Коментари - Електромобилите са бъдещето на автоиндустрията и все повече ще навлизат и у нас | business.dir.bg
назад

Електромобилите са бъдещето на автоиндустрията и все повече ще навлизат и у нас

Индустриален клъстер „Електромобили“ с помощта на МОН се стреми отсега да подготвя кадри за нуждите на колите на ток, тролейбусите и електробусите у нас

Обратно в новината
| Автор : Георги Велев, 3е-news.net

Коментари - Електромобилите са бъдещето на автоиндустрията и все повече ще навлизат и у нас | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4

Коментари

Моя чорбаджия понаправи гушка от ВЕИ, ама напоследъл поспря, че няма да има преференциално изкупуване. Та да си държим и по еднаа кола с ДВГ, че спряха и строежа на АЕЦа.

А ток откъде?

В Германия миналата година над 50% от произведената електроенергия беше от възобновяеми източници, като бяха инсталирани още и продължават да се инсталират. тоест все по-голяма част от производството ще се пада на възобновяемите източници. И това е преди да навлязат батериите за съхранение на енергия. С тяхното навлизане и навлизането на електромобилите, които са батерии на колела, ще може да се покрие още по-голяма част от потреблението. Само по изключение през някои дни от зимата ще се ползват изкопаеми източници енергия.

Никога няма да си купя Тесла. Само неграмотен и влюбен в Елон Мъск - Мъсксексуален може да пропусне фактите, а и реално карайки Тесла работиш за него. Всички данни генерирани от щофирането ти захранват невронни мрежи за автоматизация. Аналогията е да дадеш пари за да работиш за този, който ти е продал колата. Още това не е проблем осъзнат от хората, изчакай да видиш какво ще стане като зацепят, че ги ползват буквално като петролен кладенец - данните са новият петрол. Стига ми, че едва успявам да заобиколя смученето на данни от Гугъл и Епъл та да си лепна на главата още една машинка за осъществяване на дистопичният модел - Surveilance capitalism - или както оня психопат Шваб от Международният Икономически Клубец му казва- Четвъртата индустриална революция. Ще си карам колите на петрол, докато са законни а после ще дам пари да ги конвертирам към електрически - гаранция давам, че няма да съм на загуба. А относно замърсяването - индекса е проблемен в градовете, където ако градският транспорт е качествен хората няма да изберат да киснат в трафика. Това обаче кой ще го направи - ГЕРБ ли? Ми те ще откраднат и жиците на тролея по схемата ремонти на ремонтите.

Виждам обаче, че смело работите за: 1. Китайците слобили и продали телефона или компютъра от който пишете. 2. Тези които са ви дали правото да използвате операционната система на Вашето устройство. 3. Доставчиците на комуникационни услуги.

Замърсяването от колите е с едва 20%-тен дял ... Всички да станат на електрички в момента, нищо няма да се промени ... големите замърсители (САЩ, Китай, Индия), ще продължат да бичат на петрол и въглища докато могат ... Докато енергийната плътност на батериите е като на пръдня сравнено с горивата, само разни зелени педалчета ще се правят на екологични и модерни ... откажете се от всичката пластмаса, телефони, компютри, дрехи, коли, топла вода ... ама не става, нали? ... твърде сме зависими от петрола, дори и да не го горим вече ... цялата мега индустрия на еднократните опаковки зависи от него ... и вие от тях ... Хайде, разкарайте се с тази псевдо хипстърска екология ... За 100 години автомобилна индустрия, не можаха да вдигнат КПД-то на повече от 30% ... Загиваме да, ама електричките няма да ни решат проблема ... Нуждите ни станаха по-големи от възможностите ...

400 ватов панел има площ 2 квадратни метра. На 50 квадрата можеш да инсталираш 10 киловата фотоволтаици, които заедно със стойките, кабелите и инвертора, ще ти струват около 10 000 лв., ако са от реномиран производител. За територията на България, за година ще ти произвеждат около 13 000 киловатчаса, които стигат за 75 000км пробег на автомобил и така 25 години подред.

