Коментари - Лоша новина за "Форд" и "Тесла": Пазарът на електрически автомобили е в застой | business.dir.bg
назад

Лоша новина за "Форд" и "Тесла": Пазарът на електрически автомобили е в застой

Според някои анализатори, се очертава стагнация в сегмента, тъй като индустрията е останала без ентусиазираните първоначални потребители

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Лоша новина за "Форд" и "Тесла": Пазарът на електрически автомобили е в застой | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ако си купиш електрокар и го караш по същия начин, както бензиновата си кола, никога не можеш да постигнеш пробега, който се рекламира. Горе-долу на 50%. А ако я подкараш по-якичко по магистралата, повече от 30-40% - забрави! 1-2 пъти заряд на магистралата минимум, ако пътуваш до морето. А цените на киловатчаса вече гонят и надминават левчето. По-скъпо от дизела...

ми приличат на онези,които навремето си накупиха БМВ Х5 и S-класи,и след няколко месеца гъзария се юрнаха да им слагат газови уредби:))))))))))))))))))))))))))Само че при сопите този вариант не върви,а като гледам вторичният им пазар как се е засилил,доста от тях ще се сдобият с нежелан недвижим имот;)

Не знам, ама тука такива цени удариха на зарядните, че в момента ми е по евтино да караме на жената бензина, отколкото моята тесла…Някои ще кажат - що не зареждаш вкъщи. Ами щото вкъщи нямам супер-чарджър…Единственото хубаво на електрическата кола (и не е малко) е че нямаш никакви, ама никакви разходи по подръжка. Досега съм сменял само гуми и чистачки.

Ама я кажи за какъв time frame говориш за поддръжката. Няма да те питам доколко всичко това се офсетва от разликите в цените на придобиване. Щото тая работа е малко като долния виц. Шоп вижда за пръв път фойерверки и разпалено ги описва пред приятелите си: "Нема, нема, нема... пък току си ебе майката!" Я кажи с коя точно батерия е теслата ти, че така смело я държиш вкъщи - това пламне ли...

Не четеш ли, че НЕ зарежда вкъщи?

На теслите гаранцията е 8 (осем) години, или 160 (сто и шестдесет) хиляди километра. Което от двете събития настъпи по-рано, на тази дата изтича гаранцията. Да приемем осем години. Ще имаш за смяна батерия, две тррти от цената на колата. Тази цена на батерията, би следвало да я вкараш в цената на поддръжка, колега. И то при условие, че караш теслата само градско от работа до вкъщи. Излизаш ли често на извънградско на по-големи от 100 км разстояния, тия 160 000 км ще дойдат по-бързо от 8 години. А цената на тази батерия не е 5-6 хил. лева. Който иска, да си купува електрички. Засега не са достоен съперник на ДВГ- нито като придобивна цена, нито като такава за поддръжка.

Един друг

Е, ти ако избуташ гаранцията по срок, а не по пробег, значи тоя електрокар не го караш, което напълно обезсмисля много по-високата му цена на придобиване. На електрокар ако не си направил 160 000 за максимум 3 години, изобщо да не си го купувал. Преди време гледах една Е класа под 8 години и беше на 840 000 км, което не беше някаква сензация или нещо необичайно за немските аутобани. Пък в Америка разстоянията са още по-големи.

доста повече коли, ако си махнат проклетите камери от тях- служат само за повсеместен шпионаж на пътя и вътре в колата! Шибаняци!

ГЛУПОСТИ! Тренда на ЕМ расте и в Европа за миналия месец Само Тесла е продала повече електрички от ДВГ. Китайският гигант Byd е продал 1.6млн електромобила за първото полугодие. Всичките фирми бележат разтеж като най-бързо взимат пазарен дял Телса и MG. Това не са коментари и мнения, а факти. Аман от платени статии. Бъдещето е на електромобилите и това не може да се спре.

Нали за това става дума в статията - трендът достига платото си и там така ще се одреме, с идващата стагнация и края на лесните пари, а също и с изчерпването на платежоспособните фенчета на електрокарите, щото те вече са се обзавели. UX-а (така да се каже) тепърва ще го изпитат на гърба си и наред със срива в остатъчната стойност, не е ясно колко ще бързат да си купят нов електрокар скоро.

Вероятно си прав, но само за платежоспособните, които са един много малък яроцент от хората, като цяло. Останалите ще намаляваме за да стигнем до Златния млрд.

От Пловдив вземам под наем велико БМВ електричка, че да отида до София. Показва заряд за 350 км. На 40 км от София показваше вече 15 км и се наложи да спра на една бензиностанция, защото щях да остана иначе някъде на платното по магистралата. После ............пътна помощ, защото няма къде да заредиш, а пък съм бил длъжен да оставя автомобила в София .... за моя сметка. И понеже от фирмата отказаха да ми възстановят парите сега се съдим. И след този случай дали трябва да съм вдъхновен за покупка на електрически автомобил ? Такава трябва да са само разни мъничета с които да си вършиш работа из града и лесни за паркиране. За друго не стават колкото и да ни убеждават.

Ако си го гонил 180-200км/час нищо чудно ! Карай го в града и ще ти даде 500км пробег ...

И не пускай климатика, или парното. Недей да правиш голям пазар и задължително сам в колата.

Така де, карай с 30 на магистралата и ще стигнеш и зад София Ще видиш лично и света София па даже и свети Петър.

