МФ предлага създаването на верига държавни бензиностанции
Така ще се гарантира максимална конкуренция на пазара на горива и за постигане на максимално ниска цена за потребителите
Обратно в новинатаКоментари - МФ предлага създаването на верига държавни бензиностанции | Бизнес.dir.bg
Коментари
А що приватизираха Петрол? Двойна кражба за главанаците - веднъж от приватизацията на Петрол, сега от създаването на новия "Петрол"...
Следва създаването на държавни аптеки и вериги магазини за хранителни стоки, пълен монопол на здравеопазването и транспорта.... А после бавно и мъчително преминаване от капитализъм към социализъм, защото е по-устойчив и по-прогресивен.
Държавата не предлага тя обяви създаването на държавен монопол над бизнеса с горива. Целта е ясна и да не ни пробутват тези евтини номера с евтини горива. Време е да погледнете малко по далеч от носовете си. За тази година обявиха монопол над хазарта сега горивата за догодина ще ни зарадват с евтин въздух.
Ами Петрол кой, защо, на кого, и за колко го продадоха. Сега пак ще наливат пари в бензиностанции и след има няма 10 г. ще решат да ги продадат на някой за без пари.
нека да се разпредели пазара, пък ще ви направим една арабска пролет за да го демократизираме
че след като това правителство ги построи с наши хора, следващото ще ги приватизира чрез свои за да спаси демокрацията и пазара , а народа ще плати сметката на всички
вместо да контролира монопола с антитръстовски закони, мерки и наказания, правителството влиза в играта ... честито на народа, който за пореден път ще плати сметката, освен за бе3нзин и за изграждане на бензиностанции от наши хора... леле леле какво лапане ще падне
Ще бъде добре ако държавата създаде и верига от държавни банки, за да укроти свободното картелно увеличаване на банковите такси през месец. Няма лихви , но има такси - 4лв. за превод на Здравна Осигуровка до НАП?
И Балкантурист да възстановят и Мелодия на годината! Православната църква да се замисли и отвори банка.
КЗК, обаче, не винаги е толкова задълбочена и последователна в анализа си относно картелните съглашения. През 2011 г. комисията започна процедура във връзка със съществуваща клауза между четири от големите вериги бензиностанции за препродажба в договорите за продажба на горива на едро, както и за съмнения в паралелизъм в движението на цените на едро на горивата. Вместо да наложи санкции на дружествата, КЗК одобри предложените от нарушителите мерки, сред които премахване на клаузите между доставчика и купувачите на минимална цена при препродажбата на горива и ограничаване на достъпа до цените на едро на дружествата. Всичко това беше прието от обществеността като нотка на отстъпление от страна на КЗК пред сериозните икономически интереси в отрасъла. Друг подобен пример от 2011 г. завърши със заключение на комисията, че не е налице нарушение на антикартелното законодателство по повод съмненията в това, че основен доставчик на горива е предоставял нерегламентирани отстъпки от цените на едро на няколко големи вериги бензиностанции.
Дългогодишните си служители от централния си офис, в бензиностанциите им никой не иска да работи при такова свинско отношение и за жълти стотинки. Лукойл се отървава от това, което вече не му върши работа за наша сметка. Щом Гешев мълчи като пън, значи е в играта. За какво са тези бензиностанции, когато всичко живо в света ще премине на електродвигатели?
Държавни аптеки? Държавно енерго? Държавно ВиК?
Празните си бензиностанции на бедната ни държава, щом за самолети на картинки може, защо ли за бензиностанциите не може? Държавата, респективно ние, пак ще бъде изцедена от тарикат боко и тарикат вальо. След тога безкрупулно изцеждане Лукойл се отървава от вече непотребните му бензиностанции и се маха от България. Селските тарикати вальо и боко пак ще гушнат нашите пари.
"демократите" ни убеждават, че в пазарната икономика държавата е лош стопанин, а то какво излезе ...
