Ето какви реални стимули са нужни, за да може хората да слязат от колите си в големия град
Екологът Драгомира Раева пред 3E-news и Dir.bg
Обратно в новинатаКоментари - Ето какви реални стимули са нужни, за да може хората да слязат от колите си в големия град | Бизнес.dir.bg
Коментари
В Софиоя велосипеди са реално използваеми в не повече от 6-7 мсеца от годината. Това означава, че трябва да има пълноценен градски транспорт и нормални улици за автомобилите , за да има нормално движение в другата половина от годината.
На робите не им се полагат коли , за да не пречат на господарите. Маскирано като грижа за природата.
Ако искаш да има нормално придвижване , трябва да спре презастрояването в кварталите , а да се строят нови.
Вие продължавайте да стеснявате улиците с идиотските се велоалеи , пък после се чудите защо има задръствания
За да стигна до работа сменям 3 транспорта в посока... и после ми обяснявайте, че не ми е по-удобно с колата.
OFO-горивото - ofomobile.alle.bg е 100% карбон-неутрално и на почти нулева цена, не отделя никакви сажди и токсини и може да се използва в дизелови двигатели и във Вакелов-Тип (liquidpiston.com) двигател-генератори за OFO-електрически автомобили . Перфектна суровина за висок клас биодизел - biodizel.alle.bg и OFO-Аерозол за свръхмощни Газови Турбини .
Начинът е личният автомобил да стане лукс, достоен за малцина. Знам че всички СМЕ против, затова ще дам реален пример. Съседен апартамент 60квм хол и спалня бе даден под наем на 2 момчета, те заживяха с приятелките си и всеки е с кола! 4 коли само от апартамент 60квм, очакват безплатно обширната да им осигури 4 безплатни паркоместа около 80квм!!! Е няма как да стане... Зоните за паркиране трябва да са не само в центъра и за всяка кола след първата да бъдат наистина много високи...
А бе Жоре "социализъмът" отдавна си отиде !
И къде видя социализъм в това, което съм написал? Или да си плащаш за парко място е социализъм? Няма как да очакваш, че щом си се набутал в една спалня, общината трябва да ти осигури парко място за твоята кола, колата на жена ти... Също зелени площи.... Детски площадки...
Натъпкали сте в София 2 милиона при положение , че градът София е проектиран за не повече от 500 хиляди максимум, със предградията. Защо тъпкахте повече от 50 години хора в София при условие, че можеше структурни дейности да се позиционират във провинцията равномерно ? Разходете се във Мумбай по улиците и вижте - същата работа е. Като натъпчеш повече от лимита хора на едно ограничено място , каквото е градът и се получава тюрлю гювеч и отврат. Решението е - равномерно разпределение на бизнеса и администрацията по територията на България, иначе ще свиквате на мизерията на претъпканите населени места.
Поредната соросоидна лелка на хранилка от нпо-та на Козяк. Имитация на Грета.- лудото.
Пълни глупости! За да се намали използването на автомобили, хората не трябва да се принудят да ползват градски транспорт, а трябва да има алтернатива на автомобилите… велоалеи имало в София ??? Къде бе ??? Тоя 1м дето е по булевардите - това ли е велоалея? Или тоя 1м дето е по цар Борис в локалното ? Дето за да се разминат 2ма колоездачи без да се блъснат, трябва да излезнат извън очертанията, които са направени на средата на алеята, така че и за пешеходци да няма място… а за тротоарите да погодовим ли ? А за паркиралите коли по всяка улица???
Тази кака е на мнение, че ПРИНУДИТЕ НА КОИТО Е ПОДЛОЖЕНО НАСЕЛЕНИЕТО В СОФИЯ са малко и недостатъчно ! За всички е ясно, че никакви "зелени" подбуди няма Фандъчкова и компания - интересуват ги само паричните потоци от хората които могат да плащат. Но тъй като идват избори трябва да лъжат и да мажат, защото нищо друго за тях няма значение освен да са близо до хранилката !
А какви , стимули трябват на милиардерите дето измислят тези глупости, за да слязат от частите си самолети? Само на световното в Катар, над 400 богаташа отидоха там със личните си самолети. Или те не замърсяват планетата?
