Мобилният маркетинг никога не остава в застой. Благодарение на силния микс от технологични иновации и креативни мобилни приложения, маркетингът продължава да се развива, предлагайки нови атрактивни начини на бизнеса да достигне до своите клиенти. Докато доскоро мобилният маркетинг беше по-модерният начин за назоваване на рекламите, оптимизирани за мобилни устройства, сега бизнес съобщенията дават възможност за кампании чрез индивидуални персонализирани съобщения, известия за трансакции, автоматизирани AI (с изкуствен интелект) инструменти като чат ботове, както и връзка с клиентите 24/7. Всеки от тези инструменти позволява на бизнеса да достига до клиентите си директно чрез мобилните им телефони, гарантирайки ново ниво на близост.

Всъщност едно приложение за комуникация може да отговори на нуждите на потребителите във всяка една стъпка от клиентското им преживяване. Независимо дали става дума за привличане на нови клиенти, преобразуването им в купувачи, позволяването на трансакции или поддържането на връзка с тях след покупката. Съобщенията са и изключително ефективен инструмент за достигане до крайните клиенти. Проучвания показват, че чат приложенията се радват на 75% отваряне на съобщенията, което е над 45 пъти по-високо от същия показател при имейлите и близо три пъти по-висок от push известията. Когато говорите с приятели, не им изпращате имейли, а кратки съобщения, нали? Защо да се отнасяте с клиентите по-различно?

Все още не сте убедени? Предлагаме ви 8 практически съвети за използване на бизнес съобщения, с които да развиете профила си, да увеличите продажбите и да подобрите потребителското преживяване.

Силата на персонализирането: как съобщенията могат да помогнат за по-доброто представяне на бизнеса.

  1. Запознайте клиентите с услуга, от която никога не са знаели, че се нуждаят

Ако бизнесът ви има ново предложение, защо да разчитате на реклами за разпространяване на новината? Съобщенията могат да се справят много по-добре. Това беше подходът на Fishka, програма за лоялност с най-много партньори в Украйна.

Fishka се обърна към Viber, за да насърчи клиентите да преминат към тяхната услуга OKKO PAY (това позволява на клиентите да плащат за гориво, кафе и други стоки в бензиностанцията с безконтактна трансакция от своя смартфон, без да е необходимо да посещават самата сграда. От началото на пандемията услугата стана особено важна за клиентите, които искат да се придържат към социалното дистанциране. Използването на Viber за бизнес съобщения за връзка с клиентите, увеличава оборота с над 40%. Ето това е полезна трансакция.

  1. Действайте като личен консултант

След като разберат какво предлагате, клиентите се нуждаят от лично отношение, което да подобри изживяването им по време на пазаруването. Само защото не могат да стигнат до магазина, това не означава, че трябва да пропуснат експертния опит, който може да предложи единствено асистентът и специалист по продажбите. През септември 2019 г. Burberry стартира функция в партньорство с Apple, която позволява на най-добрите им клиенти да изпращат съобщения на търговски партньори, за да уговорят срещи, да поискат препоръки и дори да купуват продукти. Това позволява същото преживяване като в магазина, но където и да се намирате.

  1. Предварителна продажба или продукти на промоция (кръстосани продажби)

След като веднъж сте отворили каналите за комуникация, си струва да се възползвате от тях, обслужвайки клиентите по всякакъв начин, по който можете, а това означава да предлагате допълнителни продукти и услуги. Препродажбата и кръстосаните продажби не само ще увеличат ангажираността, но и ще генерират повече приходи. Някои сайтове за електронна търговия съобщават, че кръстосаните продажби и предварителните продажби надвишават 35% от приходите им. Погрижете се за настоящите си клиенти и те ще се погрижат за крайните резултати.

  1. Споделяйте персонализирани оферти

Има и друг начин за препоръчване на продукти и услуги, който добавя още по-персонален щрих. Разбира се, бихте могли да използвате една стандартна реклама за всички клиенти и да се надявате на най-доброто (подходът "spray and pray" или "разпространи и се моли"). Можете и да използвате приложение за бизнес съобщения, свързано с вашия CRM (Системата за управление на взаимоотношенията с клиентите), за насочване към определени клиентски сегменти с високо персонализирани промоции, специфични за тях. Искате ли да изпратите специална оферта за котешка тоалетна на някой, който редовно купува котешка храна от вас? Можете да го направите чрез съобщение. Клиенти ще се зарадват на разчупения ви подход.

  1. Дайте възможност за безпроблемно онлайн пазаруване

Веднъж, след като клиентите са готови да купуват, трябва да ги улесните максимално. Ако всеки път искате от тях да влязат във вашия уебсайт и да потвърдят адреса си за доставка, начина на плащане и т.н., когато купуват, вие им отнемате много време. И колкото повече време им отнемате, толкова по-малко вероятно е те да купуват от вас в бъдеще. Приложенията за съобщения правят покупката толкова бърза и лесна, колкото да изпратиш съобщение на приятел.

Вижте примера на стартъп компании като Dirty Lemon и Verb Energy. Те питат клиентите за съответните данни само един път, още при регистрация. След това клиентите могат просто да направят нова поръчка, като изпратят едно съобщение. Работата - свършена.

  1. Останете на разположение след покупката

Клиентското изживяване не трябва да приключва с покупката. Бизнес съобщения са безценен начин за повишаване на стойността му, като улесняват предлагането на услуги от бизнеса и осъществяването на поръчки от клиентите. Също така е и добра възможност да се уверите, че клиентите са доволни от покупката си. Защото доброто отношение не ви коства нищо.

Някои компании усъвършенстват още повече грижата за клиента след покупката. Скоро стартиралата компания Taika решават да поставят телефонния си номер директно върху кенчета си с кафе. Това улеснява клиентите да задават въпроси и да споделят отзиви за продукта. Equal Parts, марка за съдове за готвене от Pattern Brands, предлага услуга "text-a-chef" (пиши на главния готвач), за да помогне на клиентите с пазаруването на хранителни стоки, с рецепти и съвети за готвене. Това са експертни познания, достъпни само на един клик разстояние.

  1. Предоставяйте информация за доставката

Има ли нещо по-лошо от това да чакате доставка, без да знаете кога - или дали - ще пристигне? Не оставяйте клиентите си в неизвестност - дръжте ги в постоянно течение с актуализациите за доставката. Това ще им помогне да имат реални очаквания и да останат лоялни на компанията. Тъй като никой не иска да чака по-дълго от необходимото, особено след една година на ограничения.

  1. Съхранявайте всички документи на едно място

Когато става въпрос за бъдещи сделки с вашата компания, поредица съобщения, съдържаща цялата ви кореспонденция, улеснява намирането на съответните документи - например фактури, гаранционни документи, ръководства за потребителя и т.н. Това е много по-лесно, отколкото да ровите в множество отделни имейли по различни теми. Настаняване в хотел? Просто отворете кореспонденцията с хотела и бързо намерете данните за резервацията си. Елементарно.

Това са само някои примера за това как бизнесите могат да използват съобщенията, за да спечелят сърцата на клиентите си във всяка стъпка от клиентското преживяване. Невъзможно е да се предскаже какво ще донесе бъдещето, но едно е сигурно - мобилният маркетинг ще продължи да се развива. Използвайте силата на съобщенията днес и се докоснете до бъдещето на електронната търговия.

* Материалът е предоставен от Rakuten Viber