По-важното сравнение е НЕ каква е ЦЕНАТА на горивата, а КОЛКО литра можеш да си купиш с една заплата! Това важи, разбира се, и за всички други стоки. И когато ни обясняват, че цените тук са били по-ниски от тези в белите държави, но пропуснат да включат и покупателната способност на българското население, как трябва да се почувстваме?
Малей-й-й! Марешки газ пикае! Появява се играч, който ще продава с минимална надценка и по-качествени горива. Ужас! Ще трябва да мине само на аспирини.
В момента най ниската ставка печалба на бензиностанциите е между 22 и 27% Едва ли новият (стар) играч ще работи на толкова малък марж.
И какви локации ще държат? Някой за 5 литра ще върти още 5 км за да спести 1 лев?
Не си разбрал! Тук не става дума за един лев. Некачествения дизел може така да прецака горивната уредба, че свят да ти се завие. За сведение. Една дюза в зависимост от марката е между 500 и 900 лева. Ако пък се прецака помпата за високо налягане, тогава съвсем отиваш на кино от шест до пет. В дизеловия двигател има прецизни двойки с хлабина между елементите 1-2 микрона. Те се мажат от горивото. Ако горивото е некачествено катастрофата е неизбежна. Ремонта ще ти излезе златен. За това в Германия не е проблем да си купиш дизел втора ръка, макар и над 200 000 километра. У нас самото купуване на дизел втора ръка е рисково начинание. Всичко е заради калпавата нафта!
Прав си. Затова в някои държави (Русия и Турция например) продавачите на нови коли казват да сменяш маслото не на интервалите, които са за Европа, а наполовина по-малки. И това е заради некачествените горива, разбира се. А в Русия дори не се продават дизелови модели от много марки, а само бензинови - пак заради качеството на нафтата.
Очаквам борд на директори,патриоти,70-80 годишни заслужили труженици от държ.администрация и 5стотинки под цените на Лукойл... Марешки ще държи още по ниски цени...
Предприятие "Държавна петролна компания", нова ясла за партийните калинки, с разтегнат щат и тлъсти заплати с премии. Краденето не се смята. Абе най-добре да се върнем към развития социалзъм и плановата икономика. Кръгът се затвори, господа/другари съдебни заседатели. Парада ще командва ТОЙ. А си остава въпросът, за какво ручахме жабетата 30 години, да станат едни и седнат други. Може да ви е яд и да не ви харесва, но при ТошовизЪма не се крадеше от тоталитарната власт.
Оохаааа, какво крадене ще падне.
та кажете колко държавни бензиностанции имат американците...дето бензинът им струва само центове...
Ако това означава, че ще ползваме по - качествени горива, по - ниски цени и ако в държавата ще влязат повече приходи, то аз съм за. Някой соросоид ще каже, ама това ще стане, ама онова ще стане иии много лошо. Ами нека да видим дали ще стане и после си чешайте платените езичета. Но пракитката показва, че когато соросоид се бонтува срещу нещо, то това нещо е добро за държавата. Трябва да започнем да ги използваме, като ветропоказатели. Иначе Костовци (Соросоиди) винаги ще бъдат и против България, не само против държавната собственост. Но нека не обръщаме внимание на тези индивиди. Gentleman соросоид, нямам нищо общо нито с Русия, нито с комунизма. Така и така ще го вкарате като под коментар, още сега искам да отговоря. Но пък имам общо с България.
В момента горивото стига до бензиностанцията на 1.10 лв. Това са данъци, акцизи и каквото се сетите, включено по няколко пъти с различно име. От там нататък всичко над тази цена са разходите на бензиностанцията за персонал и поддръжка + печалба. Правете се сметка колко е минималната възможна цена на горивата - дори и при нулеви цени на нефта. 1.10 + 0.хх = ? (не знам какво е качеството при Марешки, но при него добавят 0.30 лв, което си е около 27% печалба)
Когато мафията в България си има държава, изобщо не ми се струва странно, че искат ако може, всичко да стане държавно.
Държавата да не спи, а да въведе антикартелно законодателство като в другите държави на ЕС.
