Коментари - Седми блок на АЕЦ "Козлодуй" може да бъде готов най-рано през 2035 г. | Бизнес.dir.bg
назад

Седми блок на АЕЦ "Козлодуй" може да бъде готов най-рано през 2035 г.

Стоим на актив от 2,5 млрд. лева, заяви министърът на енергетиката Росен Христов

Обратно в новината
| Автор : Маринела Арабаджиева, 3е-news.net

Коментари - Седми блок на АЕЦ "Козлодуй" може да бъде готов най-рано през 2035 г. | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Същевременно обаче да не забравяме да развиваме и своята газопреносна мрежа, защото това също е важно за доброто ни енергийно бъдеще!

За мен като потребител на газ е важно да получавам и компенсации от време на време, а по тази тема никой не говори... иска ми се да няма двойни стандарти в българската енергетика и парите на хората да се харчат по преднацначение.

Браво.Все пак има дата.

Ще останем без АЕЦ това е почти сигурно. Овладяната ни държава отдавна не работи за собствените си интереси. Дори не сме дефинирали какви са ни дългосрочните цели. Дано да греша, но 33г. след 10.11.1989 ние се мотаме в началото на пътя

истърваха питомното, сега ще гонят дивото

Абе ние ще сме умрели вече???

Всичко е въпрос на сметки и рационални решения. Ако инвестицията е прилично евтина и осигурява достатъчно парични потоци трябва да се извърши. Освен това е хубаво по никакъв начин да не обвързва бюджета, т.е. да не ни засяга данъците. Страната трябва да има и базови мощности, доколкото ВЕИ-тата са непредвидими и ненадеждни като цяло.

Този служебен министър много се е объркал . Кой плаща парите за тези безумия .

Русите искаха 10 млрд.и всички ревнахте че е много.А обора иска 30млрд.и пълно мълчание.Отделно че можем да светнем някоя нощ.Купете си йод докато има или изселване от кенефа.Да им бачкат индийците.

Сега за 10 милиарда долара строим две атомници

Държавата да задължи всеки който ползва термопомпа и електрически автомобил да си постави солари на покрива. Това обаче разходите се поемат от НЕК

За последните 33 години,не е построено нищо по мащабно от стадион или път(за ремонт след 2г.).Има по голям шанс да спечелим световното по футбол,отколкото да построим АЕЦ(естествено не ние,а някой на когото да платим 2но или 3но от себестойност).Дори и да платим пак не е сигурно с евроатлантическоте партньори.Справка-чертежите ф16

Ние нищо няма да строим. Модулите идват готови, само ще ги сглобяваме

Министърчето! Затвори си бузките и се свържи с Росатом. Ако изобщо те интересува бъдещето на страната ти. Да живее България.

Всеки който си купи електромобил да си сложи солар на покрива

И да кара без пари

Да кара с каска и огнеупорно облекло, че нещо литиево - йонните батерии почнаха да гърмят.

Най добре това оборудване да се предаде на Украйна за ток

Българската ел мрежа спокоино и сега може да поеме всичките 3 милиона автомобили в България, ако магически утре се събудят електрически. Сметка е проста, като за 4ти клас: Среден български автомобил прави 10 000 км на година, а среден електромобил харчи 17 квч/100км пробег, или средно 1700квч. Като умножим 1700 квч по 3 000 000 става 5 100 000 000 квч, или 5 100 000 мгвтч, или 5 100 гигаватчаса. Това за всички български автомобили(вече електромобили). За 2022 България изнесе 12 000 гигаватчаса, а цялото производство на България е около 40 000 гигаватчаса. Т.е. за да има само електромобили, България ще жертва 40% от износа си, или 16% от производството си! За сравнение, Лукоил, като ви прави горива, всяка минута ползва 250Мегавата собствена централа, или 2 000 гигаватчаса на година. Т.е. освен че си карате мръсния автомобил, напрактика лишавате и половин електромобил от електроенергия. Т.е. колата ви харчи Х на сто + половин електричка. Отделно съседни страни строят АЕЦ-и и какво ли не, тоест износът ни на ток така или иначе само надолу ще върви.

