След скока на цените: КЗП провери договорите на мобилните оператори с потребителите
В голяма част те са неравноправни, има предписания за промяна и тече 14-дневен срок за обжалване. Не можем да прекратим договора си без неустойки
Обратно в новинатаКоментари - След скока на цените: КЗП провери договорите на мобилните оператори с потребителите | Бизнес.dir.bg
Коментари
Индесксирането на цените с темпа на инфлацията е клауза в договора. Мобилните оператори обаче изнудват клиентите си да се прехвърлят към по-скъп тарифен план по средата на договорения период, което е нещо съвсем различно. Ще дам едн пример. Преди година подписах договор за промоционален пакет (великденска промоция). До края на промоцията остава още около година. В момента обаче от мобилния оператор ме изнудват да премина на двойно по-скъп тарифен план с обосновката, че промоционалните тарифни планове се закриват. А само преди месец тарифния ми план бе актуализиран с индекса на потребителските цени, т.е. с темпа на инфлацията.
Когато подписвах договор с ТЕЛК решение бе упоменато, че няма да ме касае никакво увеличение никога , всичко е на думи.
Всички лаем и сме недоволни от нещо, но защо продължаваме да не правим нищо по въпроса??!!!
Кучето си лае кервана си върви. В тъпата ни държава нищо не става без намеса от ЕС ли US посолството. Тука са балъците. Свесните избягаха на вън. КЗП е един кърлеж, които смучи само народна пара.
Кои ти дава да четеш договор гледаш като упулен говори ти какво ще ползвам като устъпка и за колко месеца тие договора това е всички телекоми във нашата държава искаш за по-малка сметка да плащаш няма това ти казва във магазин сложителката искаш да прекратиш договора ще плащаш не устоика към договора за тези 24.месеца че няма по кратък договор гледаш и няма как да се от кажеш плащаш като поп това е България така е всичко това само във Благодаря
Абе защо всички мрънкате и крякате сега? Когато си подписвахте договорите не ги ли четохте? Там си го пише точно и ясно. Сега що ревете? Никой не ви е карал насила да ги сключвате тия договори.
Не ни е карал, но не ни е давал избор. Кой оператор ти дава??? Никой. Това е договора и толкоз, ако щеш.
искам да видя трудов договор с включена индексация спрямо инфлацията!! ехххх, мечтиииии
Не мога да разбера защо се оправдава цялата дейност на мобилните оператори. Ок, няма лошо, решили са вдигнали са! Но защо след промяната на условията, клиента няма право да избира иска ли да продължи при новите условия и цени или не! Какъв е смисъла да подписваш 2 годишен договор, като една от страните има всички права, а другата само задължения. За проверките ще кажа, буря в чаша вода! Регулатора трябва да се погрижи да има лояшна конкуренция, а не като сега фасадна. Не може от единия оператор, шефа да се обажда на другия и да държи сметла на акаунт мениджера защо ми дава тия условия. Това си е жив картел!
Е то инфлация има и за нас, потребителите! Ние да не сме в друга планета?! Без контрол са, затова правят каквото си искат!
И какво учудващо има в тази новина ? Четете класиците - Маркс и Ленин, за да разберете че това е съвсем нормално за капитализма.
Правят разходи изпълнявайки глобалистки планове и инициативи за 5G без ние да го искаме, в наша вреда, а после се оправдават с вдигане на цените с повишени разходи...мамка ви и сатанисти...вместо да ни компенсират за увредено здраве, те ще искат с нашите пари да ни увреждат. Бойкот!
Договор е сключен като се подпишат двете страни. Нов договор не съм видяла и подписвала, значи нямам. Когато го предложат ще видим.
"Крайно несправедливо е цените на мобилните услуги да се вдигат за сметка на хората, защото операторите са получавали компенсации от държавата за високите цени на електроенергията през миналата година." Миналата година телекомите са ползвали компенсация и цените са останали ниски. Тази година вдигат цените — значи просто ще им спрете компенсациите бе госпожа. И белким ви уврат тъпите кратуни, че на държавата не й е работа да субсидира най-големите и печеливши частни фирми в страната, а да брани най-бедните и уязвими групи от населението и микро бизнеса.
Мобилният телефон и интернет не са от първа необходимост. Използванете им не е задължително. В крайна сметка никой никого не кара насила да се разписва на договор. А и да не забравяме, че всеки трябва да си прочете договора преди да го подпише. Всички се радват когато им увеличат заплатите, ноооо когато хората, които работят в тези компании поискат същото.... надавате вой! Еми не става :)
А кой телефон е от първа необходимост? За работа, къде да ти се обадят? Мисли малко с тая тиква.
