Търновска фирма ще достави 5 локомотива под наем на БДЖ за 8,5 млн. лв.
Цената включва техническа поддръжка, ремонт и резервни части, както и застраховка и въвеждане в експлоатация
Обратно в новинатаКоментари - Търновска фирма ще достави 5 локомотива под наем на БДЖ за 8,5 млн. лв. | Бизнес.dir.bg
Коментари
Какво стана с локомотивите, които БДЖ ПП щеше да купува? За кое БДЖ става въпрос в статията: БДЖ ПП или БДЖ ТП?
До къде докарахме България!!! Нещо не ми е ясно, ние взимаме под наем 5 локомотива ?? С какво ли се е занимавала тая фирма преди това с отдаване под наем на кон и каруца ли??
Въпросът е кой реално стои зад тази фирма и колко се отчита под масата на провеждащите поръчката. Това са въпросите, които интересуват обществото и които ТРЯБВА да заинтересуват прокуратурата. Но не би, естествено:)
Добре бе тея шефчета в БДЖ предполагам мислят, но мислят за много кратки периоди. Не виждам особена икономическа изгода от цялата работа. Първо срокът е 2 години + 1 опция, после какво, човека си прибира локомотивите? После: Ще се обучава технически персонал, а след тези години, ако нещо се промени и не се поднови договора тези хора какво ще правят?
И още един въпрос - не е ли по-добре за тези пари да се купят 2 локомотива, вместо да се наемат 5?
Понеже няма цени на сайта в сименс и в брошурите на модела ето ориентир: PKP Cargo and Siemens signed a EUR 75 million contract on the delivery of 15 multi-system locomotives. Under the contract, Siemens will deliver Vectron locomotives from from January 2016, with the last one to be delivered in 2017. 75/15 = 5 000 000 на локомотив. Тук плащаме 8/5 по 1 200 000, но ще ги ползваме само 2 години + 1 опция (която най-вероятно се доплаща). Реално има изгода, но ако е за 4-5 години, след това си е вътрене и то с много много пари
Прав си. Икономическа изгода за държавата няма. Защо й е на БДЖ да наема локомотиви за милиони левове през някакви кухи фирми с капитал колкото е стойността на една 10 годишна кола среден клас. Икономическата изгода е за шефовете и за хората нагоре по веригата. Управлява ни най-крадливото и най-просташкото правителство! Затова - ОСТАВКА и СЪД!
То имаше и конкурс за дизайн на локомотивите...Първоначално ще бъдат под наем, докато се обучава персоналът да не се харчат толкова пари наведнъж, но после като посвикнат - нищо не пречи да се купят, естествено по цени като за нови, защото те ще ги докарат новички, с найлон по седалките и ще бъдат брандирани!
Поставеното лице Стефан Ларинов Стефанов ще помогне на крадците да откраднат едни милиони и да му дадат и на него.
Една от сделките, които боце трябва да приключи и заради които не подава оставка. Че после Сретен дебне.
Май трябва 1 200 000 да разделиш на 2 (1.9583), че едното е в евро, а другото в левове.
Точно се бях притесни; че скоро не е имало някаква невероятна простотия, ето че излезе. Всъщност, виждате само някой от тях, не знаете още колко други подобни решения са взети и няма никога да разберете.
Точно така. Тук уловката е, че става дума за 2 годишен наем, който се явява изключително неизгоден. За да има изгода срокът трябва да е поне 5 години и то при тези финансови условия. Аз съм убеден, че по принцип това е нормалната ценова практика на Сименс и тук тази подставена фирма гушва поне половината от тези пари като чиста печалба за сметка на данъкоплатците...
Имаше някаква договорка за закупуване на нови влакове Сименс 10 броя за 55 милиона лева без ДДС, т.е. 1 бр - 5.5 млн, в случая с тези пари може да се купи 1 и половина влака, което е по-изгодно от наемането за 2 години на 5 машини.
Не е ясно. Много бързо ги правите сметките. Това не са перални машини. Предполагам има жестоки разходи, които в случая са за наемодателя. Има някаква далаверка но изобщо не е толкова колосална както ния представят журналята.
