Коментари - Електромобилите са бъдещето на автоиндустрията и все повече ще навлизат и у нас | business.dir.bg
назад

Електромобилите са бъдещето на автоиндустрията и все повече ще навлизат и у нас

Индустриален клъстер „Електромобили“ с помощта на МОН се стреми отсега да подготвя кадри за нуждите на колите на ток, тролейбусите и електробусите у нас

Обратно в новината
| Автор : Георги Велев, 3е-news.net

Коментари - Електромобилите са бъдещето на автоиндустрията и все повече ще навлизат и у нас | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1

Коментари

Фантастика е това, докато са скъпи няма да са масови

Фанете ме за шнуро

Българинът кара 20-25 годишна таратайка, купена за половин месечна заплата, а вие искате да го върнете в социализма. Тогава, за да си купиш нов автомобил, се спестяваше 20 години. Няма да стане, поне не у нас...

Хубаво е, че България се връща отново към електрификацията и съветската власт. Защото преди трийсетина години едно човекоподобно недоразумение наречено Ан Макгърк се опита да ни върне в каменната ера.

Тази платена реклама ще даде ли отговор на няколко прости въпроса? 1. От къде ще дойде електричеството за тези автомобили? 2. Как ще се пренесе то до зарядните станции? 3. Какво правим ако искаме да изминем повече от 400 км за ден? 4. Как ще се излъжат законите на физиката за да стане зареждането за по-малко от няколко часа? 5. Колко екологично е изработването на такъв автомобил и последващото му рециклиране?

А пък аз мислех, че ще се връщаме към карбуратора на Вебер!

Ерктромобилите са бъдещето... но далечното бъдеще! Айде лек ден!

Да, това с евтиния автомобил на старо окончателно приключва. 12-15 годишен електромобил е с издухана батерия и по-изгодно да се купи нов. Да не говорим, че пред блока няма как да я заредя, а с часове по зарядните няма да стоя. В бъдещето само богатите ще имат коли, останалите ще са на типа на Спарк споделени коли. Планът е много по-сериозни от това което се казва, а ИМЕННО ЗА ОГРАНИЧАВАНЕТО НА ПРИТЕЖАВАНЕ НА СОБСТВЕН АВТОМОБИЛ ВЪОБЩЕ!

Фен съм на електромобилите!Карал съм Хюндай Kona,но не е коректно да се заблуждава ,че за 1.50лв изминаваш 100 км градско !При цена на зарядна станция между 0.40/0.48 ст.на киловат и при разход около 20 киловата на 100км. няма как да стане!Изключвам хипотезата,за безплатните станции и зареждането в къщи на около 0.20 ст.на киловат!Една дизелова кола която харчи около 6 на 100 и не я интересува температурата навън срува по малко!Сравнението е чисто финансово,иначе електромобилите са страхотни!

Електромобилите за лично ползване е гъдел.Но, виж градският транспорт, тежката трнспортна техника, строителната механизация, жп и морският транспорт, това - ДА!Много по-екологично, а и финансово изгодно би било, ако стоките или тировете се товарят на Калотина или Русе и се извозват до Капитан Андреево, Кулата или Станке Лисичково примерно ,на вагони, в електро влакова композиция.Влаковете за пътници, също.А,товарните автомобили и строителна механизация, които неуморно, ден и нощ тровят въздуха във всички населени места на България!Ех, мечти, мечти..........

Безплатно е само сиренцето в капана за мишки!

А батериите на тези електромобили след края на експлоатацията къде отиват?

Глупости на търкалета, пишете

Ел автомобилите с бъдеще, което никога няма да се реализира. Не че са лоши, напротив, но си имат много ограничения. За това бъдеще го слушам от 15г и основните технологични проблеми въобще не с решени и няма и изглед да бъдат в близките поне още 10-15г, а междувременно други по-перспективни технологии напредват.