Аз пък не разбирам защо ТРЯБВА да слезеш от колата и да пътуваш с транспорт, когато хем не ти е удобно, хем не искаш? На тази кола ѝ плащаш всяка година чинно данъци, застраховки, такси, винетки, глоби, поддръжка - ти си се грижиш за нея. Твоя си е. И някой решава, че точно ти нямаш право, не ти се полага по някаква причина и трябва и ти да си с транспорта. Доста нагло.. Ако е за замърсяване - да се инвестира в съответната техника за екологичност и толкова. Да се оправи движението по булевардите. Да се осигурят гаражи навсякъде. Мерки да искаш.. Обаче да се пробваш са лишиш от хората от собственост, защото... не е начинът. Иначе сигурно от всичко можем да "слезем", но струва ли си? Нито хората с коли, нито хората от провинцията са виновни, че столицата е управлявана десетилетия от администрация без визия, която гледа на теб или като на касичка, или като на прошляк - зависи от нагласите в момента. Трябвало е да се схване отдавна, че столичният град само може да се разраства, не и да намалява. И мерките не би трябвало да са насочени към терор и ограничения, а към това на всички да е удобно. Иначе най-добре е да се ходи пеша. От това по-хубаво няма. Но невинаги е приложимо.
Може и да успеете да ме свалите от колата с някой фашистки приом, но да ме качите в обществения транспорт, няма как да стане. Ако искате да се бием, ще се бием.
Как да свалим хората от колите за да има по чист въздух.Като им даваме по 1000 лева годишно за бензин..колкото повече карат толкова по чист ще става въздуха..
На месец и слизам
Има само един начин, безплатен обществен транспорт.
Балъците дет верярват, че планетата ще се спаси.... Мислете с главите, всичко е преходно. Да сте виждали милионер да ходи пеша или с обществен транспорт? А въпросният милионер има бизнес, който замърсява. А тези радетели за зелена енергия виждате ли ги по улиците... А? Единствено съм съгласен, че хората са създадени да се движат а не да седят в тъпите офиси... Ако искате екология... Върнете времето назад с 200 години..
В София има и екологично по-важни неща от градския транспорт. Има цели квартали, които са на септични ями. А онова, което държавата драматично пропусна беше да направи така, че много фирми работещи в сферата на информационните технологии да се установят в други населени места.
До автора Рая Лечева, която е от малкото журналисти, които уважавам: Новата наредба неяма за цел облекчаването на хората, нито подобряване на екологичните условия в София. Единствената и цел е повишаване на приходите на общината. В момента, в който разбереш това всичко си отива на мястото. Разбираш, че авторите на наредбата са се справили чудесно с поставената им задача.
Никога няма да си оставя колата. Влюбен съм в нея.
Не забравяй маце,че гражданите освен задължения имат и права. Могат да ползват карта за една линия на надземен и подземен транспорт/който премафнахте/, талони от 10броя за пътуващите рядко,да всички пенсионери равни права/а не само за тези над 65/, За семе,стават,но не с това изискване някой да има карта за цялата мрежа...и още и още учители и ученици не учат цяла година,защо им е на тях карта за 365дни? И още и още,маце. Няма автомати,няма места да си купиш,ами следете,бе маце,на всяка спирка да има! И още и още....
Тази е много тъпа ,върти струва пак същото. 30 км. Ограничение на скоростта още по мръсен град.
Този еколог не ползва ли кола? На симпозиумите които им организират, пеш ли ходи?! Разберете, докато има корпорации, ще има замърсяване.
Да започнем със забрана за служебни автомобили в държавната и общинската администрация
За да свалят доброволно хората от колите трябва освен добър градски транспорт, който е много достъпен , така и приятна градска среда и свързани с километри Вело-алеи . Ако имате добри тротоари , приятна среда , лесно достъпна за пешеходци и едни добре измазани фасади , които не ви падат на главата докато ходите може да се замислите да отиди пеша , с колело и автобус до желаното място . Та направете два огромни паркинги в началото и края на центъра , след това половината улици ги направете от - до - хубави гранитни плочи , оправете фасадите , направете многество Вело-алеи. После направете по - хубавите близки до центъра райони . Масово да се оправят тротоарите , фасадите на сградите и градинките , след това отнам до центъра ги свържете с велоалеи и тогава наложете някои ограничения за силно замърсяващи автомобили . Много малко беше направено в тази посока за 15 години . Градът се задръсти от коли . Вече няма краен квартал , няма център всичко се задръсти за едни 6,7 години . Тръгнахме точно по обратния път от този на така наречените лъскави държави към, които се стремим , но май все повече се отдалечаваме .
еколожката, можеш да ми седнеш на биодилдото, за да олабиш малко напрежението, че явно те тресе синдрома на Гретенчето.