в гаража разполагаш с дизелов генератор!

Каква автоиндустрия какви 5 лева, след година всичко ще е пълен локдаун навсякъде, четете малко, половината популация ще е в гроба...

Може да е 1.5 лева ако подаря на всеки Ел велосипед. Иначе цената на колата е отчайваща... И е доста повече от бензина или дизела

Теслите, помислете че ни чака свободен пазар на тока и се сещате за сметките в Тексас при един сняг.

Който го е страх от мечки, да не ходи в гората. Контакт 3-фазен имам, китайски панели по 400W също се намират. Петролен кладенец обаче в двора нямам. Нито рафинерия. Ти щом имаш, не си купувай Тесла ;)

С каква площ е този китайски панел които осигурява 400 W. По мой сметки трябва да е около 40-50 кв. метра за нашите координати!

*нефтен Забравих да спомена че съм я взел от нова от Европа за колкото всеки 2ри си взима БМв 3ка 2.0дизел на 100 000км за да й свали ДПФа в България (един вид да го Рециклира по български)

Би ли си сложил рециклирана батерия на автомобила? Питам, защото тези по 8000 $ са точно такива!

Имам електромобил който изминава 170-300км с едно зареждане. Зареждам го от 0-80% вкъщи на 22кв 3фазен ток за под 2часа когато бързам. В останалото време го зареждам на бавен режим за 15тина часа на 3000kva инвертор захранван от соларни панели. Тя е на 3г и на 30 000км вече и на 170 Пълни заряда и над 450частични(заради прекъсващото слънце) и е на 96% Живот. 30 000км за 4% ако се интерполира е 300 000 за 40% деградация, тогава вече може да се ползва само за градска. Ще го мисля след... 30г с това темпо. Този тип батерии деградират най-много първите 2години, обаче. Ползвам я и за извънградско като си взимам универсалното зарядно с мен ако на крайната ми дестинация няма станция (което е големия проблем в БГ). Карам я по 3 причини: на 1во място страхотна динамика и лекота за каране; 2ро място никакви пари за подръжка; 3то и последно по важност за мен място-екология Батериите се рециклират много по-добре от изгорения дизел и бензин. Като моята деградира ще я ползвам за соларната ми система. В чужбина има и много независими сервизи които ги рециклират. Материалите за производство на батериите имат заместители за разлика на нафтата, както и произхода на електроенергия може да е зелен в 50% от зарядите, както в моя случай. Въпроса е, че тесногръдието на хората няма оправия. Всеки човек с къща може да си сложи соларни панели на покрива и да зарежда бавно бавно, но не всеки има невтен кладенец в двора. За хората в панелките-градски транспорт като не могат да чакат 20минути на ден на станция да си покрият дневните километри.

Браво! Откакто свят светува, прогресът се движи от хора, които могат да мислят и да виждат по-далече от върха на обувките си. Още много километри с нулеви емисии и готини емоции желая!

Усеща се че "TSLA" и "Собственик на електромобил" са едно и също лице. Толково за "бравото". А за електрокарите - бъдещето ще покаже, според мен сегашните батерии още не са това което трябва за ел. кола.

Няма как един панел да осигурява толква ел. енергия! Слънцето доставя 1000 W на кв. метър в пустинята Сахара. При 2 % КПД на съвременните панели (знам защото съм в бизнеса) няма как дори в Сахара да се изкара повече от 20 вата от 1 кв. метър.

Какво, за 3 години 30 000 километра! Пич, ти въобще не я караш бре! Аз с моя баварец тези 30 000 километра ги правя за 2 месеца!

Повечето време зарежда. Как да направи повече километри.