Не знаех, че Приста Ойл от Русе са доста големи – имат рафинерии в още 6 държави, притежават Верила и МонБат... Произвеждат за Texaco и Valvoline, което вероятно значи, че държат на качеството, а пък не са особено известни.
Гледам долу коментарите! Тук само тъпаци ли пшшат?
Ох Котьоооо! Златевия ко шъ праи Ся?
Ма сериозно ли питаш или не си разбрал, че Златевия вече не е фактора, който беше, в Лукойл?;) Докато партньорът му на белот беше фактор - там не се пипаше! Лукойл 10 г. данък печалба не вкара у фиска - щото бяха на загуба;) След като партньорът гризна дръвцето, заради пипливите си ръчички и рашките му намазаха ските , сега се започва ... как , на кого да дадем тази ниша, че да не ни секнат схемите с горивата?!
Лукойл 10 г. данък печалба не вкара у фиска - щото бяха на загуба;) Не бъди трол! Лукойл никога не са били на оперативна загуба. Не плащаха ДП заради направените и признати от МФ и НАП инвестиции. 2-те нови колони са на стойност 2,4млрд. Погледни им инвестиционната програма от 2006 насам.
О, много те моля ...;) Добре други въпроси тогава: - защо след еко катастрофата в езерото "Вая" Лукойл не платиха глобата - въпреки лютите закани на държавата, че няма мърдане?;) - защо в разгара на "скандала" с Ваньо Танов, когато ги беше погнал за измервателните уреди и Баце люто им се канеше, а вместо това - им удължиха концесията за нефтобазата "Росенец"?;)
Ше продава бензин и дизел на такива като тебе. А ако нямаш пари държавата ше тегли кредит и ше купува пак горива от него, да има джипката на ТОЛУПА тяга да бяга по пътищата на губернията Му. А заемите ще останат за децата и внуците ти. И те да имат наследство. Демокрацията е велика рапта ей!
Поредната акция "Спасяването на редник Раян " . Давидим дали Лукоил няма да стане спонсор на ФК- Уевски
Харесва ми закона в една от скандинавските държави. Данъци, акцизи и каквото се сетите влизат в цената на горивото. Съответно който кара повече, и съответно "хаби" повече пътищата, ще плаща повече. Който има кола, но кара рядко, съответно плаща по-малко. Изглежда ми доста справедливо :)
В Германия също е така, това е най-справедливото облагане. Тоест ГЕРБ не биха го направили, не може да се краде достатъчно.
1 ОСВОБОДЕТЕ ВНОСА НА ГОРИВА 2 ВДИГНЕТЕ АКЦИЗА ДО СРЕНОЕВРОПЕЙСКИЯ ДА СЕ ПЪЛНИ БЮДЖЕТА 3 ДАНЪЧНИТЕ СКЛАДОВЕ НАЦИОНАЛИЗИРАЙТЕ
това е прах в очите. Ако властта искаше до сега 100 пъти да са сменили закона, за да няма картел както сега А ЗАЩО ИМА КАРТЕЛ 1. Смениха закона така че, всяко гориво които влиза в страната, трябва да мине през акцизен данъчен склад. А те са Лукойл и Петрол които държат почти 100% от тях. Така че ако искаш да купиш 20 тона хубава нафта от Румъния, трябва да я омешиш с нафтата на Лукойл, да си платиш за това, и ще получиш лук ойлска нафта. Познавам хора които търгуват на едро с гориво, но са заклещени от Лукойл и нямат свобода за това. Напрактика няма свободно движение на горива - и от целия ЕС, това е само в БГ. 2. Акциза в България е най нисък, близо с 50ст. по нисък от ЕС. Докато в ЕС тези пари отиват в държавната хазна, нашите отиват в Лукойл. Ако правителството изравни нашия акциз с този на ЕС, то тогава вече ще може да се прави сравниние с крайната цена с другите държави. Дори с двоен акциз нафтата в Австрия се оказва с еднаква крайна цена с нашата калпава нафта. Ако нашия Акциз беше като този на ЕС, то нашите няма как да продават по скъпо от ЕС, и цената щеше да бъде същата, но каймака щеше да отива в държавата а от там да се връща при хората по друг начин. 