Статия като предговор към фантастична книга. Реално погледнато масови е-автомобили няма как да има скоро. Първо, производството им е ниша, колко продава Тесла - около 500 000 бройки. Колко продава Тойота - към 2 милиарда автомобила. Второ, зареждането няма как на всяка кола пред блока да има колонка. Трето, много са скъпи и освен тежкари засега никой не купува. Четвърто, екологичният проблем с батериите ще бъде огромен, освен ако всички бачкаме във фабрики за батерии. И т.н., всичко е фантастика. По-важното е, че човека си е взел парите за написването на тоя пасквил.

Този който е писал статията е виждал електромобил само по телевизията! Аз ползвам служебна Тесла от 4 години във Финландия. Пълното зареждане струва около 30 евро и отнема съм 4 часа на бързата станция! Ако решите да зареждате с кабел от терасата ще ви отнеме около 3 дни! Зимата изминава 250-300 километра максимум. Когато температурата е под -20 С и толкова не изминава...изпада в сервизен режим и трябва да дойдат със оторизирана от Тесла пътна помощ да я откарат в сервез на Тесла за да я рестартират. И всичко това за има-няма 120000 евро!

След либерализацията на пазара на тока и увеличаването на елекромобилите ще се усети не само голямо (в пъти) увеличение на цената на тока, но и ще стане изключително нерентабилно ползването на такива автомобили. Тези които си запазят автомобилите с ДВГ ще са печеливши. В началото на фашизацията на Украйна, поради липса на гориво, много украйнци си пригодиха автомобилите да работят на дърва. Гледал съм много такива клипове в тубата.

Ама един багер на ток ще умре след 10 минути.

Платена реклама за балъци на недодялана скъпа технология, изразходваща много повече ресурси и замарсяваща скрито околната среда. Ако няма политически и лобистки забрани, никой не би си купул двойно по скъпо возило на батерии. Ако бяха загрижени толкова за екологията, щяха да развият железопътния и градския транспорт на електричество. Поне щяха да намалят замърсяването от големите камиони.

Ганьо нито има пари, нито има желание за ЕV. Ганьо поне до 2040 ще кара дизелови кошници втора употреба, изхвърлени от белите хора в Западна Европа.

Дрън, дрън! Вече е ясно, че първите електомобили след 12 г. се нуждаят от смяна на батериите на много висока цена. Пълна глупост е, че са екологични. Да не говорим, че компонентите на батериите са в минимални количества и ще стават все по-скъпи. Като прибавим и ограничения пробег е ясно, че няма да изместят класическите автомобили.

Абсолютно! Обаче евродемагогията е голяма сила

г-н Неганю, твоят ел. автомобил каква марка е?

няма пари за 20 годишна трошка, вие очаквате да купува Ел кола?!

Така разправяха продавачите на коне за автомобилите на Форд. А виж какво стана.

Ужас, че то на дълго е по-добре с кон да тръгна от колкото с тази тесла.

Ами според мен ще ги изместят, ама не защото ще са по-добри или по-екологични, а точно както е написано в статията - защото ще бъде наложено от производителите. Да, в България ще отнеме повече време, но ще стане бавно, бавно.

С градския тогава.

Колата ми струва 38 000 евро и е хибрид. Други въпроси?

пълно ли е шкафчето :)

Може да заминеш в сибир, като не ти харесва.

Поредната глупост за уж опазване на околната среда. Поставените в материала въпроси , прикриват истинските такива , като например : Как и къде ще се рециклират батериите ( защото максимума на блока батерии е експлоатация 3 години) , предвидено ли е че материалните ресурси за производство на батерии са силно ограничени и добива и преработката им влияят силно отрицателно на околната среда, предвидени ли е , как ще се зареждат автомобилите паркирани пред блока и още много други щекотливи въпроси?

