2022 г. старт на първите ниско емисионни зони: какво знаем и какво не
Необходим е отворен публичен дебат, кога ще действат и кого ще обхващат ще разберем с новата наредба, която се очаква да е готова през февруари
Обратно в новинатаКоментари - 2022 г. старт на първите ниско емисионни зони: какво знаем и какво не | Бизнес.dir.bg
Коментари
Поредният фарс ,така е и с глобите ,100лв глоба ,за не спиране на пещ.пътека ,ама 100лв в София е едно пък в северозапада умрели от глад ,съвсем друго.Ама те карат с един и същи аршин,защото стандарта в София е по висок .И понеже куцо и сакато се пресели в София ,и там тръгна работата към 3млн население ,и лудницата ,и мръсотията стана непоносима ,и дайте сега в цяла България да налагаме ристриктивно мерки ,понеже в София е така ,а там са велможите ,и те диктуват парада .Масово хората в провинцията карат 15,20г коли ,и с тези летни заплати едвам свързват двата края .И сега какво ,....ще даваме кредити ,да превръщаме в длъжник на банките ,всеки трети българин.Освен това сега ще вдигат цената на гражданската ,защото станаха много хрантутниците брокери и застрахователни агенти ,и като са много навързани те хитри маймуни,печалбите намаляват ,и затова пак почват с нови измислени доводи само като параван за вдигането им.Аман от паразитиращи ,ограбващо дране ,не това не е държава ,пълна анархия.
Защо в София не се мият улиците, както се правеше преди 7-8 год. ?! - когато завалеше дъжд излизаха водоноски и работниците от чистотата миеха улиците и събираха с чували кал: прах, превърнал се в кал в следствие на дъжда и водата от водоноските! Кой е решил или забранява това вече да не се прави. Не са колите, а именно не миенето на улиците е осн. причина за разболяващия въздух в столицата! Защо депутатите не вземат отношение по този проблем?!
Какво ми цитират Европа. Политиците до онзи ден крадяха безобразно, а седнали на нас да дават акъл да си купим нови коли.... Ако ни дадете пари ние знаем къде се продават колите само, че 30години е по-важно да се окраде всичко и след това само да се плюе народа...., защото трябваше да ви теглим един пердах от време на време и да се знае, че не Тиквата от Банкя, а народа управлява държавата! Сега да ни е честито всичко недодялано и сбъркано- лесно няма да се разбият градените 12 години мафиотски и милиционерски структури.
Ускорено въвеждане на зони ще има 75% по-малко емисии 10 години по-рано АКО ТОВА НЕ СТАНЕ ТРЯБВА ДА ПРЕМАХНАТ ОГРАНИЧЕНИЕТО И ПАРИТЕ ДАДЕНИ ЗА ТОВА И ГЛОБИТЕ ДА СЕ ВЪРНАТ ОТ ЕКСПЕРТИТЕ В КАВИЧКИ .
Европейската агенция по околна среда ЛЪЖЕ Как сметна колко са загинали от мръсен въздух в България Дрябва да са правили аутопсия на мъртвите хора а това не сум чул да е ставало някога.
Колкото и заработиха безкомпромисните технически прегледи....всяко второ такси е без катализатор. И сигурно и всяка пета частна кола. Българина освен друго не разбра и че да караш дизел е нерентабилно за нашите условия ако не караш над 20хил километра. За замърсяване никой не се и интересува. Купуват 10годишно коли от селски бабаитлък....
Дизелите над 20 години, дирекно трябва да се забранят, като всяка година да пада ограничението с още 2 години, така след 5 години дизелови коли над 10 години да са забранени в целия град. Отделно, масови проверки за наличие на ДПФ/катализатори и при липса - глоба 1000лв и сваляне на номерата.
Ти ли щу купиш нови коли на народа
Който няма възможност да си закупи по екологичен автомобил, може да се възползва от градски транспорт, който с времето ще се развива. Между другото хоарата спокойно могат да започнат да ползват други средства за предвижване, когато времето е подходящо. Става ужасна гледка всяка сутрин, когато всеки излезе с колата за да се предвижи до работа. Стават ужасни задръствания навсякъде и смърди на изгорели гаове. Тия със старите дъргели и/или онези тарикати със свалени катализатори, ДПФ филтри и какви ли още не неща, да си сложат ауспуха вътре в колата и да си карат колкото искат. Защо всики трябва да им дишат мизериите от неизправните коли. Много хора няма да са доволни от тези изречения, но на тях сигурно не им пречи да си карат пушештата кола и хората отзад да им дишат мизериите.