Абе вчера на магистралата една тесла се мъкнеше с 85км/ч ..... чудя се защо ли ?

Следващият път вземи Кия, Хюндай или Тесла. Това да истински електрички на ЕМ платформа, а не като бмв на споделена платформа натъпкано с батерии където има място.

Не може ли да забраним колите с ДВГ и така да принудим овцете да купуват? Или поне да вдигнем драстично данъците им? Оп, чакай, това май го направихме.

Може да забраниш н водопорводчика да има кола. Но след това трябва да забраниш на тръбите да се пукат. Може да забраниш и на лекаря, който донякъде е водопроводчик на вените и артериите ти.

Даже не чете докрай какво е написал, а? Три изречения!

Чета коментарите. Типичен случай за бай Ганьо и киселото грозде.

Бай Ганьовци са точно тези, които са си купили някоя прескъпа електричка и си мислят, че имат кой-знае какво. Дам, гроздето е кисело, т.е. не става. Кой дава пари за развалена стока? Някой, който се чуди какво да ги прави. Е, такива са на свършване, като гледам написаното в статията.

да си зле да дадеш 80 бона за скутерче,дето след 2 години се обезценява наполовина,а след още 5,трябва да се бръкнеш още 30 бона за нова батерийка?

Имат - бъркат. Ти нямаш - не бъркаш. Кой е зле всъщност?

Бе, вие в тесла/брадва/мотика и т.н. качвали ли сте се? Вътре е по-скучна, банална и пластмасова от Дачия Логан и насредата един огромен таблет, който по никаквъ начин не е интегриран в дизайна, ами изглежда като афтърмаркет телевизор в циганска такси. Отвън фугите между панелите са по-криви от на кола тотална щета, опъвана на стенд и пусната като "ноф фнос". И всичко това за доста над 100 хилки - ха, ха, ха. Хората са си го казали - price is what you pay, value is what you get. В Теслата има толкова малко value, че не си струва човек дори да обмисля покупката на такава глупост.

Комплексар

Един друг

Глупак, който не е виждал 120 хилки накуп и затова се прави на играч...

Всъщност е точно така! Тесла не е кой знае какво...

Гроздето е кисело.

Тесла е инженерно чудо по много причини, но дизайна не е една от тях. На първо място - цялата революция при батериите е заслуга на Тесла. Факта, че си отвориха патентите преди години позволи сега да виждаме всички големи марки да вадят електромобили с различни качества. Друго тяхно инженерно постижение е термопомпата, а трето е текущата батерия. И нека не забравяме - Тесла все по-малко е автомобилна компания :). За тези, които се интересуват каква е - вижте системите им за съхранение на енергия. Това е фокуса.

Един друг

Като електроинженер, наясно съм с технологиите им - BMSи, охлаждания, петпътната термопомпа, електродвигателите и т.н. Дотук добре, ама всичко са вкарали в тези неща и самото купе така са го претупали, че е отврат. И тоя телевизор вътре, хептен засилва тенденцията в последно време да няма дактилни копчета, ами всичко да мажеш с пръсти по екрани. Егати ергономията... Ясно е, че Илън иска да става магнат като нефтените барони едно време и колиту са му само претекст, за да монополизира бизнеса с търговия на енергия извън домашните зареждачки. Това е очевидно отдавна. Обаче пак като инженер ще повторя, че това са сметки без кръчмар. За да се достигне настоящото удобство на зареждане на ДВГтата, всяко колонка трябва да бъзе заменена от 4 бързи зареждачки, а това знаеш ли каква мощност е? Да видим откъде ще дойде всичко това, предвид, че една такава "бензиностанция" е с мощност колкото нов квартал...

Приятелю, толкова си заблуден, че ми е мъчно за теб. Ако предположим, че си прав, как ще обясниш факта, че продажбите на Тесла растат в геометрична прогресия и в момента е най-продавания автомобил в света? Четете бре, хора!

Един друг

Аха, заблуден съм аз... Само дето гледам на това като инженер, а не просто като фенбойче. Пък за тая статистика - тая година най-продавана е Тесла У, обаче я виж колко модела е гамата на Тесла и колко е на останалите производители. По петите на теслата е королата, а следващите три места са също тойоти. Така че тази класация далеч не е толкова представителна, колкото си мислиш, щото Тойота си прави вътрешна конкуренция с голямата си гама от модели, а теслата е само една - У. Модел 3 в класацията е много назад.

Един друг

Къде се покри, бре? Та, спекулацията ти, че Тесла била най-продаваната кола нещо не мина. Тесла У е най-продаваният модел, но най-продаваната кола, т.е. марка е Тойота, после Фолксваген, после Хюндай и т.н., а Тесла (марката) е някъде около 15-то място. При условие, че Тесла има криво-ляво 4 модела, а всъщност моделът е само един в четири модификации - 3, Y, X и S, написаното от теб съвсем се развенчава. Да, очевиден е ръстът при Тесла, но точно това е темата на статията - че ръстът си блъсна главата в платото.

Всички електрички на пазара не се продават. Бях в Нисан и разпитах за електрическия вариант. Казаха ми да не се занимавам . Лъжат в пробега . Уж трябвало да минат незнам колко си километра те минавали със сто по малко. Къде ще ги зареждаш и колко ще чакаш. За в града става но извънградско не. Пък и цената

А направо си е на половина.