Браво пич. Айде сега да си извадиш привилегията от задника и да си я забодеш в главата. Инфраструктурата в Европа е почти никаква на фона на бензиностанциите. Колко плати за теслата? Колко души според теб имат финансовите ресурси за тази "екологично чиста" ужким операция? Има алтернатива и тя се разработва от Порше и Сименс - синтетичен петрол. Изчисленията показват, че той може да се произвежда много по екологично чисто от производственият модел на електрическите автомобили. Цялата парлама с електрическите скейтове ще се промени само и единствено когато масово цените им паднат и прехода се удвои като минимум. До тогава такива като теб са в категорията на "превилигирован олигофрен" техно - фетишист. Не ме карай да почвам с Тесла и производственото им качество. Цената на този производител не е логична за нивото на сглобяване и материали използвани в реализацията на продукта. А идеята, който няма пари да оди пеш искам да я видя как ще я осъществите при положение, че българина ходи за хляб до ъгъла с колата си.

В България има няколко хиляди зярдни станции (вкл. частните), има изградена мрежа от DC бързи зарядни по главните артерии с мощност 50-киловата, вкл. HYPERCHARGER свръхбързи зарядни, на български оператор с мощност 150-350 киловата. България има ВЕИ мощности да захрани над 1 млн. електромобила по данни отпреди 10 години. Един електромобил Хюндай с 64 кВтч батерия изминава над 400 км при магистрална скорост (120) с включен климатик, фарове и музика - тествано в реални условия у нас. Токът за един електромобил нанася 3-5 ПЪТИ по-малко щети за околната среда от ДОБИВ, ТРАНСПОРТ, РАФИНИРАНЕ, ДИСТРИБУЦИЯ И ГОРЕНЕ на петрол в коли с примитивни бутални двигатели с КПД под 30%. Новите батерии са с никелови, алуминиеви и железофосфатни катоди. Няма тежки метали. В рамките на гаранцията си от 8 години на батерията, един електромобил изплаща втори нов, докато ДВГ кола се плаща втори и трети път с гориво, консумативи, данъци, ремонти и платено паркиране. Един електромобил "пали" и тръгва винаги в лоши условия и екстремен студ като отоплението е мигновено и може да се пусне чрез таймер или с телефона дистанционно. Електромобил с термопомпа и активна терморегулация на батерията има почти еднакъв пробег във всякакви условия и температури.

кой ти осигурява "гаранцията от 8 години на батерията" и на какви условия? , примерно брой цикли, условия на зареждане (има ли си електроника която да следи параметрите на зареждане?) Тава което казваш е доста интересно ама някак неподкрепено с факти, поне не в Бг.

Всичко което е написал е лъжа!

електрокарите са пълха измама.

Още не е измислена схема по която управляващите да могат да крадат от субсидиите при покупката на електричка, за това в БГ няма субсидии.

PEYTSCH

Как да мина да речем за два дни 2000 километра от Страсбург до Русе ? Никак не става с 400-450 клм за едно зареждан (ако има къде в Румъния която е 650 кл)...

Просто е, самолет, автобус или влак! Странно е, че утре децата ти няма да имат въздух, а ти не искаш да се откажеш от удобства.... И престъпно, спрямо тях!

PEYTSCH

Скъпи. Скъпи и недълготрайни акумулатори. Скъп ток. Нисък пробег и дълго време за зареждане. Не.

Батерия за Tesla - 8 хил. долара. Живот - 800 000 км, цена на 100 км - под 3 лв битова тарифа. Заряд на Supercharger - 35 min. Аз драма дотук не видях. Плюс тва има и велосипеди; някой да е казал, че всеки трябва да кара кола

А откъде ток, ако електромобилите станат 500 000 в България? Правих халваджийски сметки - трябват още 3-4 ядрени блока като 2-та козлодуйски. И това е в световен мащаб проблемно. И като започне да не достига тока, и като му вдигнат цената, икономията ще стане танто за кукуригу.

