Заради къси курсове: Такситата искат тройнo увеличение на първоначалната такса

Браншът негодува от това, че ползването на услугата понякога излиза по-евтино от градския транспорт

Обратно в новината

Коментари - Заради къси курсове: Такситата искат тройнo увеличение на първоначалната такса | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хайде, хайде, мирише на настъпваща хиперинфлация и банкрут на България!,не са само бакшишите които напират за повече ПАРИ!Държавните и местните служители просто си гласуват сами да си повишат сигурните заплати,местни такси,данъци,такси за здравеопазване , детски ясли, училища, университети повече ПАРИ,пенсионерите съответно и те искат повече пари,храна,ток,вода _повече ПАРИ!Валутният борд удържаше българската власт но корупцията, кражбите и измамите,мързела изяжда този ефект!

По света има една първоначална тарифа, която е висока, но включва возенето до определено разстояние. апаратът почва да увеличава сметката след определени километри. Сега ние явно пак ще откриваме топлата вода защото сме велик и древен народ:) Та е нормално да има една първоначална тарифа, която да бъде примерно 3 или 5 лева НО КОЯТО ДА ВКЛЮЧВА 3 или 5 километра. След като се измине разстоянието да поне да отчита.

ахахахах, нещастен опит да се настроят гражданите един срещу друг.... Ти ще си изпуснеш самолета, щото лоши твои съграждани правят къси курсове.....ахахахахаха. Я отидете в Слънчев бряг лятото да видите как Митьо ги е стегнал да возят на 5 лева първоначална такса и после по 4.50 на километър..... и ако някой подбива цените, идват едни батки да му обяснят как нещо се е объркал.... Ами що не го направите Митьо министър на транспорта, той ще ви качи и минималните тарифи, ще направи и метрото по 5 лева на спирка и всички ще сте доволни, аххахахаха

Лакоми и проЗти прасета! Освободете пазара на тези главочи - таксиджиите! нека всеки простак си измисля каквато си цена иска! Но да е залепена на джама му и при запитване да я казва! Да издава задължително касова бележка и фактура (при поискване)! Да видим тогава на чий къс ще седнат!?

Копърки, къси са ви п*ишките. По никакъв начин цената на таксиметровата услуга не е по-йофтина от цената на грдския транспорт - говоря за софия. Забравяте и престите по сфетофарите.....

С тия ''минимални цени'' си плачат за ЕВропейски съд от някой съгражданинг с повече време и възможности. Това противоречи на всякаква конкуренция и си е монопол, че и протектиран от държавата.

Единици поемат кратки курсове, а при такива винаги се оставя по-голям бакшиш така че курс по-малък от 5лв няма. А после те гледат пак в ръцете и за бакшиш, сякаш в моята работа ми дават бакшиши! Като не ги кефи да работят друго!

Задача за завършен 8ми клас. Колко струват 10 курса по 1 км.? Колко струва един курс от 10 км?

Оше не са го завършили тез дебилчета.

Обичайната недалновидност. Като увеличат началната такса, удрят хората от изгодните курсове и те ще си търсят алтернативи. Вместо да поръчам такси от Бистрица или до Бистрица, ще помоля съсед или колега срещу 10 лв. само да ме закарат.

Ха-ха, на мен по-малко от пет лева никога не ми е излизало, а кратки курсове ТЕ НЯМАТ, защото такива ги отказват.

Това всички браншове в България искат протекции от държавата. Със закон да се сложат минимални цени, сакън някой да не ги конкурира. Аз пък предлагам да пуснем Убер да им покажат как се работи.