Единственно цената движи клиентите. С войната в Украйна по целият свят цените скочиха с 50% и нагоре. Днес лека кола на цената на половин къща от преди 2 години не е решение за клиента.

Аз ще съм доволен. На електрически автобуси. За градския транспорт. Ама няма да плащам по скъпи билетчетата. Ще вървя. На чист въздух.

стига с тея точки бе алоу

Тролеи и трамваи. За чиии да се замърсява още че да се правят и хабят батерии

Катърпилар отказали да правят елелктрически багери и тежки строителни машини ...трудни за потръжка скъпи и ненадежни при тежки условия на работа...най надежден дизеловия двигател....на който не иска да ползва дозеловите им машини препоръчали да копаят с лопати....

и за форд и за тесла не ми пука ! ваща мамам поамериканчена ще ви коля в концлагера ще ви каряам да копаете по 48 часа с голи ръце !

Позакъснял си тази вечер. Хайде гушни се до Късопишкин и мунчо.

И като се събудиш. Ряпа. Водка И конска пикоч. Вместо бира.

Те така - хайде сега, след като отшумяха страстите да се мине към нещо устойчиво и реалистично, като използването на водородно гориво, защото е естествена резервоар за енергия, може да се пренася, да се зарежда в "бензиностанции" - има я инфраструктурата, само трябва да се подменят съораженията и е по-екологично от използването на литийя.

как гърми? Аз лично не искам да шофирам бомба.

Карай си с газовата бутилка. Те са мнооого по-сигурни и миризливи.

Колко водородни автомобила са гръмнали!?! И колко батерии гръмнаха или се запалиха? Ще ти спестя търсенето - водородните автомобили са много-много по-безопасни!

Инфраструктурата я има ама само трябва да се подменят съоръженията :))))) броу ве божинка :)

Требе да се махнат от държавна служба сички руски кавали

До Дада Отдавна те наблюдвам.... Във всеки твой пост има "кретен","малумник ,"тъпанар","русороб" и т.н. Ти си гнусен глобалистки трол и ало те пипна нЕкъде - ще ти нанеса "тежка телесна повреда " !!! (ти на мене НЕ МОЖЕШ )

А сега си предтстави ТИР електричка, че то само едното ремарке ще му трябва за батерията му ако не иска да зарежда на всяко село през 2-3 часа

ЛГТБ то - без бъдеще.

Милиардерите и мултимилионерите ударно увеличиха богатствата си след т.нар. ковид пандемия. Данни на oxfam сочат, че най-богатия 1 процент от хората на земята спечели почти две трети от цялото ново богатство на стойност 42 трилиона долара, създадено от 2020 г. насам. 1 процент от хората, около 80 милиона най-богати, прибраха 28 трилиона, а останалите 99 процента от населението на света, близо 8 милиарда души - само 14. Още по-фрапиращо е положението вътре в този един процент. В 2021 год.годишният списък на Forbes на милиардерите в света включва 2755 души с общо нетно богатство от 13,1 трилиона долара, което е с 660 членове повече от 2020 г. 86% от тези милиардери са имали повече богатство, отколкото са притежавали предната година. Като цяло и броят и богатството на милиардерите се удвоиха през последните десет години. Богатството на милиардерите се увеличи още през 2022 г. с бързо нарастващите цени на храни и енергия. 95 хранителни и енергийни корпорации са спечелили 306 милиарда долара неочаквани печалби и са изплатили 257 милиарда долара (84 процента) от тях на богати акционери. Династията Уолтън, която притежава половината от Walmart (верига хипермаркети в САЩ) е спечелила 8,5 милиарда долара през последната година. Богатството на индийския милиардер Гаутам Адани, собственик на големи енергийни корпорации, скочи с 42 милиарда долара (46 процента) само през 2022 г. В същото време най-малко 1,7 милиарда души живеят в страни, където инфлацията изпреварва заплатите, а над 820 милиона души — приблизително един на всеки десет души на Земята — гладуват перманентно. Дори Световната банка обяви, че светът почти със сигурност е загубил целта си да сложи край на крайната бедност до 2030 г. и че „глобалният напредък в намаляването на крайната бедност е спрял“. Така 20 -те гпдо и на XXI век се очертават като времето с най-голямото увеличение в глобалното неравенство след Втората световна война. Това доказва и пълната фалшивост на т.нар. програма "2030", лансирана от самите милиардери. „Докато обикновените хора правят ежедневни жертви за основни неща като храна или топлина, то свръхбогатите са надминали и най-смелите си мечти. Това десетилетие се очертава да бъде най-доброто досега за милиардерите — бум за най-богатите в света,” каза Габриела Бучър, изпълнителен директор на Oxfam International. И продължава: "Четиридесетте години намаляване на данъците за супербогатите показаха, че надигащият се прилив не вдига всички кораби, а само суперяхтите на свръхбогатите." Концентрацията на все по-големи богатства в малък брой хора носи огромни заплахи за цялата ни цивилизация и това е най-важният проблем пред бъдещето. Вече виждаме как тези свръхбогати персони поеха "отговорността" за управлението на земята, разбира се, без никой да ги е молил. Т.нар. "Световен икономически форум" в Давос, където се събират богаташите, вече взема решенията за бъдещето на планетата и тези решения само се свеждат за изпълнение до официални организации като ООН, СЗО или национални правителства. Милиардерите, превърнали се вече в глобален елит, започнаха да гледат на народите като на свои собствени стада от добитък, който могат да стопанисват както намерят за добре. Тези процеси ни водят към един нов феодализъм, много по-лош от предния. Днешните глобални крале, графове и херцози имат и властта (формално назначавани от тях правителства) и силата (новите технологии) за да го направят. При това, за разлика от средните векове, днешните глобални феодали нямат и вяра в Бог, а само в дявола - тоест - в парите и властта. Затова и този нов феодализъм би бил много много по-зловещ. Освен това повечето от милиардерите в света живеят в страни без данък върху наследството за преки потомци. Те ще предадат 5 трилиона $ на своите наследници (повече от БВП на цяла Африка) което ще задвижи бъдещото поколение аристократични елити, тоест - наследствени крале, графове и херцози. Частичен успех в борбата с тази тенденция би било предложението свърхбогатите да се обложат със специални данъци. Това пише известният Дъглас Ръшкофф в новата си книга "Оцеляването на най-богатите". Данък от 5 % върху доходите на свръхбогатите по света може да събере 1,7 трилиона долара годишно, достатъчно, за да извади над 2 милиарда души от бедността. Това, обаче, едва ли би могло да спре феодализирането на света. Дори няма и да го забави. Единствената сила, която може да спре пътя към ада, по който ни тикат, е появата на нова глобална идеология. Светът отчаяно се нуждае от нова идеология,от нови идеи, които да спрат дегенерацията и връщането в тъмните времена. Основата на тази идея е, че не трябва да се борим с бедността (както от десетилетия фалшиво напяват МВФ, СБ, ООН и т.н.) а с прекомерното богатство. Не бедните, а богатите създават всички проблеми. Единственият проблем на бедните е, че искат да ги има, а единствен проблем на богатите е, че бедните може да им вземат властта и богатствата, заедно с главите, което се е случвало нееднократно в световната история и затова трябва да им наложат тотален контрол и (или) да ги унищожат. Новата идеология трябва да е базирана на справедливо преразпределение на богатствата, на отнемане натрупаните милиарди от свръхбогатите, на общочовешка собственост и контрол върху интернет и новите технологии. Майката Земя може да храни и 20 и повече милиарда души, но само ако има правилно разпределение на благата и хармонично устроено глобално общество, базирано не на индивидуализма и личния успех, а на колектива и колективния успех.