Ами инфраструктура? Лесно е когато има няколко електрички в град. А ако станат няколко хиляди или десетки хиляди? Къде ще сложите зарядните станции и най-вече как ще ги захраните? Защото то трябва и далекопроводи и подстанции за тези мощности. може и да стане , но ще минат десетки години, а не след година както им се привижда на някои.

А децата ти утре без въздух за дишане, но ти.....нищо, ще те накарат с еко нормите, като ти бръкнат в джобчето и димящият кошник ще отиде в Надин

Още преди 10 години наше изследване установи, че България има добив на възобновяем ток, достатъчен за 1 млн. електромобила. След като стигнем тази цифра, тогава ще коментираме.

Винаги е имало хора, които са готови да живеят в новите време и такива, които не са. Понеже новите времена са си настъпвали независимо от това, едните са били относително щастливи, а другите са страдали.

Зависи от "новите времена" какви са. Дошъл метеорита преди 65 милиона години, с него и новите времена за динозаврите и те изчезнали. Ти може да искаш новото, но пък може то да не те иска. И тогава няма да си толкова щастлив от него.

Вместо на общините тези 20000 лв ги дайте на хората при покупка на хибриден или ел. автомобил, да видим тогава 2000 коли ли само ще има в бг.

И защо? Защо някой ще дава 20 000 на някому да си купи кола? От кого ще ги взема? Държавата да не е една бездънна каца от която просто си черпиш?

Не са измислили схема как да крадат от субсидиите, няма как да ти дадат ей така парички, нали трябва да има схема, дай за да вземеш

Не са бъдещето, а са НАСТОЯЩЕТО. Някои дъртаци така са зациклили в 90-те, че още казват - компютрите са бъдещето

Какво настояще бе? Настояще е нещо което се случва днес. Това че има няколко електромобила не значи че са конкуренция на ДВГ. Хайде отиди утре с електромобила си на работа!

Горна Баня - Летище всеки ден с Лийф. Уикендите го кара жена ми. 20 хил. км годишно = 4 бона напред. Паркирам в синя и зелена зона безплатно и неограничено. Данък и поддръжка нямам. Ммм благинка!

Аз чакам руския електромобил да навлезе масово на пазара

Веднага след българския.

Навремето, преди 100- тина години, колите с ДВГ спасили света от еко- криза. Най- вече големите градове. Те били задръстени от хиляди тонове конска тор. Сега с електро ще спасяваме света от колите с ДВГ, а след време ще требва да спасяваме света от ел. колите.

Значи си го измислил!? Да чуем предложението ти, давай?

Може чиче, ама когато си оправите технологиите, не по-рано от това. Това означава ниска цена на самият електромобил+голям брой цикли на батерията+достатъчно евтина нова батерия. За да се карат тия неща трябва да са икономически издържани. Технически няма проблем да си караш 40 годишна бензинка, когато го направите с електриките ми се обадете. И не, няма да ги вземаме на лизинг, тць !

Абе хора как ще стане? Ще виси кабел от всяка тераса ли? Или до всяка кола ще има зарядна станция? Кой ще я направи тази инфраструктура

Абе хора как ще стане, ще виси маркуч от всяка тераса, или до всяка кола ще има бензиностанция?

Е тъпо ти е сравнението. Бензин се зарежда за 2 минути. Като стане така и с тока, тогава електромобилите ще завладеят пътя. А и трябва Много ток.

Не, просто няма да имаш лична кола! Обществен транспорт, такси (на ток) или споделено пътуване - Спаркс. Просто е, а и улиците са пълни с барутарници, които не палят, а като запалят, по-добре да не можеха и така! Кабели от всяка тераса, едва ли! Въздухът, драги, въздухът за децата ни свършва, не мой да стенеш за глупости!

За едно обаче сте прави. Засега за в България не стават. За 2000 електромобила в цялата страна, не е рентабилно да се изграждат много зарядни станции, а докато няма станции за зареждане, дори тези които могат да си позволят високата цена на автомобила, няма да си го купят, а те не са много. Засега електромобилите са скъпи.