Мислиш само за задника си! И това ти е проблемът! Кон с капаци! Като не ти харесва си смени оператора. Дебил!
Дори не си разбрал написаното, ама да се изсереш, а? На никого не му пука за твоята работа. Ако ти е нужен плащаш! Толкова! Никой не е длъжен да се съобразява с твоите нужди. Свиквай. Не си центърът на света.
Факт. За жалост, хората го разбират както автомобила - имат го за задължителен. Има десетки професии, в които нито автомобила, нито телефонът са задължителни - нооо на нашенеца трябва да му се осигурят, че и ползването да му е едва ли не безплатно.
Да приемем, че сте прави, че телефон и интернет не са задължителни, защо тогава държавата е раздала помощи на Телекомите?
Адвоката на операторите се включи, почвай работа в кол центъра, за да ти звънна и да те псувам. Тъпунгер малоумен
Явно работите към някой оператор! И как ще може без интернет в днешно време? Подписан договор за определена такса и за определен срок! Подписан от двете страни-клиент и оператор! Без съгласието на клиента, оператора ще прави каквото иска, защото е ,,по-силният"! Ами незаконно е!!!!
Тия трябва да се прекръстят на Комисия за Защита на Помиярите ! Безполезна бюрократична сган ! Кой знае колко парички взимат под масата тези да защиштават интересите на всички душмани !
Къде в Европа автоматично ти подновяват договора без твое съгласие и на завишени цени?!
За пореден път тази организация ср оказва безсмислена и направо вредна. Да се закрие!
30 ДНИ ПО 1 ИЗГОРЕН МАГАЗИН .... НА ВИВАКОМ , ЙЕЪЕЛ И МТЕЛ В БЪЛГАРИЯ... ..... В РАЗЛИЧНИ ГРАДОВЕ НА ПРОИЗВОЛЕН ПРИНЦИП ... И ЩЕ КЛЕКНАТ:(( ... СИЛАТА Е В ПРАВДАТА .. А ПРАВДАТА ВИНАГИ Е ЕДНА !
Можем ли също да се позовем на инфлацията, за да съобщим на заинтересуваните институции и фирми, че от....намаляваме дължимите сметки едностранно с....процента? Инфлация е все пак, няма как, разбирате ли, видите ли...... Или само нас ще продължат безнаказано да ни "рутят" както и когато си искат? Само питам.
Алоо КЗП Карела от чужди хранителни вериги от нова година, взе да иска по 20ст за пластмасовите кутии, за маслините и салатите. Ай да се размърдате малко, че тез нагледци се оляха
Балканка значи “в договора има клауза за индексация и клиентите са се съгласили с нея”?!! Нима имаме избор?!! Аз не съм съгласен, но като им го кажа те не ми връчват друг вариант договора без тази клауза. И да ида другаде пак същото…
Мобилните услуги в България са супер изгодни и евтини! Вдигнали цените с 1 лв, е и? Сумати стоки бяха увеличени с 30-50 до 200%! Защо не ги проверявате тях! Смешници жалки!
Не е важно колко са евтини, а че имаш промяна по договор, което е измама. Договорите са за да знаеш какво плащаш. Аз договори с мошеници не включвам. На предплатена карта съм и сякаш седмица ми се обаждат да сключа договор
Лъжат с ДДС-то. Обявяват цена на минута с ДДС от примерно 16 стотинки, но във фактурата цената за минута без ДДС е записана 14 стотинки, и къде е врътката - сумират ти минутите без ДДС и казват 100 минути (примерно) без ДДС 14.00 лева, с ДДС 16.80. Опаааа... сметката за 20% дефакто е вярна, но не съвпада с одобрената тарифа която е 16ст с ДДС - това е защото в България се работи само с цени с точност до стотинка, и като го внесат в КРС имаш цена без ДДС от 14ст и цена с ДДС от 16ст. И одобрената цена и тязи която се рекламира е 16ст, само че Мтел водят счетоводство и сметки без ДДС и реалната цена е 16.80 стотинки. Писах с години до КЗП, спорих с Мтел , от умрял писмо. Уж ми дадоха едни 9 лева промоция, след 4 години решиха че не било промоция, а трябвало да им ги платя и понеже 4 години не съм ги бил платил - наказателно спиране на телефона - факторите до този момент платени до стотинка и отнемане на номера за служебен на ментел, за назидание, дори да си платя за избор на номер да не мога да го получа. И те така те. За 20 години така практика (от 2002-ра е) от всеки абонат са окрали средно лев и 80-два и петдесет на месец. По милион абоната (скромно да е), по два лева (средно да е), за 240 месеца (20 години) са 480 милиона лева. Което е цигания.