някакъв урод ти е дал минус ,да го намерим и екзекутираме !

скъпи играчки с пробег за никаде и зареждане губи време......... пълни боклуци, особено тези произведени в сащ и ес

Алекс Крайнер, анализатор и бивш мениджър на хедж фондове базиран в Монако написа следното за ЕС: “ Отвъд лъскавата фасада структурата на Съюза е прогнила до основи. Тя се основава на токсичен правен кодекс и се управлява от бюрокрация от безотчетни, некомпетентни и напълно корумпирани апаратчици. Като такъв ЕС не само не успява да изпълни стремежите на народите на Европа, но става все по-потиснически в опитите си да им заповядва за тяхната лоялност и подчинение. Резултатът е нарастваща вълна от популизъм във все повече и повече страни членки, някои от които вече открито показват, че им е писнало от целия фарс и вероятно подготвят излизане (от Евросъюза) в близко бъдеще“.

Електрическият транспорт е перспективен, но с батериите взе грешен завой. Трябваше да тръгнат към безконтактно захранване.

По телепатия, нали? Глупакът е пшасен, но още поп опасен е невежия глупак.

Приготвила съм пухкава питка с медец да се почерпим с братушките пред паметника утре...и ще тестваме новите електрически китайски автомобилчета

Робът никога няма да те разбере ........................................

Много яко горят. Еха, виолетов през син и накрая жълт пламък.

Ами- знамето на дъгата..... Това е целта !

За още 2-3000 ще я направя слънце,слагам и газ и 5 години поне ларам автомобил,а не скутерче,на което след 3 години цената пада наполовина,а след още 3,като издуха батерията,ще трябва още 20-30000 да се бръкна??? Евтин тока???;Аха! Сега съм на газ и с едни 35 лв изкарвам 450 км! За да избия с електричка същата сума трябва да я карам 30 години!

Много е. Аз за 3800 си взех пежо 307 1.6 hdi и вече 5 г. само мръсна газ и нафта. Нищо не съм ремонтирал.

Имах Крайслер вояджер с 2.5 ТДИ мотор с 85 кв - 116 ПС. Купих го на 300 000 км след 5 години на 550 000 км жена ми го удари и не ми се влагаше пари да го ремонтирам..... Та така -----

Лошото е, че много такива дизели бълват кълба черен отровен дим. Дано твоята да не е така.

Интересни разсъждения. Има бол ремъци, накладки на пазара и последния да затвори вратата. Правилно.Късмет и безаварийно!

Алекс Крайнер, анализатор и бивш мениджър на хедж фондове базиран в Монако написа следното за ЕС: “ Отвъд лъскавата фасада структурата на Съюза е прогнила до основи. Тя се основава на токсичен правен кодекс и се управлява от бюрокрация от безотчетни, некомпетентни и напълно корумпирани апаратчици. Като такъв ЕС не само не успява да изпълни стремежите на народите на Европа, но става все по-потиснически в опитите си да им заповядва за тяхната лоялност и подчинение. Резултатът е нарастваща вълна от популизъм във все повече и повече страни членки, някои от които вече открито показват, че им е писнало от целия фарс и вероятн

Как ще се добива електричеството за повишеното търсене заради електроавтомобили? Как ше се добиват ресурсите за батериите? Как ще се рециклират батериитe? С подобни ударни политоли за забрана на ДВГ и налагане на електричките и околната среда страда и свободата на придвижване страда.