ако му казвам откъде да мине ми се сърди. ако не му казвам - прави панорамна обиколка на квартала по затихваща спирала . при последното ми качване в такси (бях пиях и само с 5 лв.) му казах да кара в мойта посока и като станат 5 на брояча да ме спре. МРЪСНОТО ЖИВОТНО ме откара 4 км. в ОБРАТНА ПОСОКА и ме остави в средата на сливница при бежанците и мангалите . после минах пеша и през травеститите по хр. ботев . това в 1часа сутринта . голяма част от таксиджиите са свестни , обаче заради отрепки като гореописания излиза лошо име на всичките

Нормалният човек ходи на работа, учи, води си децата на училище и градина, пазарува, ходи на кино, по купони и събирания и т.н. И докато ходи по тези места си управлява автомобила, било сам или със семейството си. А таксиметровите шофьори само управляват автомобил. И обикновено от гореизброените нормални дейности нищо не могат да правят като хората! Какво да правиш, такава е йерархията в обществото.

Губи ми се логиката. Значи, всеки курс започва с първоначална такса, следва плащане на километър, което е в пъти повече, отколкото харчи колата, нали не греша? Значи повече къси курсове, повече първоначални такси, а на километър пак си плащаш. Един вид, печелиш и от първоначални такси. Защото ако за деня имаш две Люлин-Младост имаш само две първоначални такси, но ако имаш 10 къси курса имаш освен същите километри, навъртяни по десетте къси курса, но и 10 първоначални такси. Не знам право ли е криво ли е, но ми се струва по-логично от това, което бакшишите лансират.

Бакшовете се притесняват, че като возят някого, евентуално изпускат някой друг, дето е можело да плати повече.

Поръчваш такси. Не ти дават гаранции, че ще дойде /известни фирми/. Обясняваш тогава, че ще поръчаш и на друга фирма и който дойде, не може да изпуснеш полета рано сутринта - транспорт няма. О, не. Заплашват те - ако пристигнат две таксита за вас, и двете ще ви изоставят, такива са правилата. Какво е това? Рекет или лоялна конкуренция.

Пълни глупости! Три пъти ме оставят преди пътуване в чужбина! В повечето коли е абсолютно гнусно, а таксиджиите са недоспали, мръсни и по анцунг. За това ли да плащам?

Те и дългите ще отпаднат.

Тогава да намалят цената на километър...

неможе, ами ако е дълъг курса, ще се намали ли първоначалната такса?

Разбирам, че имат мокри сънища за курсове от София до Пловдив, ама реалността е друга. Ако искат дълги курсове - да станат автобусни шофьори.

никога не ползвам такси или вървя пеш или с велосипед за мен и една стотинка си е пара,за работа ползвам служебен транспорт а до Германия самолет или автобус!Който не цени малкото пари не е достоен и за големите пари!

До Германия ще ти дойде скъпичко с такси.

Прочетох "къси курове" и си викам, пак преебаха русофилите :)

Май е време да се прегледаш, ако навсякъде ти се привиждат курове и русофили...

Дефиниция за къс курс, моля!

Вероятно от един светофар до друг?!!!

Откак взехме власта в такситата ще става още по убаво. Важно е да са увеличат таксата и такива къси кирии изобще да нема. Да може шофора спокойно да си пуши и да пуска чалга. Да не са налага да са пирем повече от един път на седмица че то няма време. Кулите да могат да карат на газ и метан и да не минават много на прегледи щот постоянно са трошат. Клиента ако не е доволен да си оди ама първо да плати . Най добре ша е ако шофора да може малко поне да има право да бие нередовни клиенти.

толкова пари за такси,ако водачът е циганин!

Точно това е картел-а. Да се наговарят и да насъскват шофьорите и да искат увеличаване на таксите. "Не е важно мене да ми е добре - важно е на Вуте да му е зле". Какво му влиза в работата на някой колко ще платя за такси и колко за трамвай. Те още малко ще дойдат да ми кажат и хляб откъде да си купя ! Не може ли като искат да увеличат нещо, да не го правят по такъв Идиотски начин и с такива идиотски доводи ?

Извинете, лаик съм по отнишение на това как се образуват цените на такситата ... то не е ли всеки сам да си реши каква цена да сложи !?