Последнете картата на зарядните станции в България. Ако пътувате към Южното Черноморие, последната бърза зарядна станция (където можеш да заредиш бързо до 80%) се намира на магистралата до Ямбол. В Бургас се виждат 3 22-кв станции (където трябва да повисим няколко часа, а не 40-50 мин, както е при 50 кв.). Във Варна също няма бързо зарядно...Ако се чудите защо е така, заради мераците на Елдрайв (на Прокопиев) за монопол. Приказките на 100 нови станции през следващите години са си приказки, следващите години мжое да са 10-20... На станциите на Елдрайв, цената на тока е 0.48 лв. на киловат, което в превод ви оскъпява пътуването 3-кратно. Отделно, ако решите все пак да заредите на такава, като стигнете до нея, там вече зарежда Спарк, нищо че на приложение ви стои като свободна. Good luck trying.

Тойота продават по около 10 милиона автомобила годишно! Като цяло се продават около 60 милиона нови коли годишно

Това не е вярно. На Кауфланд в Бургас има безплатна 50KW зарядна станция на която зареждам вече повече от 3 години.

"При двуфазното захранване"... :D Велев, Велев... ГоУем си специалист. Викаш щепсела има два стрърчащи, ерго токът е двуфазаен. Пък английският щепсел е с три, там явно е трифазен, а?

Забравих да напиша, че във Варна на Кауфланд също е 50KW и безплатна, както и в Стара Загора, Търново, София, Пловдив и други. Има на АББ, ЕКО, Лидъл.

Освен това и нефта не е в неограничени количества.

Браво на теб! Почти си прогледнал! "Пази Боже... "

Докато има нефт това ще е само във филмите с Брус Уилис. Ако си мислите, че нефтените магнати ще спрат петрола, дълбоко сте сгрешили.

Неганьо, хибрид няма нищо общо с е-автомобил. Нищо.

Нормално е ! Все пак това все още не е "напреднала технология". С течение на времето нещата ще се променят. И бензиновите ,и дизелите са имали проблеми в началото. Например в първите карбуратори /т.н. четков карбуратор / горивото се е разпръсквало от четка която се е въртяла от двигателя вътре в "карбуратора".

То и mRNA ваксините бяха само на приказки 20 години, но като се наляха пари за 1 година станаха много по-ефективни от технологиите на 60-те години.

Цитат : " Зареждането може да се случи сравнително бързо, ако домът разполага с трифазен ток. При двуфазното захранване...... " Може ли човек, който да претендира за познания за тока да каже ,че има "двуфазно захранване " ? Всичко е за агитация за купуване на продукта , за страничните неща не се говори. Ако сега се зарежда за 1.50 лв, за колко ще се зарежда в бъдеще? Аз си спомням , когато бензина беше 0.20 , нафтата/ дизел 0.15 лв, електроенергията по 0.02 лв дневна тарифа и 0.01 нощна, а сега знаете колко са цените на изброените енергийни продукти!

А в трафика в града, викаш, да си дишаме дълбоко изгорелите газове.

Тази концепция за електромобил е тотално сбъркана.Нещо като джендър идеологията.Въпросът и при двете е кой ще плаща след изтрезняването /осъзнаването/ и още по страшно, ще има ли на кого.Има се предвид ще има ли природа, разбирай ресурси и най вече ще има ли човечество.Цивилизация вече няма, поне като синтез на материално и духовно.

Технологиите ще напреднат със скок веднага щом нефта НАИСТИНА свърши ,и парите на петролните магнати се насочат в нова посока! Няма значение дали е- автомобили ,водородни двигатели или нещо такова дето сега въобще не ни идва на акъл.

Не си прав ,мисля! Кой производител на автомобили ще се съгласи да направи в годината 5-6000 автомобила ,и... за тази година толкоз! Нали трябва да изкара парички и за нов завод ,и за какво ли още не! Нали му трябват пари и за нови разработки ,и за подобрения при старите.

Само видях, че разбираш от физични закони и спрях да те чета. Времето на заряд е функция на капацитета на батерията, зарядния ток, волтаж и охлаждане. Порше Тайкан може да добави 100км пробег за 5 минути на 300KW зарядна станция.

При първото авто състезание /Париж- Бордо/ средната скорост на победителя е била 24 км/час , а максимално дастигнатата -30 км/час. "Всичко тече - всичко се променя"