Ресурсите ясни, негърчета ще копат в кобалтовите мини докато кобалтът свърши.

Айде и аз да се изкажа по темата . 1.Съвсем скоро ще има електрички с пробег 1000км. 2. Проблемите със деградирането на NMC батериите вече е решен с новите LFP батерии .Които са и много по- сигурни няколко пъти по-дълготрайни и почти нямат драмите със заплаването на колите заради батеритте (Справка BYD blade batteries ) . 3.Цените на електричките в Китай се изравниха с тези на ДВГ .Само като недостаък е че LFP са с малко по-малка плътност на заряда в сравнение с NMC 4. Много важно предимство на електричките е ниската цена на обслужване (няма смяна на масла итн...).Релано частите на една електричка са много по-малко от ДВГ. 5. Плъгин хибридите са остарели и няма много смисъл от тях . Допълнителна ситема за подръжка Недостатък 1.Ако живеете в блок и нямате гараж не е удобно 2.Все още няма необходимата инфраструктура за безпланирано пътуване на дълги растояния. 3.Все още при заплаване на колата няма гасене . Може да гори с дни .Макар вече в новите батерии това да почти решено .Основно драма има/имаше с батериите на LG chem. Относно тези проценти на запад . Там може да са 10% в Китай вече са над 30% продажби на електрички автомобили. Като производители в момента има .Тесла и Китай ..... Всички други са много назад и в технологии и в батерии . Китай произвежда грубо 60-70% от батерите за колите в света и това не са изнесени производста а Китайски компании с патенти за батериите. За момента бъдещето изглежда на електричките .Водорода май умря или остава за големи возила и други средства за предвижване.

Въпросът е колко ще поскъпне токът когато стане основно гориво и измести петрола?

Ниската цена на обслужване на електричката се "компенсира" с високата й цена на придобиване. Както и с лимитирания живот на батерията, била тя и LiFePo. Нямам против да зареждам час и отгоре телефона си, но не съм на същото мнение относно колата. Който иска, нека си купува електричка.

Цената се избива само, ако караш по 100 км градско или над 10к извънградско на месец - за друго няма сметка - поне не за сега

Само Жорето може така да защитава идеята на електрическите автомобили. Жоре ти ли си?

.."...Айде и аз да се изкажа по темата ..."...за 6ти или за 9ти път...Коментирах и преди 1 седмица... Скоро щяло да има автомобили с 1000 км пробег...Да,може и да има, байно льо, но на каква скорост- с 60 км/ч ли? Един се похвали преди 2-3 години, че направил 632 км с Ре..о Зое, ама със 32 км/ч. Т.е .- по малко от 1 добро колело. Не знам колко си запознат със ТТ данните в автоиндустрията, но според мен поне 1/3 са лъжи за такива шарани като теб . Обясних преди една седмица, че по пътищата на Германия се движат м/у 4 и 6 % ел.коли, при достаъчно субсидиране.Кат спре субсидирането....ще станат 2 %. Ти като топ бизнес мениджър в тези 2 % ли ще хвърлиш 92% от твоето време и сили,а? Вероятно си голям фантазьор. Нали елавтомобилите имат 30% по малко часи- защо струват 30 % повече,а??? Или и тук логиката и математиката ти е една такава...фантазьорска... В Германия цената на дизела е м/у 1,7 и 1,76, ЕУР, битовият ток е м/у 39 и 44 ЕУР цента. Аз карам ван VW Т6 ( такива в България карат само инкасото). Преди 2 дни се прибрах - 1700 км , по магистралите е 130-140 км/ч. Средният разход с 2.0 ТДИ мотор, 150 ПС ми е 8л./100 км.( Ако пише 6,2). По ТТ данни същият автомобил на батерия е 36,5 КВ/ч. за 100 км.( и това на книга само, за новата Зафира на ток пише 34,5, поне това питах скоро) .А сметни каква е разликата. А не коментирам, че дизела в Австрия и Унгария е по-евтин, и че ти на път трябва да зареждаш от "бизнес" зарядни, където цената е над 0,7 ЕУР цента КВ/ч...С 1 резервоар изминавам 1000-1100 км., а винаги на дълъг път си зареждам и 1 10 литрова туба.....Иначе- всеки има право на фантазии. И аз искам Мис Вселена да ме гали под корема....но съм реалист...

е па къв е проблемът и той ще сложи една 10л тужа бензин плюс един безинов генератор и готово...пали генератора и зарежда електрическата си трошка...

Са изходи по голяма нужда ... (такова, по темата)

Зимата като стане студено и като понатрупа малко сняг, колко е пробега на мотокара? Петрохан можем ли го минем или трябва да носим генератора в багажника?

Мотокарът е с двигател, елекрокарът е на ток.

Изпревари ме, друже. Ама хайде не може да разбира всеки от всичко.

Не се купуват, защото производителите не познават парите.

Електрическите и глобалното затопляне са ИЗМАМА! Контрол на масите. Товс е крайната цел.

Истината е че си малоумник путлераст.

