си развалям имиджа/. И там почват да се появяват проблеми с нагли съседи. Тези статии много ми харесват. Под тях коментират или разгневени бедняци или "хитреци", които си "знаят сметката". Готино е да ви дразня. Българина най го е страх да не настине и да не се мине. Да сте живи и здрави с "новия внос". Който не знае как мирише нова кола отвътре - няма да ме разбере. Сега "лека нощ" драги, паркиращи в зелените площи и детските площадки тарикати.
Фукльо! Имаме по-хубави коли от теб!
Вярвам ти за по-хубавите коли. БМВ? Нали. За този по-долу. Не. Не съм програмист. Нямам толкова акъл. Други по-прости неща, касаеща комисионерски услуги.
Ясно. Щом е комисионерско, проститутка. Това вече обяснява нещата, можеш да си купиш апартаментче.
Човеко, поинтересувай се за всеки апартамент дали има гараж или паркомясто. Тогава коментирай, че колите са много. Културата на доста шофьори е - паркирам на две места, щото не мога на три.
и така и иначе. Аз има съседи /тричленно семейство/ с 4 коли. Обща сотйност - може и да има 10 000 лв. Колко паркоместа да имат на 1 апартамент. Отсреща има гаражен автосервиз. Е сещаш ли се какви таралясници без гуми са разхвърляни наоколо. Сваля си части от тях. Да ремонитра. А колко коли нощуват за ремонт със седмици. Никой от общината и полицията не го закача. Даже минават полицаи да си пият кажфе с него. И аз мразя старите коли, автоджамбазите и мръсните квартални сервизчета.
Една 5-ца 600 лконя е 70000 лева. Мене ме устройва.
Един приятел, след като обиколи всички автокъщи и не намери нито един автомобил на реална цена и без връщан километраж, отиде до Франция, купи си автомобил от среден клас на 280 000 километра за 6 000 лева. С екскурзията да Франция, 3 дена там и на собствен ход до България ми се върза малко над 7200 лева. Тук сходен автомобил /проверих/ е около 18 000 лева и е на 155 672 километра ;). Дигайте цените колкото си искате. Скоро по-малките вносители ще фалират и ще напуснат картела. Само ви гледам сеира!
От няколко месеца следя 2-3 коли никои не ги купува, викам си дали пък нещо не са уред. Времето минава следващата година ще станат за ретро автомобил.
Какво и защо не е написано в новината? 1.Цените на новите коли с колко процента са скочили? 2.Скоковете на цените първа и втора ръка в ЕСССР в проценти. Та нали една новина трябва да информира простолюдието, така че то да си направи сметката. А не да гадае...
Нова кола от среден клас. 7г. гаранция, 7г. пълно обслужване включени. Ключа и смяна без пари. Спрях с тия трошки, 42ра употреба тоталки. Ако сметна що пара съм оставил по сервизи да си оставят ръцете разни набедени за майстори, отдавна да бях взел това решение. Ама била се обезценявала, еми 7г. ще карам, после ще видим как върви търговията с чипове на братята китайци. Може и да не се е обезценила толко.
След една-две години като започнеш със скъпите ремонти нали пак при калпави ще отидеш, защото тези 7 години гаранция са за частите, които и след 20години няма да смениш, а всичко което ти се счупи, в официалния сервиз ти казват "това е консуматив".
Кажи само дилъра на тези, които сменят без пари. За марката, ще се сетим.. Обслужване на една кола при дилъра с масло от варела е 5 стотака. Аз пред блока с туба от Тех ко с трима души с десет бири зорлем два стотака. Къде е разликата без пари.
Не от 7, а от 21г. карам коли като за сегашни 3-4000лв и нямам грам грижи. Винаги с кола и евтино, без зловещи обезценки на чисто нови возила.
Години или 120000. Ама 120000 аз ги правя за по малко от 3 години. Всеки си решава сам. Няма универсална формула. Ако всеки има прилични доходи, ще има и нов автомобил.
Пич, трети месец се псувам за дреболии със официалния дилър тука няма да казвам на коя марка. Като си сметна колко време ми отнеха разходките до дилъра и обратно, по бързо и по-евтино щеше да ми излезе да си бях купил оригиналните части и да бях отишъл до кварталния сервиз да ми ги сменят. Отделно най- ранният час за сервиз при официалния дилър беше за след един месец. Отделно единия чарк го чаках един месец също. да ми го докарат - а аз можех да си го доставя за 5 дни от Германия. Та новото си има и предимства , но си има и недостатъци.
Смятай къв бедняк трябва да си за да живееш на лизинг. Визирам тия с дачиите по-долу за по 400 лв. на месец. Или купуваш нещо кеш или значи че си мишка и не може да си го позволиш. Е такива после първи идват да реват като им взимат колите и кутийките, които отгоре на всичко са плащали с 4-5% по-скъпо заради лихвите, такси кредити и прочее. И после като почнат да му го слагат в работката не смее да напусне, стиска дупарата и продължава да разправя колко хубаво било да го клатят.
Аз моя Дъстър го платих наведнъж и съм много доволен. Дойде за 4 месеца от Румъния, пушка е! Веднъж в годината, най-много два - обслужване, иначе само пълня резервоара. Трета година, 60 хиляди километра, още мирише на нова.
Нов дъстер с желаните от мен екстри е 50К - и то без теглич, стъпенки, кожен салон, подгрев на седалки. За мощност и комфорт не коментирам нали. 2017 си купих ML на 10 години беше тогава, 200 000 км. за 12000 евро от дойчланд. Демек на 50%. В момента е на близо 300000. Да ти кажа и аз само сипвам дизел и сменям масло. Та не виждам защо да дам 2 пъти повече пари за нещо, което не е по-добро, а да не говорим че след тия 6-7 години не знам дали не струва същите пари като тая, която вече е на 16 г.
ебаси глупака люлински ако имаш 100к пак по-добре на лизинг а с останалите да си оравиш бизнеса и да печелиш повече от петте процента оскъпяване на лизинга схвана ли неудачник лайнян от люлин ссигурно сиби русофил и те пръскат самолетите
Друго си е с кеша на Горубляне, като бял човек да се обзаведеш с нов внос :)
Не си запознат. Вземи я през фирмата и ти е все тая. Просто след 50-60 000 км я връщаш и си взимаш новия модел. Винаги ще караш чисто нова и то обгрижена кола. ДДС-то и амрортизацията за ЗКПО няма да ти обяснявам. Наеми си счетоводител. А има и доста хора /предимно държавни служители/, които могат да оправдаят пред службите лизинговите вноски, но не и цялата сума в кеш наведнъж. Те също обичат лизинга. Не, че нямат парите. Не искат да им цъфне в годишната декларация пред КОНПИ новото джипче, платено на 100%. Ама ти много ги разбираш. Нали караш "ново" БМВ, само на 350 000 км. Кво да те уча.