1 литър бензин съдържа 9 киловат часа енергия, а за неговото производство и доставка се използва около 1 киловат часа енергия. Средният разход за изминаване на 100 км от масов автомобил е 6,2 литра, което прави 50 киловат часа енергия за 100км пробег плюс енергията за производство. За сравнение същият пробег на електрически автомобил се изминава за 16 киловат часа плюс енергията за производство и доставка. 3 пъти е разликата, а цената на 1 литър бензин е равна на 10 киловат часа електрическа енергия. В България потреблението на годишна база на пропан бутан е 400 хиляди тона, на бензин е 600 хиляди тона, на нафта 2 милиона тона. Общото годишно потребление на горива за транспорт е около 3 милиарда литра горива за транспорт , което прави 30 милиарда киловат часа енергия. Тази енергия може да се замени с 10 милиарда киловат часа електрическа енергия, тази енергия се произвежда от един 1200 мегавата блок на атомна централа или от 50 милиона квадратни метра площ със соларни панели. За сравнение една къща има средно 50 квадратни метра полезна покривна площ за соларни панели, което прави около 10 000 киловат часа годишно производство, тоест покриваме всички къщи в България с панели. Разходите за това ще са 30 милиарда лева. Извода е, че за да преминем на електрически автомобили и да закрием ТЕЦ са необходими или 15 милиарда лева за два блока на АЕЦ или 100 милиона квадратни метра площ и 60 милиарда лева разходи. Реалистичния сценарий е БЕХ да отделя по 1 милиард лева годишно за строителство на АЕЦ и след 15 години ще си решим проблема.

Разликата идва от КПД на двигателите. Бензиновия двигател е с 25% КПД, а електрическия двигател е с 95% КПД

Седми блок в АЕЦ Козлодуй - добре звучи.

КеЕФ-ките къде са ?

Как къде? Под полата на кокошката-Найка.

Зрелия евроатлантически Капитализъм, по западен образец, се оказа едно НЕДОНОСЧЕ!

Смешници. Затрихте тази иначе страхотна държава.

По време на "руската окупация". Нищо, сега пък има банани, целогодишно. Да ви пикам на евроатлантическия, демократичен просперитет по западен образец.

Спрете всички проучвания за Беляне,готов е за построяване с пари по плана за възстановяване и устойчиво развитие.По-ефективен проект по-плана няма,инвестиция за 60 години,сега си живеем въру уран,вместо да го заменим за гориво.Разходите се покриват от тежката и химическа индустрия.производство на бизнеса.

Никога няма да имаме нови блокове. След 10-15 години ще сме без АЕЦ

СЛЕД 15 ГОДИНИ ИЗОБЩО НЯМА ДА ИМА СВЯТ!

2035, я кемъл, я кемъл драйвър!

Какво чакате от измамници дето ни вземаха парите за 8 чертежа на самолети. Сега по същата схема ще ни вземат и парите за да ни нарисуват и АЕЦ..

Дайте тези два реактора на Турция и Ердоган, те ще ги инсталират Акую, после ще купуваме на преференциални цени от Турция. Ще си спестим едни 30 милиарда доларес, които смятат да ни изтръскат американците, французите и германците.

не стигат милиардите дето платихме за самолети, които не се знае дали ще получим, сега ще плащаме милиарди за ядрена електроцентрала, а може би и за гарантирано виска цена на тока като от мариците, изобщо всички управляващи се надпреварват в слугинаж

Що така..руснаците щяха да го направят до 2025..и наполовина цена ...тук не става въпрос за кой кого харесва ..а за интереси...погледнете Ердуган и се учете...

1,кой е е собственик на тези аец 2,ак0 е държавата, от къде пари. 3,колко ще струват, 4 защо точно френска и американска фирма. Защо не е руска, след като реакторите и оборудването за Белене са руски. 6 не трябва ли преди да се направи каквото и да е запитване, аяб за провери дали площадките отговарят на изискванията. И още много, много неясни отговори

Най-рано 2035......а най-късно? :)

някъде в безкрайността, важното е да платим милиардите

Магистрала Струма трябваше да е готова преди 20 години за олимпиадата в Атина.

Начи 2065, га хамериканците си тръгнат

Тъпци без русия нищо неможе да построите американите са гола вода само в холивуд ги бива

Те и там вече издъхнаха..

Само като кажат, че не могат да обявят цена защото договорите са конфиденциални и ми се повдига. Как всички останали страни като строят АЕЦ-и и други големи проекти винаги обявяват цена и срок за изпълнение, само в България винаги цената е секретна. Как да стане работата без корупция с тези тайни и скришни договорки.

Moje i 2050ta haha

Ще стане на куково лято.