БДЖ ПП купи 10 бр. Сименс Смартрон и ще ги получи между Януари - Март 2021 г. Други въпроси?
На който все още не му е ясно, това е същината на капитализма - комунизъм за богатите, за останалите робство в съвременен вариант т.е. прикрито като право да си избереш господаря. Свободни пазари и частна инициатива съществуват още преди да образуваме общества, и винаги са съществували - при робовладелството, при крепостничеството - просто средствата за започване са били ограничени по различен начин сравнено с настоящето. Може би за някои ще е шокиращо, но частна инициатива има дори при комунизма - всичките авиоконструкторски бюра на СеСеСеРето са един такъв пример. Да, не е като сега - сега всеки може да започне бизнес, само капитал да има ... само дето се оказва, че много малко хора имат достъп до капитал, Имало инвестиционни фондове - за по-сериозни начинания, докато стигнеш до ниво да има възвръщаемост, вече ти държат 80% от компанията - това ли ви е "частният бизнес"?!? Хилядите малки бизнесчета, които едвам кретат, и на всяка криза фалират на 90% са по-скоро доказателство, че дори при капитализма частната инициатива е само мираж за огромната част от хората. И в повечето случаи не е защото ги мързи, или защотото не могат, а защото нямат откъде да получат капитал за съществен растеж, за по-голямо производство, което да им намали производствените разходи, и прочее, и прочее - и защото не са хора на този и онзи. Единици са тези, които са успели на свои сили да пробият, това е простият факт. 90% от големия бизнес е на "наши хора", и това е вярно и в Англия - лордовете, и в Германия - бароните и техните наследници, и в САЩ - банкерите и големите индустриалци, които правят всичко възможно да държат работническата и средната класа в подчинение. За целта държат средствата за производство недостъпни за обикновените хора. Капитализмът е модернизиран вариант на крепостничеството и робството - можеш да смениш лорда, но да тръгнеш да се изкачваш, е възможно основно на думи. И в цялата тази игра държавата е огромен фактор. Прости доказателства: - няма американска банка, която да не е била спасявана с парите на американския данъкоплатец. - 80% от Топ 500 корпорациите са получавали поне веднъж безвъзмездна държавна помощ. Пък, вие си мечтайте за свобода и равенство. Единствено швейцарците са постигнали разумен политически модел, и оттам - далеч по-големи шансове можещите и знаещите да водят развитието, не наследствените търтеи. Швейцария е единствената демокрация в света, т.е. пряка демокрация - всички съществени въпроси, както и цялостната насока за развитие на държавата, се решават пряко, от народа, на референдуми. Оттам нататък, политиците им са длъжни да следват решенията на народа и носят наказателна отговорност за отклонения от зададената насока и всякакви безобразия.
При покупка на локомотиви има срок на доставка (обикновено повече от година). При наемането, нещата са много по-бързи.
И преди някой неандерталец да вземе да подскача за робството и крепостничеството - лордовете, бароните - всякакви знатни особи са били тези, които имат право на частна инициатива. Свободни пазари има откакто има търговия :D
Ох да, пропуснах че тук е в лв. Значи това е добро решение за м/у 5-10 години. След това не е е рентабилно, освен ако в БДЖ знаят добре че няма как да стопанисват сами такъв локомотив.
Има непредвидени разходи, точно за това е добра идея да се вземат под наем. Просто ми беше интересно колко е цената на един такъв локомотив.
Та нали и аз като теб се оптиах да го сметна. Сега се пада че ще плащаме по 600 000 - 700 000 ЛВ/ година. за срок от 2 години а иначе цената е 5 000 000 Евро. Но така БДЖ не се занимава с подръжката, не и се налага да налива пари за нови хора и обучение. Реално има изгода ако знаем че се опитват да излезнат от лайната в които са затънали (но ние не може да сме сигурни, на базата на информацията за БДЖ през последните 10 години)
Много въпроси остават. Например, защо дружество Сименс България директно не е участвало в търга за даване под наем на локомотиви сименс? Практиката показва че във всички големи търгове те участват директно. Точния отговор може да даде само шефа на Сименс - мобилити. Но и така е ясно- за да може да се надуе цената на услугата двойно и разликата успешно да се усвои от българското ръководство чрез подставена фирма Юбер. Интересно ми е къде гледа КЗК?