А тези 2000 автомобила в момента на трупчета ли стоят? Всеки ден виждам по няколко Тесли и явно нито студът, нито липсата на зарядни станции ги бъркат особено.

Ами 2000 електрички си имат гаражи и притежателите им си имат и още 2-3 от старите коли с ДВГ. Това е все едно да кажеш че Ферарито е масова кола.

А въздухът и слънцето и водата, са право на всяко живо същество и НЯМАТ цена! Елементарно!

ще храниме "зелените" си електроавтомобили със "зелена", ядрена, "мирна" фукушимска енергия! гледам към сушито си... маде ин фукушима! нема нищо! ще светим през нощта, като китайцки светодиод.. :-))) на арабите никога не е било позволявано да притежават петрола си, добре забелязано! :-)))

Не вярвам коментарите тук да са писани от различни хора и всички да са толкова неграмотни. Настоящите батерии издържат 2000 зареждания пълно празно, а новите батерии които влизат в производство от тази година ще издържат 5000 цикъла. При реални 400 километра пробег това са от 800 хиляди до два милиона километра живот на батерията. Кой ги минава за 2-3 години както твърдите? Тесла модел 3 на бързозарядна станция зарежда 200+ километра пробег за десетина минути, което е достатъчно за седмичното придвижване на 90% от шофьорите. Батериите са рециклират засега на 90% с идея за 100% и както се вижда това трябва да става веднъж на 15-20 години след първоначалното производство на батерията. Ако това се прави с зелена енергия, няма да има замърсяване.

Ти знаеш ли какво има в батериите ве, миндил? Знаеш ли как се добива? Знаеш ли на какво прилича вече половин Африка и цялата Латинска Америка? Чисто било...

Само, че за разлика от нефта, за който се замърсява при добива, транспорта до рафинериите, самото рафиниране, транспорт до бензиностанциите и самото изгаряне в автомобила, материалите за батериите се добиват веднъж и след това се ползват за неограничен брой батерии след рециклиране. Ако рециклирането е с чиста енергия, нищо не се замърсява. Ако зареждането на батериите е с чиста енергия, пак нищо не се замърсява.

Тия обръщения само пред огледалото, брато! Ти знаеш ли какво има в чаркалаците, маслата, филтрите и другите боклуци, дето ги хвърляш в реката и храстите и за колко века се разграждат? Не, естествено. Защото аз знам какво има в батериите: Tesla 4680 - никел, Tesla 2170 - железофосфатен оксид, GM Ultium - алуминий. Темата коли на ток и акумулаторни технологии ти е сила, ама само пред аверчетата.

Има едни малки подробности които са от значение. Колко зарядни станции с такава мощност знаеш? А сега зареди там 1000 коли! Пък за това кога ще започне българина да си купува Тесли няма да отварям въпрос.

Около 10 000 струва една батерия за автомобил, и не може да се рециклира, ремонтира или да се използва втора злоупотреба.... не, благодаря...

Заблуда е, че светът може да си го позволи. Още повече производителите на петролопродукти ще се дадат без бой.

електроавтомобилите в този си вид просто нямат бъдеще. замислете се само какво става, когато всички се приберат от работа или отидат на работа и включат колата си към "контакта".. лампите над главите им започват да мъждукат. огромният проблем иде, когато се запитаме: "а какво правим със старите батерии?" сигурно ще ги хвърляме ги на африканците, китайците и индийците, като правим с употреебената пластмаса и шишета от цоца цола... електромобилът е всичко друго, но не и екологично чист, другарки и другари.. :-)))

Ааах другарю, Цоца Цола е вероятно Цола Драгойчева,а? Ми, нямаш никаква идея и си много далече! Бегай бърже, че страшно иде! Свърши се, няма да имаш повече димящ кошник! Треба да се плаща друже!!!!