педали все путин ви е празните лоботомирани зелки. На никой не му дреме за екологията. Как ще обясниш добиването на литии, утилизацията на старите електрически коли които просто свършват на полето? Как ще обясниш първите кюмюри из София и Европа? Всичко е една огромна ЛЪЖА. НЯМА НИКАКВО ГЛОБАЛНО ЗАТОПЛЯНЕ. Средният европеец консумира 20% а средният американец 45% от световните ресурси. Така Преди 30 години ни лъбеха с озоновия слой. Всичко е измама измислена от същите тия 20-45% консуматори. Тва е. А българия ускорено се оптимизира. След 20 години яко не стане някаква радикална промяна, страната ще е бананова латиноамериканска държавица.

Ето и доказателство, че само малоумните путлерастки идиоти плюят по бъдещето. Че и затолянето било измама и озоновата дупка. Тъпаците дори не знаят явно, че света смени фреоните и ефекта се доказа, като дупката намаля и дори изчезва понякога съвсем, след като преди растеше с огромна бързина.

До Дада Отдавна те наблюдвам.... Във всеки твой пост има "кретен","малумник ,"тъпанар","русороб" и т.н. Ти си гнусен глобалистки трол и ало те пипна нЕкъде - ще ти нанеса "тежка телесна повреда " !!! (ти на мене НЕ МОЖЕШ )

500 000 000 000 +++

Аз питам за да се наложат екектричките масово може ли мрежата да издържи? Да си представим в София 300 000 електрички как се зареждат (общо взето) едновременно. Нищо против возилата, но според мен няма скоро да има инфраструктура за масово използване, още по-малко в източна Европа.

Има си електроснабдяване. Те да му мислят. Ти само си купи.

марионетно правителство скоро и товс няма да има.

За 3 милиона коли са достатъчни 800 МВт мощност, разбира се разпределени равномерно в 24-те часа, което е и средното статистическо разпределение на зареждане на електрички. С домашни фотоволтаични покривни централи пък изобщо няма да има проблем. Средният пробег на ден е 30 км на автомобил или около 10 000 км годишно, които се изминават с .... около 6 кВтч

Ок ама как ще разчиташ на равномерно разпределение? Всеки зарежда когато на него му е удобно, не когато на енергото му пасва. И как би станало зареждането в блоковете? В нашия блок са два входа, общо 84 апартамента. Как си представя някой да има там зарядни станции за 84 автомобила, ако приемем по един само на семейство. Разбира се ясно, че Люлин няма да се напълни с Тесли, но говорим все пак хипотетично за масовост в употребата на електрички, която да замени двг както уж е планът. Иначе както е сега, единични бройки тук там не виждам проблем, който иска да кара на ток си е преценил и му е намерил колая.

Гледам, че и горе си се изявявал. МНого си в грешка. Личи си, че нищо не разбираш от темата, но те кефят електрокарите. Е, радвай им се, но не могат да станат масови. Просто няма достатъчно ресурси, нито за да се прозиведат, нито да се захранят.

До Дада Отдавна те наблюдвам.... Във всеки твой пост има "кретен","малумник ,"тъпанар","русороб" и т.н. Ти си гнусен глобалистки трол и ало те пипна нЕкъде - ще ти нанеса "тежка телесна повреда " !!! (ти на мене НЕ МОЖЕШ )

Ще се захранват с чиста зелена енергия нали евролиберлни ми галфон? Всички строят АЕЦ а ти викни някой да ти духне на динамото. Пълен олигофрен. Дипломиран при това.

Вместо електричка си купи още едно апартаментче, и да не ти трябва, да има, както се казва. Всички така правят, в тва си инвестират парите и вече всяко 3-то жилище в големите градове е необитаемо, тоест купено и затворено. Да има. Ни хляб, ни сол иска. Майната му, че може да паднат цените и да загубиш половината инвестирани пари в него, по важното е да има нещо насреща, отколкото да ти изгорят, ей така, като на шега.

Санди в нашата кооперация миналата година продадоха на 1-ви етаж апартамент 100 кв/м старо строителство за 70 хил/евро. Сега продадоха този на 2-ри етаж същия като на първия, само, че с обзавеждане, не ново, но на ниво, но вече за 45 хил/евро. Прави си сметката кво падение на цените има за 1 година и кво идва в следващите.

Цените на жилищата много ще падат години наред и много ще ги боли тези дето ги накупиха на двойни, дори тройни цени. Много ще реват Санди, вярвай ми. Само почакай и ще видиш.

Аз вече ядох попарата. Преди 2 години купих апартамент за 75 хиляди еврака. Сега децата ме навиха да го продам и да отивам при тях да живея и гледам децата. Обявих го за продажба преди 2 месеца за 77 хил/евро, за да си избия и разходите, но няма купувачи. Намалих го на 70 спешно, щот децата ме натискат, но не става работа. Брокерката ми каза, че това вече не пазарната му цена, беше квото беше, бума мина. Свалих на 65, но тези, които дойдоха на оглед натискат да свалям на 60.

Какви глупости ръсят тези.. Уникално тъпи и подвеждащи статии. Форд няма Ел коли и са много назад а Тесла е номер едно в света. Автора на статията да бъде уволнен от дир светкавично!

Форд имат е-Мустанг - чиста електричка.

Форд имат дори Ф150 електрически. Мустанг емач

Чакам първата запалена електричка в паркинга на някой МОЛ. Вратите се затварят автоматично и пръскалките почват да ръсят каквото има да ръсят ефекта обаче обратен.