Ми да, прав си ! Аз сам си решавам каква да ми е тарифата, взависимост от клиента .

Има определени пределни цени, всяка община ги определя на местно ниво. В рамките на тия пределни цени могат да си правят каквото искат. Мисля за София пределната цена на км е 1.30лв дневна, за нощната не знам. Идеята е да се спрат копърките. Но тия избиха нагломера. Били им къси курсовете, направете цените такива каквито искат, пък после ще реват, че работа нямат.

Ясно, но явно все още ни бие соца... защо й е на общината да определя цени за услуга, която тя дори не предоставя и не познава. Едно време бяха дръжавни и явно така си караме и до днес - цените ги определя някой друг. А това дали би могъл са те излъже някой, то винаги е възможно. На мен залепените цени на стъклото са си напълно достатъчни :)

" било, за да не изпуснат самолет или влак, например, ..." Ако не знаете, да Ви кажа, кой ще извози клиентите до аеропорта.. - Емил Игнатов Точно този дето го цитират... Вместо да работи за Радио СВ такси - фирмата на която е управител, той вози от години наред пилотите на Транспортните самолети на DHL с частната си кола.. Преди 2-3 месеца си ПЛАТИ ПАТЕНТ ЗА ТАКСИМЕТРОВА УСЛУГА НА въпросната кола - Мерцедес - с който извършваше "таксиметрова дейност" с частна кола... ДА има как ще извози всички клиенти на София, без значение, че малко незаконно.... Сега вече се опитва да го направи законно, след като е сезирана прокуратурата... В момента тече разследване от прокуратурата ....

Постановление на МС-такситата с GPS. Качвам се, бакшишът включва апарата, включва се GPS-а, отчита маршрута и конкретното разстояние, калкулира го по тарифата и си плащам. Освен това имам приложение на телефона, признато от общината и таксиджиите, което дублира споменатото предните данни и преди да платя си сверяваме часовниците ако искам. Няма помпи, няма момпи. Но както се казва, мечтите са безплатни.

А като заглуши някой честотите на GPS, Галилео, байдо и т.н.... от L1 до L5, и не може да отчетеш разстоянието..., тогава няма да плащаш ли ?

2лева е много за начално таксуване! По добре е минимална цена за превоз! Например: 3 лева минимална сума, независимо от разстоянието!

Никоя наредба не им пречи да си увеличат цените!!! Вдигат цената на километър двойно и по 1.5 началната такса ще стане тройна... И тогава ще чакат крайно нуждаещи се от такси. Освен това, да няма ограничения за броя коли в даден град и да не е пробрем да работиш навсякъде. Иииии те ти конкуренция.

Тия така и не разбраха, че на света има и нископлатена работа ..и , че с такси богаташ не се става

Аз съм ок да е тройна, но да включва някакви километри. Примерно да е 3 лева, но да включва първоначална такса и 2 километра.

Нещо не ми е ясно. Като са им малко парите да отидат в градския транспорт. Там заплатите чисто са към 1800-2000лв. Така поне са данните от 2019г. Да тежко е - на смени, рядко имат свободни уикенди, но нали при този режим работят и таксиджиите но могат и сами да решават кога да работят. За да стоят там значи изкарват повече от тези в градския транспорт. Съжалявам, но не съм длъжен с моите 800-1000лв. на месец да им осигурявам техните над 2000.

За бакшовете клиенти, които предпочитат да направят по-изгодната сделка, са "сметкаджии" и очевидно някаква долна категория, така ли?

На таксиджия за пари не вярвам. Пет години бях по командировки в чужбина. Пет години едни и същи копърки ме посрещат на летището. Щом са там, далавера има и за тях, и за "честите".

Я кажи колко пъти се вози на такси в тая чужбина ?

Ха, ха, ха! Стоят по цял дан и по цяла нощ без работа. Задръстват кръстовища. Да направят първоначалната такса направо 20 лв. А Фандъкова да направи билетчето по 5 лв. и да се кефи на празни автобуси и трамваи.