Картела на мобилните оператори си прави каквото си иска и се гаври с потребителите като ги задължава да му гарантират печалба за срока на договора с клиента. И държавата администрация очевидно прибира тлъсти рушвети за да позволява тези безчинства! Калва е тая индексация измишльотина която гарантира печалбите на монополиста за сметка на потребителите!? Къде е търговскоя риск на предприемача или за операторите бизнеса няма роск и дуржавата им гарантира вечни печалби!!! Значи аз ако си купя един тон картофи на борсата на 60ст килото и след седмица ако картофите на пазара станат по 40ст ще искам клиентите да ми ги купуват на 80ст защото не мога да продавам на загуба :))
Проверявали общите условия за неравноправни условия?!? От както съществува КЗП само се бара за топките и никаква работа не върши. Дали от некомпетентност, или просто си получават рушвети да е така, не знам. Но има очевадни картели в България - Банки и тел. оператори са чудесни примери - за които всички знаят, но до един се правят, че не ги виждат.
"В индивидуалните договори на "Виваком" и на "Йетел - България" има клауза за индексация спрямо инфлацията и потребителят се е е съгласил с нея. Щом операторът е вдигнал цените според инфлацията, увеличението не е незаконно",...... Установено е че обира е законен....
най-много ще сте на далавера ако и трите опрератори спрат мрежите си ще пеете сееедесарски песни по площадите и щре сте щастливи със спестените 20 лева
като вдигнаха цените на татуировките, наргилетата и направата на джуки защо не недоволствате?
Когато си плащам тока , плащам за изразходвана еленергия, нямам никакви договори на ПЛАН за 1,2 год т.н. Като не си платя и ми спират тока. Тези мобилните крадци с тези планове дерат на поразия: изхарчил си за 2 лв тоя месец,не си си изговорил и минутите ... плащаш им 22 - на план си , видите ли . Не развиват технологията, покритието ужас, само офиси със служители обучени да лъжат - да измъкнат 2 лв от бабичка ! Има спасение, ако се разровите в нета ще видите , не искам да правя реклама , но ние се спасихме от тези. За 10 лв без никакъв план говоря за 2 цената със Сащ, 3 за ЕС . Интернета ми е на аir alo , навсякъде където отида по света, евтино и качествено . Обучавайте се , махайте се от тези мародери !
" КЗП провери договорите...." И какво следва след тази проверка, че всичко е точно, няма нарушения и всичко се прави в полза на народа. Бравос ! Ей така се защитават щатове и заплати. А някой знае ли колко потребители са защитени от тая комисия ? Май никой.
Решението е едно - както те злоупотребяват и се наговарят за цените, така и ние потребилите следва да отговорим подобаващо и масово бойкотираме един от мобилните оператори, докарвайки го до фалит. Според мен всички абонати на оператора, който повиши най-много цените следва при първа възможност след изтичане на договора си да го бойкотират и се прехвърлят другаде. Между другото същото трябва да прилагаме и по отношение на производители и търговци на храна. Тотален бойкот на определен производител на сирене и кашкавал, за да фалира и да мислят другия път, когато опитват да продават на цени доста по-високи от тези в Гърция, Полша, Чехия, Словакия, Кипър или дори Германия. Иначе погледнете статистически последните 30 години, при кои управления инфлацията е най-висока. Тогава помислете преди да гласувате. Една и съща претоплена манджа ни сервират от години, ние правим същите грешки и чакаме различен резултат.
то да беше само индексацията с процента на инфлация...на всеки две години те карат да предподписваш с по 2 до 5 лв по скъпи планове..не бе не искам 1 000 000 мб безплатен интернет,телевизия,порно и спорт....искам си старите условия и старите цени мамка ви. Тва е все едно да искаш да си купиш опел и да ти кажат...не може баце имаме вече само ауди и ферари
Аз да попитам, нещо за вдигането на лихвите от банките ще кажат ли? То там е нормално с това ще борим инфлацията :)
Добре де, какво да кажем като хранителните магазини работят с над 100% надценка? 1кг извара Йовчев на доставна цена е 4,70 в Кауфланд Олимпус е 10 точки. Корни доставна цена 1.10, в лидъл 1.65… Кул,а? :)
Няма конкуренция! Преди години се разбраха за паритет на цените и сега под масата пускат оферти на нови клиенти , за да ги крадат.
Въпроса с увеличението е принципен, ако падаше инфлацията, щяха ли да намалят таксите?? Заради постъпката си местя всички номера, към А1; плащам си неустойките за прекъснат договор и продължавам напред. Виваком и Йетел са направо жалки!