Сигурно има такива случаи в Света.

Там където е станало са изтрезнели тука явно не. Я си представи някоя пламнала електричка да ти унищожи нормалната кола на 3-4 години колко ще ти плати чуждия застраховател? С какво си виновен ти, че някой паркирал до тебе и след тебе недоразумение.

Еми няколко бензинки се запалиха и покрай тях изгоряха десетки други. Електричките се палят много по-рядко.

20 цента от Сорос !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Притежавам плъг-ин автомобил и съм много доволен. Единствения проблем е че електричеството поскъпна и вече отпадна едно от пшреимуществата - по-евтино гориво. Това основно и отказва хората днес да си купуват ел.автомобил. Иначче си е много по-добре. И другото много важно което отказва клиентите на нови ел.автомобили са таксите. Преди години ел.автомобили бяха освободени от такси и данъци. Сега се промениха нещата.

Плъгините и хибридите пък са най-големите гафове поддържаш двете системи. Ако едната се скапе край отиваме в сервиз. Някой инженер измислил нещо и дай сега да сме му опитни зайчета и да го финансираме.

Всичко все някога се скапва.

При плъгините и хибридите очевидно имат шанса да се се скапят два пъти по-често.

Купи си файтон. Никога няма да ти се наложи да ходиш в сервиз.

Може да ти умре коня.

И сега са освободени. Ама само чисто електрическите.

Очевидно е, че 99% от коментиращите никога не са се качвали на подобен автомобил, да ме говорим за карали….

Прости селянчета русофили. Кво очакваш?

Прав си, те са НОРМАЛНИ ХОРА !!!!!

Ами аз карам автомобил с CVT има Start -Stop система. С климатика, чистачките и фаровете проблем нямам. Максималната скорост на километража е 240. На електричките е до 180. Като тролей е. За какво да кибича по зарядни станции на Слънцето.

5000000000000000000000000000000000000++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

В къщи, бе кретен, в къщи зареждай. 5 фотоволтаични панела са ти достатъчни за да заредиш в неделя за цялата седмица. Теслите късат Ламборджинита, но при ограничение от 140 км, кретена се кефел на километраж 250 км.

Ако си в блок какво ще зареждаш бе, удължители от 12ия етаж ли ще опъваш?

Дада, няма нищо кретенско просто стандарт. Колата вдига 2/3 от това което е разграфен километража. Ако е разграфена до 240 вдига до 180 ако е раграфена до 180. Максималната и скорост е до 140. Ами те москвичите вдигаха токоз. При тия максимални скорости няма да отидеш никъде разхода скача на квадрат. Демек на електричките крайсерската скорост е 60-70 при нормалните коли 120. Огледай се по магистралите а колко км/ч се тътрят Теслите ако са си наумили да стигнат до морето днес не утре.

Въпрос на организация. Блоковете също имат покриви и могат да захранват зарядни станции на паркинга пред блока. Това е неизбежно, защото петрола е ограничен ресурс и само ще поскъпва, а накрая и ще свърши. А напротив при електричките цените ще падат, технологиите усъвършенстват, а инфраструктурата ще се променя с тях. Единственият проблем е времето за заряд, но и там ще се намери решение

Дада, човек, толвако си зле, че не си в състояние да осъзнаеш, колко си зле. :-)

До Дада Отдавна те наблюдвам.... Във всеки твой пост има "кретен","малумник ,"тъпанар","русороб" и т.н. Ти си гнусен глобалистки трол и ало те пипна нЕкъде - ще ти нанеса "тежка телесна повреда " !!! (ти на мене НЕ МОЖЕШ )

ЕДИН КОМШИЯ СЕ ОБАДИ НА ТЕСЛА И ГИ ПИТА КЪДЕ МОЖЕ ДА СИ СМЕНИ БАТЕРИЯТА НА КОЛАТА ... И ТЕ МУ КАЗАХА "НИКЪДЕ - НЯМА АВТОМОБИЛЕН ПРОИЗВОДИТЕЛ В СВЕТА КОЙТО ДА ПРЕДЛАГА УСЛУГАТА " ....

Не е верно.

КОЛАТА 30 К И СМЯНАТА НА БАТЕРИЯТА 30К .... ПО ДОБРЕ ДА СИ КУПИШ НОВА

Естествено, че е по-добре да си купиш нова. Теслата е батерия, тенекии и един таблет. След 7 години тоя таблет ще изглежда като правец82. Ти ползваш ли 8 годишен смартфон?

КИТАЙСКА ФИРМА ИМА МНОГО УСПЕШЕН БИЗНЕС С ЕЛЕКТРИЧЕСКИ СКУТЕРИ .. 10 МИЛИОНА СКУТЕРИ ВЕЧЕ .... БАТЕРИЯТА Я ВЗИМАШ ЗАРЕДЕНА ОТ ЕЛЕКТРОСТАНЦИЯТА И ОСТАВЯШ СТАРАТА ..... ТОВА СТАВА И ЗА ДОМАШНИ УСЛОВИЯ .... АМА НАЛИ ВСЕКИ РАЗВИВА ПАТЕНТОВАНИ ТЕХНОЛОГИИ .. КАК ЩЕ СЛОЖАТ ЗАМЕНЯЕМИ БАТЕРИИ

Градски автобуси има такива и в София. На крайната спирка слагат зареден кондензатор. Пак за китайско производство иде реч.