Епа дигнете си таксите, кой ви пречи. Ама не, искате закон, че да не вземе някой да ви подбива цените.

Тези ако направят начална такса 3лв. ще реват , че дългите курсове изведнъж , ненадейно се увеличили.

Ха, какви да ги правиш, кому къси, кому дълги, все недоволни.

Под достойнството ми е да взема курс, който струва по-малко от 5 лв. Зъболекарят не прави пломба под 50 лв. Нито е по-висок, нито по-тежък от мен. Автомонтьорът ме цака яко, да не е цар на гайките. Адвокатът така и не разбрах за какво ми взе толкова пари. Искат ми 5 лв. за подстригване, да я кача тази мацка с ножиците да кара вместо мен за 5 лв.? Станете таксиметрови шофьори, изпълнете всички ваши искания - изкъпан, избръснат, напарфюмиран, с 3 езика, с 2 висши образования, с едногодишен автомобил - you are welcome.

За зъболекар условието не е основно образование. Знаеш ли колко ми плащат да прегледам един претенциозен неграмотник като теб в ДКЦ-то. 7 лева.

Като дойда при теб все едно при Господ съм отишъл на ремонт. Има претенциозен в стаята, но не съм аз.

Бакш! Ще караш ОТКЪДЕТО АЗ ТИ КАЖА, ще пускаш КАКВАТО АЗ МУЗИКА КАЖА, НЯМА ДА ПУШИШ В КОЛАТА, и НЕ ЖЕЛАЯ да водя никакви разговори освен крайно необходимите за курса! ТОВА ще става, когато аз избера ти да ми осигуриш услугата, ЩЕ СЕ СЪОБРАЗЯВАШ с всичките ми претенции и ЩЕ СЕ НАУЧИШ къде ти е мястото! Ако ти е "под достойнството", сменяй професията и чао! Нямаш право на мнение! ЯСНО ли е, Бакш? И леко да не ти изгори бакшишчето, Бакш! Ако си искал достойнство, да си учил за ДОСТОЙНА ПРОФЕСИЯ, Бакш! ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО, Бакш!

Само ти ходиш на зъболекар, автосервиз, адвокат и на работа искат да не изглеждаш като клошар.

Вярно си е. Трябва да се направи двугодишно обучение за таксиджиите. Закон за движение по пътищата, категория за автобус /да се научат какво е да се кара тежко возило/, изпит по ДВГ и устройство на колата, оказване на първа помощ - изпити, тестове, изпити, тестове, БЕЛ и англиски задължително - писмено и говоримо. Компютърна грамотност също. При успех минимум 4,5 - получават лиценз за упражняване на професията. Зинал нашия на лекар и адвокат.... Абе, шафьоооорее, това се учи 5 години, има държавен изпит и псле специализации...

20-годишно трябва да е обучението. Excel, c++, c# е задължително. Да познават всички дрисльовци, наркоманчета, полицейски шефчета, дупетати.

Ти си емблематичен събирателен образ на тъпак с претенции! Зъболекарят учи 5 години медицина, специализира, рискува си здравето и още куп други неща и е нормално да е с по-висок интелект и с по-тежък рейтинг от теб в обществото! Добрите автомонтьори са царе на гайките, това че ти ходиш при такъв дето не е, за да ти е по-евтинко, пак подкрепя тезата ми за твоя върховен интелект. Когато ти завършиш СУ за да станеш адвокат и си вземеш адвокатския изпит, ела ми се се обади! Добрите юристи не карат таксита, а дори и да има такива дето карат или нищо не става от тях и са завършили с връзки или имат други причини, но пак не са кухи лейки! Таксиметров шофьори всеки с основно може да стане. така че не ми се прави на важен, хората не са равни и не ми сравнявай прости таксиджий/менатаджиий с лекари, адвокати и други професии за които се учи! Хората не се равни, набий си го кухата кратуна!