3. Понеже 99% процента нафтата е Лукойлска, всички вериги клекнаха на техните условия и зареждат само от тях. Така че дали ходите в Шел, ОМВ, нафтата е от Лукойл - има разлика само в добавките. Тук да спомена, че Лукой продава евтино на Шел и ОМВ, само да не внасят нафта от вън. Така че и другите фирми намазват от това. И ТОВА Е ВЕЧЕ 20 Г. ОСТАВЕТЕ ЛУК ОЙЛ ОЩЕ 20 ГОДИНИ - МНОГО СА ГЛАДНИ ТАКА ЧЕ НЕ ВЯРВАМ НЕЩО ДА СЕ ПРОМЕНИ. кОГАТО СЕ СЪЗДАДАТ УСЛОВИЯ ЗА ПАЗАРНА КОНКУРЕНЦИЯ. ТОЙ САМ ЩЕ СЕ РЕГУЛИРА А НЕ ЧРЕЗ ДЪРЖАВНИ ПРЕДПРИЯТИЯ - ВСЕКИ ИКОНОМИСТ ЩЕ ГО ПОТВЪРДИ
ам държавно енерго бих приветствал с две ръки и държавно здравеопазване моля
Леле ,тия съвсем се оляха. Значи след национализацията на Божковия бизнес,наред е петролния. За каква конкуренция говорят тия ,значи частния бизнес ще си плаща издръжката на всичко по една бензиностанция ,а за държавната такава кой ще плаща огромните разходи ? Каква конкуренция е това ,да каже видният икономист Горанов?
Не знам теа калинки у министерствата сега как ша са Управат да управляват такава структура, ама останалото ми напомня за вращане кам едно недалечно минало когато всичко бе даржавно - убаво или лошо беше тогава - това всеки сам а си прецени. Но вазниква един вапрос - що тогава веке 30 и кусур години ручаме жабетата ;)
Глупаци! Няколко човека са го написали, но да ъпдейтна - никой няма да строи бензиностанции, просто ще купят на Лукойл, защото са им в тежест! Т.е. държавна помощ за партньора на карти и още няколко млрд. окрадени!
А така!После и електроцентрали,после и енергоразпределение,и ще има пари за всичко в държавата!Абе ще кацнете на моя......акъл....ама нейсе!
Ако това стане на практика, край с монопола на ЛукОйл и с високите цени по веригите. Цените ще са като на Марешки сега.
Най-големите хранилки за бившите агенти и роднините на властта са АЕЦ, НЕК, държавната администрация и държавните фондове. Те се пръскат по шевовете и няма как да се назначват на ясла още харантутници. Необходима е нова фера - такава структура ще е много полезна. Или ще купим Петрол обратно от Гришата или бензиностанциите на Вальо, или топливо. Сметката ще я платят пак маргиналните избиратели :)
Сега ако спретне и една рафинерия имаща възможността да рафинира и не рашки петрол , всичко ще е точно !
бегай да се отчетеш в Бюрото по труда,че няма да ти дадат помощи. Стига вися тук и без това само глупости пишеш.
Това ще е поредната хранилка за тарантутници, роднини на властимащите. Господа управляващи, това че сте негодни и не можете да се справите с картелите, не е причина да връщате избрани глави от соца. Няма да стане в пазарна икономика. Рибата мирише от главата
Лукойл има почти 250 бензиностанции, които сега е тежък товар, защото няма такова търсене, както беше преди 10 години. Маржи също са паднали, защото цената на петрола падна в пъти. Никой луд сега няма да инвестира парите си в бензиностанции, обаче старите дружки Боко и Вальо обичат да си пълнят гушите си за чужда сметка, както винаги. Бас държа, че Лукойл ще шкартира своите бензиностанции, а Боко ще гушне комисионна, а ние ще останем прецакани от тези катили. Ало, каскета, къде си?