Габриел-Андрей Течера: Има много за вършене в областта на интелигентната мобилност
"Имаме нужда от инфраструктура, а за самия частен сектор е много трудно да го направи", каза директорът "Корпоративно управление, иновации и развитие" в Transport Trade Services АД, Румъния, от трибуната на "Green Transition Forum 4.0
Речният транспорт има най-малкия въглероден отпечатък от всички видове транспорт. В нашия случай няма много да се говори за декарбонизация, защото ние все още работим както преди 2000 години, но има много неща за вършене от страна на интелигентната мобилност.
Green Transition
- Генади Кондарев: Страните, които предприемат бързи и обмислени стъпки, ще извлекат най-големи ползи от прехода
- Юлиан Попов: Провеждането на Green Transition Forum на COP 29 ще има много ползи за България
- Ключът към развитието на ЕС: Реформа на националните бюджети и насочване на спящи пари към пазарите
Това заяви Габриел-Андрей Течера - директор "Корпоративно управление, иновации и развитие" в Transport Trade Services АД, Румъния, от трибуната на най-успешния форум за зелен преход - "Green Transition Forum 4.0 - Новите перспективи пред Централна и Източна Европа", организиран за четвърта поредна година от Dir.bg и 3Е News. Тридневната конференция се проведе от 26 до 28 юни в столичния София Ивент Център. По време на събитието над 2500 души, от които над 750 топ мениджъри от 18 различни държави, проведоха ключовия разговор за утрешния свят.
В първия ден от форума Габриел-Андрей Течера участва в сесията "Декарбонизация на транспорта и интелигентна мобилност". С него на конферентната сцена излязоха още Георги Гвоздейков, министър на транспорта и съобщенията, Андрей Новаков, евродепутат от ЕНП, Емануил Фунтукис, председател на УС, Аутомотив клъстер България, и Владислав Атанасов, ръководител на работна група за съхранение на въглероден диоксид, FPPG. Модератор беше Любомир Станиславов, Изпълнителен директор, Аутомотив клъстер България, а откриващо обръщение направи Исидро Ласо, член на кабинета на комисар Валеан.
Течера започна с благодарност към организаторите: "За първи път участваме на тази конференция и наистина сме много впечатлени от високото ниво на представителството, високото ниво на темите и съдържанието и изключителните организацията", каза той и продължи, представяйки компанията:
"Кои сме ние? Ние, ако щете, сме тежките машини в областта на транспорта.
Занимаваме се основно с речен транспорт, а речният транспорт всъщност е това, което движи минералите, зърното, торовете, всички основни елементи на икономиката преминават през речния или морския транспорт. Ние пренасяме 15 милиона тона годишно такива сухи насипни товари", заяви той.
"Ние имаме най-малкият въглероден отпечатък от всички видове транспорт. Ние имаме около 25% от въглеродния отпечатък на най-добрия камион, който се предлага днес на пазара. В нашия случай няма кой знае колко да се говори за декарбонизация, но има много неща за вършене от страна на интелигентната мобилност, защото ние все още работим както преди 2000 години, по принцип няма разлика, има само влекачи, после има хора, които управляват...", каза Габриел-Андрей Течера, като описа процеса на работа по следния начин:
"Представете си един фермер, той има реколта, може би има 500 тона, идва с 20 камиона до един силоз, силозът се пълни до, да речем, 2000 тона, след това 100 камиона откарват тези 2000 тона до пристанището, където идват корабите, шлеповете.
За да се напълни една баржа, са необходими 2000 тона, т.е. 100 камиона, които идват от полето до пристанището. Но в един конвой има шест баржи, така че това не са 100 камиона, а всъщност 600 камиона, които трябва да направят това, разбирате ли, и след това зърното отива от силоза до баржите, отива до пристанището, след това се пренася от баржите до друг силоз, а след това идва морският кораб и всъщност ви трябват три или четири конвоя, за да напълните един морски кораб, и това е всичко", каза той, като премина към същността на проблема в тази област:
"Какъв е проблемът тук? Проблемът е, че ако можем да поставим зърното в контейнер още в стопанството и да придвижваме само контейнери по цялата логистична верига, може да се направят много икономии, да се намали въглеродният отпечатък и тогава може да се говори за наистина мултимодална мрежа, в която може да се направи интернет на нещата, да се направи цифровизация, да се направят всички тези неща, защото тогава речният транспорт става част от мултимодалната транспортна мрежа.
И така, защо това не е направено? Звучи просто, нали? Сега проблемът е, че няма инфраструктура, тук имаме нужда от инфраструктура, а за самия частен сектор е много трудно да го направи. Ние не сме големи компании, въпреки че в речния транспорт компаниите не са големи, има някои проучвания, например има проект за многократно претоварване от Дуиспорт, най-голямото речно пристанище в Европа, и те се опитват да създадат такива мрежи. Ние направихме доказателство за концепцията, транспортирахме около 1000 тона, товари от ферми в Австрия до Лом и разтоварихме в Лом.
Така че е осъществимо, но може би Европейската комисия трябва да започне да се отнася към нас не като към Пепеляшка. Ние сме Пепеляшка в транспорта. За съжаление, те казват, че трябва да се стремим към 75% от транспорта да се осъществява чрез речен транспорт, но досега не сме видели много, много инициативи", каза в заключение Габриел-Андрей Течера.
Най-голямата и значима конференция за Зелената сделка "Green Transition Forum 4.0: Новите перспективи пред Централна и Източна Европа (ЦИЕ)" е организирана от Dir.bg и 3Е-news. Форумът се проведе от 26 до 28 юни. На конферентните сцени в Sofia Event Center излязоха представители на над 18 държави, като общо над 2500 участници, от които над 750 топ мениджъри, проведоха ключовия разговор за утрешния свят.
Събитието е организирано от Dir.bg и 3Е-news в партньорство с ACT Commodities, ПроКредит Банк, Visa, European Investment Bank, Електрохолд, Yettel, Артекс Инженеринг АД, ОББ, Аурубис България, Главболгарстрой Холдинг, Българска Фондова Борса, УниКредит Булбанк, Българска банка за развитие, Геотехмин, Енергео, МЕТ Енерджи Трейдинг България, Дънди Прешъс Металс, Фонд ФЛАГ, ICGB, The Oil and Gas Employers" Federation, Електроенергиен Системен Оператор, Булгартрансгаз, Фонд на фондовете, Български Енергиен Холдинг ЕАД, АЕЦ Козлодуй, Westinghouse, Филип Морис България, БМФ Порт Бургас АД, Информационно обслужване, Българска асоциация "Природен газ", REIB , PCONTRADE, Омега Пауър Груп, PHOTOMATE, OMV Petrom, Българска асоциация по рециклиране, TTS (Transport Trade Services) S.A, Morningside Hill, CWP Global, DEVIN, Smart Energy Trade.
Green Transition 2024 се осъществява с медийната подкрепа на БНТ, БТА, БНР, bTV Media Group, Вulgаrіа ОN АІR, Investor.bg, Дарик Радио, Darik Business Review, Euroactive, Economic.bg, ESGnews.bg и The Recursive.
НАЙ
Настанаха тежки времена за големите автомобилни компании
Време ли е за Троянска област?
Изправена пред риск от дефлация, Швейцария търси адекватен отговор
Българските проблеми с пазара на горива в очакване на своето европейско разрешение
Настанаха тежки времена за големите автомобилни компании
Време ли е за Троянска област?
526 млн. лв. по ПВУ за 249 проекта за производство на ток от ВЕИ и съхранение на електроенергия
Българските проблеми с пазара на горива в очакване на своето европейско разрешение