Ти си един мъдър мъж, блазе на семейството ти. Това, че нищо не си разбрал по никакъв начин не те излага пред близките ти. Ти ще продължаваш както досега. Благодаря, че ме осветли в области където имах слабо знание как стоят нещата.

"изкъпан, избръснат, напарфюмиран, с 3 езика, с 2 висши образования" бате ти да не си Ален Делон на бакшишите ?

Наистина не разбирам какво наранява достойнството Ви курс под 5 лв? Че аз ако съм таксиметров шофьор ще искам само такива курсове - или Вие се притеснявате, че ще Ви се амортизират вратите? Та нали ако днес направите 50 къси курса, всеки по 3-5 минути, Вие ще изкарате само от първоначалната такса около 35-40 лв - пари, които Вие получавате само защото някой е избрал Вашата кола. И според мен това е повече от достатъчно да си платите лизинга ( ако сте на 12 часова смяна). И всичко останало, което изкарата остава за Вас. Някъде около 150-200 лв на ден. Извинявам се, но какво точно наранява Вашето достойнство в случая? Или Вие предпочитате вместо да работи апаратът, да пиете достойно кафе с цигара на някоя спирка или стоянка?

А знаеш ли въобще какво е ДОСТОЙНСТВО, мисля, че го бъркаш с НАГЛОСТА. Щом си НЕГРАМОТЕН, МРЪСЕН И НАГЪЛ нямаш самоуважение -- как очакваш другите да имат към теб. Даже към клошарите изпитвам респект, защото не от лесно са по кофите. А БАКШИШИТЕ сте най-мързеливата и ненужна част от обществото, вие сте като раково образувание.

Бакшишите ДГД. Кой не иска тройно увеличение на заплатата?

ами махнете задните седалкиу в такситата бе , да ви ева в бакшишите , така само по един ще се качват в таксито и бакшиша няма да си делят даже

Алчни бакшиши , колкото и да не ми се ще ви ползвам един ,два пъти в годината

Тия са са размечтали за" Волгите" таксите при бай Тошо, които се ползваха от единици заради високите цени........

Ех, Мунчо, Мунчо, кви ги дрънкаш

Ами вдигнете си тарифите, ве. Ако хората са навити да ви ги плащат, тогава ОК. Хубаво е обаче преди това да си оправите таралясниците, да си изперете седалките, да спрете да пуште нечовешки смръдни и да спрете да дъбите мазни чалги.... Ако пък клиентите не са навити на тези цени, то пак имате избор - или висите по цял ден пред мола като сополи и псувате, че няма мераклии, или понамалявате цената, размърдвате си задника и си търсите клиенти. А най-добре, спрете да блокирате UBER и другите алтернативи и нещата ще си дойдат на мястото..

Таксистите трябва да се разделят на 2 групи: - такива, които приемат и къси курсове, да се боядисат в розово - такива, които приемат само дълги курсове, да се боядисат в синьо Като му видиш окраската да знаеш дали да му ползваш услугите, или не. Всичко ще си дойде на мястото, едните ще ядат пържоли, другите кренвирши.

Да го д...ха те!!!

Да се забрани да карат на метан. Качваш се в кола бомба, а таксистът не те предупреждава.

Начална такса 20 лв. Това е решението. Тогава и 100 метра ще те возят. След което ще се съсредоточят върху разработване на патенти, перпетум мобиле, докторски дисертации, нови лекарства, битове, байтове, ООП, облачни услуги.

Да забраним Юбер, да забраним късите курсове . . . а клиента да прави фелацио на влизане в таксито не щете ли? Пуснете Юбер и пазара ще се натамани.

уберът е забранен на много места по света и за това си има ясни законодателни причини. Любимият Юбер няма да промени пазара на таксита, той няма нужната мощ за такава промяна.

като я няма тая мощ защо толкова се изплашиха и го махнаха ?