- Крайно несправедливо е цените на мобилните услуги да се вдигат за сметка на хората, защото операторите са получавали компенсации от държавата за високите цени на електроенергията - И на кръчмарите им премахнаха ДДС-то 20 процента, ама вдигнаха цените двойно. Айде от мобилните не можеш да се махнеш, ама от кръчмарите.. спрях ги тотално, ходя 1 път годишно по някакъв повод. Иначе с цената на 1 уиски, 1 бира и 1 салата в кръчма може да се наядат и напият 4 души на домашно. Или на вилата. Без значение.
Баце, те ни сцепиха от увеличение в хранителните магазини… 3,50лв за 1 кило банани…
Хич не ми и липсват ... даже спрях да купувам боклуци от магазините - само най-необходимото и прости храни. чета етикетите и гледам да са с възможно най-минимални "добавки". спрял съм всякакви колбаси - само чисто месо, задължително българско и риба див улов. сладки неща - само натурален шоколад в малки количества и домашен мед. Резултата е свалих 6 кила и в момента се чувствам точно перфектно - благодаря ви тъпанари от световния икономически форум, че ме направихте по-здрав.
Хубаво де ама хляб и т.н.? Нали знаеш, че промениха ДДС-то на хляба, след което направиха статистическа извадка и се оказа, че даже цената е по-скъпа, съответно оправданието беше - имаме и други разходи. Увеличена е цената на олЕо, мляко и т.н. Даже и тункваната вафла е с 15 ст по-скъпа, виж Боровец..
от месечна такса 30 лв. минах на 10 лв. и с по-добри за мен условия така че има начин
А заплатите на работниците на мобилните оператори ще ги вдигнат ли с 15%?
A1 си променя цените на услугите повреме на 2 годишни непрекъсваеми договори.Не се касае за индексация, а за промяна на цените на пакените, които са договорени и никой нищо не им казва на тия крадци и мошеници...
Горките, колко е трудно да намерят проблем. Миналата година индексират за две години назад, договор подписан преди три месеца. След индексацията продължават да го предлагат на старата цена. Т.е. инфлацията странно не засяга нови абонати.
Само да кажа, че почти 30к ни струва работата на час на депутатите които не могат да направят правителство, но се огледахме в 2та лева на Виваком и Йетел…
3 лева по 3 милиона са равни на 9 милиона на месец, ей тъй от нищото. От обикновеният потребител, който не получава нищо по-добро или по-вече за тия три лева.
Само да отбележа, че крайната сума теб не те касае, а 3те лева. Това, че някой има 3 милиона значи е с продаваема услуга и видимо получава услугата. Не на последно място Като не искаш не ползваш услугите, ходи в чужбина да видиш какво е куца услуга. В БГ и по чукарите имаш мрежа… Понеже смяташ общия приход айде от тоя приход да извадим разходите…
браво може да умножаваш, сега сметни ток промишлен след държавната помощ с 60 % нагоре, Гориво с 40% нагоре, оборудване с 40 % нагоре. Имаш ли идея колко струва оборудването за 5 Г? не? жокер твойте 3 х 3 милиона не стигат до никъде!!!!
Ами като не ти отърва - фалираш бре...! Нещо данни за печалба миналата година? Ха на бас, че са дооста солидни. А пропо: - Целокупният български народ не е искал 5G. Аз си карам на Нокия с фенерче, но плащам всеки месец за мобилен Интернет, който нямало как да се отдели от таксата. Това последното е само един ФАКТ от много, следствие на което трупате огромни печалби. Обирайте си крушите и вън от България. Анадънму ???
Ми хубаво бе пич, спри си услугите, не помня някой на сила да ни ги дава. Ти си подписал нещо на своя воля, само, че мога да се хвана на бас, че не си прочел договора, налЕ?
Е как да го спра бре, илитератчето на чичко, след като това (мобилният Интернет) е в цената на самата такса бре? Теб дан' таЙ пра'ил Боко Тъпото, или Киро Простото бре?
Не, нямам нищо общо с Боко или Киро, но това което виждам мисленето и четенето не ти се отдава. Взимаш си предплатена услуга, там нямаш интернет… както казах, чукча е писател, не е читател…
На предплатена карта бях '98 година на миналият век бре бавно загряващият!!?? От 2000 година съм на такса, като за получаването и изпращането на SMS-и си плащах допълнително. Сега правя по над 180 часа разговори месечно, а SMS не съм пращал на никого от поне 7-8 години, но тази услуга също е в цената на таксата която плащам. Умничето на чичко тъгнало да ми дава съвети да съм минел на предплатена такса??? Ха ха ха. Да вземеш да сА скриваш от там, от дет' си излязъл....