А не може ли Тулупа да извади от чекмеджето и да плати направо 5 локомотива? Завляка милиарди, а сега се свиди за 50млн..
Абе що ни занимават с глупости ве! Сделки, мелки, милиони, корупция...тъпотии! Чухте ли че някви наркомани протестиращи пребили няква майка с две деца. Веднага полицията да разстреля всички протестиращи! За кво им плащаме заплатите?
Не, не, под лорд разбирам титлата. Като в Камарата на Лордовете, не като Камарата на простолюдието. Та, големите демократи все още имат управляваща прослойка, която се смята за по-висша от останалите :D В Германия, между другото, пак 90% от политиците и индустриалците им са наследствени благородници. От ВСВ насам не се говори на тази тема, но Червеният барон е имал благородническа титла барон, не му е прякор. Те ти
Наглостта им край няма... Компания с 13 служителя към 2020г има 5 нови локомотива, за да ги даде под наем на БДЖ. Че и ще ги поддържа... Юбекс - България ЕООД е предприятие в България, с централен офис в Велико Търново. Работи в индустрията за Продажба на едро на машини, оборудване и материали. Компанията е създадена на 06 април 2005. В момента компанията има общо 13 (2020) служители. Съгласно последните ключови финансови показатели, Юбекс - България ЕООД отчита спад на нетните приходи от продажби от 8,89% през 2019. Общата сума на нейните активи отчита ръст от 2,93%. Маржът на нетната печалба на Юбекс - България ЕООД се увеличава с 1,82% през 2019. Адрес на централата ул. Д. Полянов 16, вх. А Велико Търново; Велико Търново; Пощенски код: 5000
Фирмата е подставена.Само табела ири почти пощенска кутия.Или на фирма пощенска кутия от Офшорна зона.Която пък е на няКОЙ КОЙто ,,мое а си прави у нас шо му душа сака”?Включително и да сваля и да назначава правителства!
не разбирам какво сте се размрънкали. наема включително поддръжка на локомотивите излиза 846 840 на локомотив на година. един нов струва около 10 милиона, значи наема е към 1/12 от цената, при това от цената на локомотива, не от цената + поддръжка! Сделката си е чудестна, опитайте се да наемете тежка техника (примерно кран, тежък самосвал или тн. по-лесно за намиране, с локомотив е доста по сложно), и ще видите че съотношението цена/наем в тази сделка дори е много ниско. а на тъпия въпрос "що БДЖ не купи 1 вместо да наеме 5?", сигурно щото на БДЖ не и трябва 1 локомотив, а 5 локомотива.
Всеки гледа само цената на локомотива спрямо наема. Всеки машинист е наясно колко ремонти ще трябват за 2 години, застраховка, резервни части, обучение и т.н. тези магистрални локомотиви правят по над 1000 км на денонощие - това е амортизация за над 500 000 км за 2 години. Цената си е добра ако се спази напълно договора и всичко го поемат фирмата както са го написали.
сименс не дават локомотиви под наем. в момента дори Сименс изпълнява поръчка за 10 нови локомотива за БДЖ които се очаква да бъдат въведени в експлоатация 21-23 г, явно тези 5 са наети за да замажат положението до тогава.
Аз не разбрах - кой всъщност е собственикът на локомотивите? Щото ми изглежда като наем на наема.
В цената е включена техническата поддръжка, така че фирмата е напълно заинтересована, да има по-малко ремонти.
Тогава въпросът е българската фирма дали ги притежава или също ги е наела отнякъде? Защото дори и във втория случай е напълно законно. ЗОПа го позволява. Не вярвам малка българска фирма да си закупи 5 локомотива...първо няма да има толкова пари, а дори и да има..за какво й да ги купува за около 40 милиона и да ги дава под наем за 8 милиона. Нали?
Толкова народ е на хранилка в БДЖ, ако нямат капацитет сами да си наемат локомотиви, за какво са там?
Въпросът е в това губи ли БДЖ или печели от посредника, който ще наеме локомотивите от "Сименс" и след това ще ги преотдаде под наем.