Спрете парите в държавния бюджет за служебни автмобили, поддръжка, застраховки и ги качете на обществен транспорт. Само така ще се оправи. Така и ще останат огромни свободни пари, които да се инвестират в обществото и обществения транспорт. Министерства, агенции, инспекторати, обралстни управи ... това са милиарди давани годишно, което го няма в нито една европейска страна. Там всички са качени и ползват обществен транспорт.
А дамата има ли предложение как богатите да започнат да ходят с градския транспорт и да слязат от частните си самолети?
Какъв е тоя български език, алоу, "да достъпват"?Добре беше започнала, ама не издържа и го подкара на инфлуенсърски
Всичко зависи от инфраструктурата. В САЩ никога няма да се слезе от колата, защото повечето жилищни сгради са в райони без дори тротоари. Там няма къде да се ходи, камо ли да се слезе от колата. Данъците на имотите тръгват в тези райони от $12÷13000.00 годишно. Средна класа и нагоре. Аз за последен път се качих на автобус през 2011г, когато трябваше да стигна до летището. Днес навсякъде в САЩ има Uber и Lift частни таксита, които пристигат на минутата и те закарват до всяко възможно място.
Не искам да чета глупости. НИЩО НЕ МОЖЕ ДА НАКАРА БЪЛГАРИНА ДА СЛЕЗЕ ОТ КОЛАТА И ДА ИДЕ ПЕША ДО КВАРТАЛНИЯ МАГАЗИН Това е действителноста
Една овца /едно магаре/ се управляват по два начина (или комбинация от двата начина): 1.Тоягата /лошо/ 2.Сено пред муцуната /добро/ За да действа втория начин, трябва животното да е постоянно гладно /полу-нахранено/ Който разбрал - разбрал. Който се сетил-сетил се е...
Да се направи градския транпосрт безплатен! И да се увеличат таксите за паркиране (временно и постоянно) в центъра 10 (десет пъти). Градския транпсорт да се финансира от столична община и нашите данъци. Който няма гараж/платен паркинг в центъра, да не си купува кола и да не ходи там с кола. В Швейцария има подобен модел и той си баца.
В София е пълно вече с провинция. Затова има задръстване. И точно те, селяните , най-нагло мецат против трафика и липсата на паркоместа. Марш по родните места да си мьекате на отвратителния си диалект!!! Около Коледа и Бъдни вечер нямаше задръствания, защото вас ви нямаше, маа ви дей!!!!!
Требва повече да "въртите педалите", както е тук, в братски Копенхаген. Тука яко ги въртят. Обаче, понеже е равно тука, най-високото место в Дания е един хълм висок 170 метра, покрай повишаването на водите на морето, са им спретнали тука едно проектче за изкуствен полуостров, който да спира водата. Папкане яко, ще струва милиарди. Транспорта тука е разделен на 7 или 8 зони, за всяка е "дай кинти". Обикновено с поне 2 зони требва да си купиш карта, която за месец е към 200 евракис. Ако мислите , че само вие "изтощавате Русия", в грешка сте. Не сте само вие.
Ела да въртиш педалите в София на -20 градуса. Или пък да изкачиш баира към Младост. Или когато вали силен дъжд.
Абсурдите в градския транспорт в София 1. Не съществат по-натоварени часове - през целия ден автобусите,метро са през 10 минути. 2. Няма спирки на метрото в някои много населени квартали. 3. Автобусите са празни през по-голямата част от маршрутите си, а през малка част се пукат по шевовете. 4. Качеството на услугата спада, а цената се качва. 5. Половната пътници се движат без билети и няма кой да ги глоби, а всички баби и дядовци винаги са редовни.