Що не вземат да раздават нар.котици на тия изтрещели зелени бил.луци. за да спрат да ни тормозят и агитират. Не ви щем електричните!! Заврете си ги знаете къде.

Дори и да ми подарят утре електричекса кола, аз не мога да я ползвам поради простата причина, че нямам условия за зреждането ѝ..какво бъдеще, какви глупости. Намерете какво е казал шефа на Toyota - ако вскички коли в Япония в момента минат на ток, елекрическата система на страната не може да произведе и достави необходимата за всички тези коли електрическа енегрия за зареждането им....

Тойода се казва шефа на Тойота, но не вярвам, че ти го знаеш!? Така де, пропусна да кажеш, че Тойода го изсипа това, точно като теб, защото разбра, колко е смотан и е инвестирал 15 години в хибриди, които се забраняват от 2035 и ще означава, че Тойода е с бая милиарди назад от другите, а също е пропилял последните 15-20 години и трябва пара яко!!!!

Поредните безкрайни глупости от 3Е. ВЕЦ НЕ са зелени централи! Разказват играта на екосистемата на реката. Перките пък убиват птици!

В една Румъния например новата Ел. Дачия струва 30 Хил. Лева но държавата субсидира 10 и румънеца я получава за 20 Хил. В България цената почва от 33 Хил. Лева. Толкова за държавата политика.

Защо трябва да субсидирам някой, за да си купи нова кола?!? От какъв зор?!? Да не ми е копал на лозето?

Бла, бла, бла.... Четиво за наивници. Когато производителите си променят системата на електромобилите, тогава може и да им стана клиент. Какво имам впредвид.... Зарядните станции в момента предлагат бързо зареждане, но дори при 150кВт-ова зарядна станция, няма електрически автомобил, който може да зареди до 80% за по-малко от 30 минути. В повечето случаи ако няма опашка за зареждане на 50квт станция ти отнема час за да напълниш батериите на 80%. За домашна система, не ми се и говори, никой, нито при нас в България, нито в Германия ще ти предостави мощност от енергийната система такава, че да ти осигури сравнително бързо домашно зареждане. Когато производителите на електрички си стнадартизират батериите по мощност/капацитет, а така също и по размер, и ги държат на склад в батерийна станция подобно на бензиностанция/газстанция, така че като ми светне жълтата лампичка на таблото да пристигна до най-близката батерийна станция, да паркирам автомобила, откачам празната батерия и закачам пълната, плащам на каса и това ми отнеме не повече от 10-15 минути ако няма опашка, така както днес си пълня резервоара на колата с бензин до горе, те тогава ще им стана клиент. Сега си купуваш кола + батерия, батерията струва много скъпо и живота й зависи както от броя цикли заряд-разряд, така и от времето (лято-зима, горещо-студено). В Германия в момента се продават страшно много електрички и хибридки втора ръка, и то на по-малко от 50 хиляди километра пробег. Защо ли се отказват в определен момент господа еко-германците от електричките си? Няма евтина електричка, просто хората са заблудени тотално от еко-бандитите.

ТОВА НИЕ МНОГО ДОБРЕ ГО ЗНАЕМЕ! Нека гъзарите-богаташи се изпържат в собствен сосо. хубавото е, че ше изпържат и китайците!

Защото господата германци скачат вече на коли втора генерация с батерия 58-75 кВтч. Който е опитал дръпката и карането без поддръжка, данъци, гориво и безплатно паркиране на цена 2 кинта на 100 нощна тарифа, не е погледнал назад. У нас беше голяма радост Land Rover-а докато не се появи Leaf+ а. Сега на единия има 1 пръст прах и стои в обява за продажба. Като ме питат ама ко праим кат ми свърши тока, им викам тока не е жена да свърши и ако не можеш да четеш какво пише из таблото, не следва да имаш книжка. Ами кат требе да мина 1000 км? - отговарям: аз не пикая в бутилки и за разстояния над 500 км ползвам самолет ;)

Електромобилите нямат бъдеще!