ТВА БЕШЕ МАЛКО - КОЛКОТО 2 БУТИЛКИ БЕЗАЛКОХОЛНО ПО 1.5 ЛИТРА

По-лошата е че вече автомобилните изложения в Европа се доминират от китайски марки

А в русия как е? Кой доминира?

Ако те интересува иди и виж.Нас ни интересува България

Защо да е лошо ??????????? Пластмасовите Мерцедеси и БМВ-та не са за купуване !!!

Доста тъпо !

Насила хубост не става! Ако бяха добри електричките, хирата сами щяха да ги търсят.

Е те така навремето каруцарите са казвали и за колите.

SPAM

Навремето автомобилът е бил значителен ъпгрейд от каруцата - по-бърз от каруцата, особено на дългичко разстояние, няма нужда от почивка. Докато електричката не предлага нещо кой знае колко по-различно от двг.

С правилните лобизъм, рушвети и закони срещу двг и собствениците им, продажбите на електромобили и съответно печалбите ще поемат пак нагоре.

Тъй е.

Това вече се прилага, а в скоро време ще ни натресат като единствен вариант дигиталните пари, а с тях и социалният рейтинг...

ДА ПАЗИ БОГ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

В момента държавата печели милиони от акцизи от горивата. Да приемем, че има достатъчно енергийни мощности така, че дори 50% от хората да минат на Ел коли, да няма проблеми. Пита се, държавата като спре да печели милиарди от акцизи от горива, дали пък няма да вдигне цената на тока или наложи някакви други данъци на притежателите. А Ел коли, така че да си потърси изгубените пари?? Аз лично мисля, че Ел колите не само са двойно по-скъпи от термичните, но и с масовизирането им, ще струват повече на километър отколкото традиционните горива, точно заради липсата на акцизни приходи.

Да. Ще. Който не му се плаща за акциз на тока за електроавтомобила, ще ползва публичен транспорт.

.....и ще може да си купи велосипед с отстъпка...

циклон

А пък той ще е безплатен казваш

В русия кво безплатно има копейке? Ладите за вдовиците?

3a P В Усрайна набират наемници - ЗАМИНАВАИ,а не спами за 20 цента от Сорос !

Посолственити турски слуги са загрижели за американскити си гусудари

Русофилският въшльо пак квичи. Кур за русия боклук

Кви електрически коли бе? От москвич дванайсетак по-хубаво няма.

Абе и АЗЛК 2140 си беше класика . Нащо като Widows 98. По малко пушеха от съвременните дизели.

Ще караме Бентли. Няма лошо.

ЕЛЕКТРОМОБИЛА ИМА СМИСЪЛ АКО САМ СИ ПРОИЗВЕЖДАШ ТОКА .... НИКОЙ НЕ ВИ КАЗВА С КОЛКО ЩЕ СКОЧИ ТОКА .... И КОЛКО ТРЯБВА ДА СЕ ИНВЕСТИРА В НОВА ЕЛЕКТРОМРЕЖА .... АКО ВСЕКИ СИ КУПИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ :))

Е както знаеш един от другите бизнеси на Мъск е точно домашно производство и съхранение на електрическа енергия.

САМО БАТЕРИИТЕ .... ДРУГОТО ГО КУПУВА ОТ КИТАЙЦИТЕ

електрокара си е електрокар а виж ДВГ си е друго! Джиткам си полото и се кефя

Лошо няма. Дядо ти каруцата, Ти - полото, внуците електричката.

Онзи ден имаше статия, че България е на прага на 10 хилядния регистриран електрически автомобил. А само преди 5 години бяха 342.

Да и под статията бяха забранени коментарите.

Числата са си числа. Коментари на разни бедни мухльовци са без значение.

Числата ги манипулират,а "бедни мухльовци" скъсаха майка ти от.....любов ...

Добре, числата са си числа, от 300 са вече 10000... Ама с толкова много "бедни мухльовци" кога според теб екектричките ще навлязат масово дотолкова, че да заменят двг както му е идейката?

HE E !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Броили са меките китки

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Как бе, оня ден някав паляк ни обясняваше, че трябвало да теглим кредит да инвестираме в електричка. Разбира се, дираджиите прости бяха забранили коментарите :))) Тия са по-нахални от строителната и туристическата мафии.

100 000 +++

Нищо не става за един ден. Децата ви ще виждат коли с вътрешно горене само по музеите.

Пии си хапчетата ...

Няма смисъл. Тука никой няма да те разбере. Трудно се осъзнават техническите революции.

Техническите революции започват от необходимост, а не по партийно-корпоративно указание.

Това не е "техническа революция",а РЕГРЕС !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Електрическите автомобили са създадени през 1835 година. След това идва ерата на ДВГ. И така ще е още 200 г.

Няма смисъл да им обясняваш на тези беднички и простовати хорица… Нека си карат трошките. До Белград, отиване и връщане 8лв ток, пък те нека си говорят…

20 цента от Сорос ...

Не схващаш проблема. Когато ти и една шепа хора ползвате ще е 8 лева. Но за да стане масово няма да е 8 лева.

В мобиле има над 40 обяви за Дачия Спринг и само която падне на 25000 се купува. А и това е много за тази тротинетка

Имам един колега с Дачия по магистралата ми се тътри с 90км/ч.

Ако вдигне 100 няма да стигне до Пазарджик

Дачия винаги си е била един майтап. Та какво остава за електрички.