Как Дания успява да събере 92% от всички бутилки
В системата участват близо 15 000 магазинa, офиси, ресторанти, а са регистрирани над 1600 производители и вносители
Обратно в новинатаКоментари - Как Дания успява да събере 92% от всички бутилки | Бизнес.dir.bg
Коментари
И накрая пластмасата тихичко заминава за сметищата в Африка, защото рециклирането и е скъпо, енергоемко и замърсяващо.
Давам ви пример как върви този процес в България, и широко рекламираните екологични мерки в Кауфланд. В магазина на Кауфланд Варна по пътя за Виница има такава машина. Не ми трябват точките, но мисля за екологията и отидох да си предам за рециклиране бутилките и кенчетата. Пълно разочарование. Бавна машина, огромна опашка, интерес към рециклирането голям, но насреща неадекватни мерки от управата на магазина. Жена ми, понеже по-активна, отиде да търси управителя на магазина. Понеже от персонала го покриха, тя ги преупреди, че не се ли яви до 5 минути ще почне да крещи истерично. Та яви се младеж и конфузно се оправда, че машината е лоша, често се поврежда и това е положението. Поне да бяха сложили палет , та разочарованите клиенти там да хвърлят неприетите бутилки. Жена ми много беше набрала и изсипа торбата си на бюрото на управителя и го остави да се оправя. Аз не бих събрал тази смелост, но все пак, като си казал че се грижиш за природата, и си правиш реклама с това би следвало да си по-коректен с клиентите .Пиши-машината не работи, или машината е бавна, съжалявам и благодаря за разбирането. Кауфланд може да е немска верига, но заблуждава клиентите си чиста па български. Кауфлан нагло лъже, че се грижи за природата.
Там подобните апарати за връщане на всякакви бутилки и кенове нямат НИКАКВИ условия, както новите по хранителните вериги у нас.
Ау! Ти да вииш! Преди демокрацията се събираха 100% от бутилките. Носиш 10 бирени шишета и взимаш 10 бири. То па много сложно.
Неудобната истина е, че голям процент от тези бутилки изобщо НЕ се рециклират. :-) Иначе е похвално, че са ги събрали, но ползата е почти нулева, освен за пропагандата.