Решението което е много по икономически и екологично обосновано са усъвършенствани катализатори. Лесни и са производство и за смяна и намаляват драстично вредните емисии. Дори и сега ги има... Всичко друго са фантазии и екологични катастрофи. Да не говорим за инфраструктурата която трябва да се промени и изгради.

Ще поживеем ще видим

Няма как нещо като кола на ток с няколко пъти по-голяма подръжка и ограничен живот заради батерията /можете да прецените по смартфона си и лаптопа си колко ще изкара от 3 до 5 години/, изключително бавно зареждане в сравнение с обикновена сегашна кола и опасна при инцидент /може да Ви убие тока при катастрофа/ да се наложи над обикновените дизелови и бензинови коли, които без много подръжка изкарват по 20 и повече години. Бъдещето е на водородните коли, но статията е написана в интерес на производителите на коли, които са ужасени от факта, че някои карат коли по 20 години и се опитват да си пробутват скъпите и безполезни електрически коли. Смартфони, камери, апарати, лаптопи и сега коли, без стандартни батерии и несменяеми от потребителите батерии НЕ КУПУВАМ.

Тарикат мъж не писка, казали старите хора. В телефона и лаптопа ти единсвеното общо с автомобилна батерия е, че се казва батерия. Чети за химия, BMS и вид приложения и тогава се изказвай. Каквое GM Ultium, Tesla LiFePo4 2170 и 4680, имаш ли идея? Подсказка: желязо, никел, алуминий. Хич недей да караш на ток - 300 кинта в посока, вместо 15. Неее, недей. Работи 4 дена за един резервоар тунджа

Айде въпрос с понижена трудност, как ще се зареждат през нощта автомобилите паркирани на улиците и пред блоковете? Може би общините ще направят ел-инсталация по тротоара (справка София). Или пък ще се пуска разклонител през балкона. А индо-българите ще краднат жицата. Това може и да мине като "социално подпомагане". Нал тъй?

Електромобилите нямат бъдеще! Те са само един преход който няма да се задържи на върха. Също като CD-то беше преход между касети и флашките. Бъдещето е още неизвестно!

Тази концепция за електромобил е тотално сбъркана.Нещо като джендър идеологията.Въпросът и при двете е кой ще плаща след изтрезняването /осъзнаването/ и още по страшно, ще има ли на кого.Има се предвид ще има ли природа, разбирай ресурси и най вече ще има ли човечество.Цивилизация вече няма, поне като синтез на материално и духовно.

Цитат : " Зареждането може да се случи сравнително бързо, ако домът разполага с трифазен ток. При двуфазното захранване...... " Може ли човек, който да претендира за познания за тока да каже ,че има "двуфазно захранване " ? Всичко е за агитация за купуване на продукта , за страничните неща не се говори. Ако сега се зарежда за 1.50 лв, за колко ще се зарежда в бъдеще? Аз си спомням , когато бензина беше 0.20 , нафтата/ дизел 0.15 лв, електроенергията по 0.02 лв дневна тарифа и 0.01 нощна, а сега знаете колко са цените на изброените енергийни продукти!

А колко дома можеш да захраниш с по 50kWt ? А блоковете ? Сметки без кръчмар.

Докато има нефт това ще е само във филмите с Брус Уилис. Ако си мислите, че нефтените магнати ще спрат петрола, дълбоко сте сгрешили.

"При двуфазното захранване"... :D Велев, Велев... ГоУем си специалист. Викаш щепсела има два стрърчащи, ерго токът е двуфазаен. Пък английският щепсел е с три, там явно е трифазен, а?