Трябва да е абсолютно безплатен! Друго решение с този нескопосан градски транспорт няма. Полагам огромни усилия да сляза от колата и обстоятелстват аме принуждават да продължа да я ползвам! ПЕШ - отвратителни тротоари КОЛЕЛО - отвратителни вело алеи - РАЗНЕБИТЕНИ
На вас прави ли ви впечетление че единственото с което се занимават в парламента е как да направят всичко по трудно по бавно и по скъпо Под уж благовиден повод и често и без повод
Значи така... "важно е да се приложи наистина правилото на зона 30 км/ч, като тя постепенно обхване целия център и се разшири към съседни квартали" А вносителите на това "изискване" замислиха ли се, че автомобилите отделят МНОГО повече вредни компоненти във въздуха при НИСКА скорост и режим "тръгване - спиране"? Искаме в центъра да не се диша ли? "да се премахват паркоместа от центъра, като се освобождава пространство за зеленина, почивка. Паркирането в центъра трябва да стане много по-скъпо" А къде отидоха милионите от такси за паркиране и "паяци"? Поне ЕДИН подземен паркинг направиха ли? Освен това САМО в центъра ли трябва да има зеленина и места за почивка? "да се оправят тротоарите, за да могат хората да се движат нормално пеш; да се свържат вело алеите, да се поддържат тези, които вече са изградени, за да има удобна и безопасна инфраструктура за движение пеш; да има подкрепа за хората, да опитат нов вод мобилност в града" Ако за пешеходците въздухът е замърсен, какво да кажем за велосипедистите, които дишат по-учестено и поемат десетки пъти повече отрови? Наистина ли има луди, които да карат колело редом с натоварено и задръстено шосе? Очевадно трябва да се кара в парковете. Велоалеите ще станат привлекателни САМО ако минават до трамвайния или тролейбусния транспорт. А къде отидоха колите и автобусите? А защо в натоварените сутрешни (07-08:30) и вечерни часове (17-18:30) не се забрани движението на товарните бавно и трудно подвижни камиони, тирове и други подобни? Очевадно София, както и всеки голям град в света, е задръстена. Само че някой работи ли против задръстванията? Множат се безсмислените светофари. Последният пример е до пощата в Люлин - на разстояние от 200 м има 4 поредни светофара. Защо почти никъде няма кръгово движение. Евтино е спрямо светофарите, кара те да намалиш скоростта, и драстично намалява възможността за тежък страничен удар при преминаване на червен светофар.
Най-обичам разни екоталибани да ми дават тон в живота, да ми казват как трябва да живея, какво трябва да ям, дали и с какво да пътувам, къде и кога и за колко да ходя на почивка и въобще да ми дават тон в живота за всичко и да ми дават наклон на хоята. Алоуу екопедали, който иска да върти педалите на колелото, който иска да кара тротинетки, скутери, електрически коли и тн. Ходенето пеша също е полезно и трябва да го осъзнаят бая хора, НО ако няма удобна алтернатива никой няма да се лиши от удобството на личния автомобил, за да отиде от точка А до точка Б. Това дето тая кукувица го мисли е екофашизъм и ограничаване на правата. Свободният човек има право на избор и това го отличава от онзи дето живее в диктатура. Апропо колко дървета засадихте вие екоталибаните миналата година? Аз лично съм засадил 25 като съм купил фиданките и всичко нужно сам и не съм ревал на държавата за финансиране. Само толкова успях заради здравословни проблеми. Вие хем ревете, хем гушите кинтаци, хем накрая файда от вас никаква. Със своите идеи тази е като Грета Олигофрета - само лозунги и глупости и никакви съществени идеи дето да се реализират. Поредната НПО слугиня със заучени фрази тип комсомолски секретар. Като искат да подобрят нещо да сменят изцяло всички автобуси в рамките на градовете с електрически, да стимулират закупуването на електромобили и да осигурят повече превозни средства на по-кратък интервал. От ЦГМ и СКГТ са педрази и искат с трици да ловят маймуни. Ако може въобще няма да пускат влакове и автобуси по линиите, а само ще прибират кинтите за билети. Какво е това интервал от 20 минути между автобусите? Вие нормални ли сте бе? Кой ще чака 20 минути на някакъв скапан навес да го вее и вали или да пукне от жега лятото? 20 минути ако рейса е навреме! Навсякъде по света градския и междуградския транспорт са интегрирани, само в България трябва да смениш 5 рейса, влак, метро, такси и да ходиш пеша, за да стигнеш от точка А до точка Б. В България имаме нужда от генерален план за развитие на транспортната система където ясно да се определи кой транспорт е довеждащ, кой е основен и тн. Предложете алтернатива и много хора може да се замислят да оставят колата не само в рамките на града, но и между населените места. Не става само с тоягата, трябва и морков.
Напълно сте прав! Само с една забележка - електрическите автомобили реално НЕ са никак екологични. Просто вредните компоненти при производството им са на друго място. Това, че не ги виждаме, не означава, че ги няма. Същото е и при FAP-филтрите за твърди частици на дизеловите двигатели. Събират ги във филтъра при градско каране, и ги изгарят при извънградско. Не замърсяваме града, а полето. А въздухът всъщност е един и същ...
По целия свят градския транспорт вече правят безплатен, само тук му вдигаме цената. В по-натоварените часове в България автобусите не са по-често, а са си на същото време както през останалия ден. Или още по странното автобуси се движат по прекалено дълги маршрути - един автобус в София обикновенно е пълен за около 6-7 спирки, а в останалите е напълно празен.