Последнете картата на зарядните станции в България. Ако пътувате към Южното Черноморие, последната бърза зарядна станция (където можеш да заредиш бързо до 80%) се намира на магистралата до Ямбол. В Бургас се виждат 3 22-кв станции (където трябва да повисим няколко часа, а не 40-50 мин, както е при 50 кв.). Във Варна също няма бързо зарядно...Ако се чудите защо е така, заради мераците на Елдрайв (на Прокопиев) за монопол. Приказките на 100 нови станции през следващите години са си приказки, следващите години мжое да са 10-20... На станциите на Елдрайв, цената на тока е 0.48 лв. на киловат, което в превод ви оскъпява пътуването 3-кратно. Отделно, ако решите все пак да заредите на такава, като стигнете до нея, там вече зарежда Спарк, нищо че на приложение ви стои като свободна. Good luck trying.

Това не е вярно. На Кауфланд в Бургас има безплатна 50KW зарядна станция на която зареждам вече повече от 3 години.

Забравих да напиша, че във Варна на Кауфланд също е 50KW и безплатна, както и в Стара Загора, Търново, София, Пловдив и други. Има на АББ, ЕКО, Лидъл.

Понеже си един , затова е безплатна. Като станете 50 да не мислиш че Кауфланд ще направи още 5 безплатни станции? А дали може да осигури 250KWt мощност за тези станции? Пък и 50 коли не са нищо , нали!

За това спирате на 150-киловатовите на Финес Чарджинг и си свиркате. Първия Айоник държи 75 кВт DC, след фейслифта има-няма 50.

Поредната глупост за уж опазване на околната среда. Поставените в материала въпроси , прикриват истинските такива , като например : Как и къде ще се рециклират батериите ( защото максимума на блока батерии е експлоатация 3 години) , предвидено ли е че материалните ресурси за производство на батерии са силно ограничени и добива и преработката им влияят силно отрицателно на околната среда, предвидени ли е , как ще се зареждат автомобилите паркирани пред блока и още много други щекотливи въпроси?

няма пари за 20 годишна трошка, вие очаквате да купува Ел кола?!

С градския тогава.

Дрън, дрън! Вече е ясно, че първите електомобили след 12 г. се нуждаят от смяна на батериите на много висока цена. Пълна глупост е, че са екологични. Да не говорим, че компонентите на батериите са в минимални количества и ще стават все по-скъпи. Като прибавим и ограничения пробег е ясно, че няма да изместят класическите автомобили.

Ами според мен ще ги изместят, ама не защото ще са по-добри или по-екологични, а точно както е написано в статията - защото ще бъде наложено от производителите. Да, в България ще отнеме повече време, но ще стане бавно, бавно.

Освен това и нефта не е в неограничени количества.

Ганьо нито има пари, нито има желание за ЕV. Ганьо поне до 2040 ще кара дизелови кошници втора употреба, изхвърлени от белите хора в Западна Европа.

г-н Неганю, твоят ел. автомобил каква марка е?

Колата ми струва 38 000 евро и е хибрид. Други въпроси?

Неганьо, хибрид няма нищо общо с е-автомобил. Нищо.

Браво на теб! Почти си прогледнал! "Пази Боже... "

Ганьо е беден, защото "белите хора в Западна Европа" го ограбиха с подлост и измама, а ти сега им се кланяш.

не бе, той не се кланя ... климбуца му се главата от лашкането!

Ганьо е беден,защото е тъп!

Платена реклама за балъци на недодялана скъпа технология, изразходваща много повече ресурси и замарсяваща скрито околната среда. Ако няма политически и лобистки забрани, никой не би си купул двойно по скъпо возило на батерии. Ако бяха загрижени толкова за екологията, щяха да развият железопътния и градския транспорт на електричество. Поне щяха да намалят замърсяването от големите камиони.

Абсолютно! Обаче евродемагогията е голяма сила

Може да заминеш в сибир, като не ти харесва.

Така разправяха продавачите на коне за автомобилите на Форд. А виж какво стана.