A кога ще ни платят заплати като в Германия за да искат да караме нови коли!!!!!
Ела и си ти искарай....кой те спира. Тука по улиците ги четем парите. Ела да видиш как е.
Никой не иска да караме коли. Който не може да отговори на градските изисквания, може да се движи с други средства. Колко хубаво би било да се забрани движението на коли в градовете и да се допускат до сегашните улици само електро превозни средства, като тротинетки, колела и подобни. След време някои страни може и да го направят за определена част от градовете :)
Дизелите ви проблем… идиоти, вдигнете заплатите на хората и тогава искайте планински въздух в центъра…
Очаквам въвеждане на 10рни заплати за хората, за да си купуват електрички, които се зареждат с по 7киловата ток, който ще се вземе от космоса сигурно, не се знае. Да не забравим само да кажем, че зарядните станции в България като цяло са нищожно количество. Интересно кой плаща тока по разни станцийки. Да не се окаже, че таксите в сметките ни са за солидарно зареждане на ел колите на богаташите!
Само като прочетох, че замърсяването от дизелите било 86% и теших да си иупя пукакнки. Филмът ще бъде много комичен. Скоро в България ще има анархия. Много политици ще пормат към небесата, а стъкмистите заедно с тях.
Че спрем на опълченска и че си насочим кюнецо към центъро и почвам да форсирам. Да знаете у чистата зона нема да мине 1 прашинка. А като дуйне ветъро от Пеуник па савсем чисто че стане. кой разбрал, разбрал.
89% от праха идва от немитите улици, а не от дизеловите автомобили. През лятото като са отворени прозорците всеки ден бърша от мебелите кафява кал, а не черни сажди. Сега се изсипаха хиляди тонове сол по улици и тротоари, че паднал малко снежец. Такова нещо за 40 години аз не помня. А на бас че след като мине студения сезон (през март) нито улиците нито тротоарите ще бъдат измити? Ама не намокрени както се прави напоследък, а измити. Приятно дишане през пролетта на гражданите. Аз напускам.
Да, безспорно дизеловите автомобили замърсяват, особено автопарка на българина, ремонтиращ и тунинговащ се в разни “ Автомобилни сервизи”. По-голям замърсител обаче е горенето на какви ли не дърва и въглища в битови условия, докато го има това и всички дизели да спрат, сериозно подобрение няма да настъпи.
И сега какво ще правим ахаххахаха. Най-големите замърсители се оказаха автомобилите с евро категория 3 и 4, защото тези с категория 1 и 2 са твърде малко. Т.е. ако спрете тези от евро 1 и 2 да влизат в центъра няма да направите почти нищо, защото в крайна сметка тези които са най-много и най-замърсяващи като тотал са евро 3 и 4. Чакам с интерес коментара на тези, които за пореден път направиха закон, откраднаха едни пари, а НЕ БЯХА направили анализ за това, които са реално замърсителите.
Като ще кажат А да кажат и Б! Да се забрани горенето на всичко овен пелети! Който иска печки и камини на дърва въглища и боклуци да ходи на село!
Спрете горенето на въглища в домакинствата а това с категоризациите е само за дране на кожата на все по обедняващия българин ... куччетата ще почнат да живеят по добре от хората с тази идиотия дето я започнаха !
Направо да забранят на получовеците от крайните квартали да припарват в центъра!
Баш-Експертите нека обяснят каква е връзката на годината на производство с това какво излиза от ауспуха. Ако се взема само показанията на отделяното във въздуха -добре, но изкуствено овехтяване на автомобилите не мерси. В личен план тези глупости с ниско емисионните зони са ми много в полза- работя в дилър на нови автомобил. Всеки софиянец с нов автомобил на две-три години и съм построил комунизма. И още едно предложение- Софийска община да осигури оборотни малки електроавтомобили. вземаш от пред блока отиваш на работа и го оставяш отвън, друг го взема.
Всички тези мерки са за ебаване мамата на средната работна класа, дето не може да се позволи нито по-скъп автомобил, нито глоби, нито нищо. Поредните аковци, които облагодетелстват хабитата на по-богатите. Всичко обаче е скрито зад За Земята и Зелените.
Тъпотия след тъпотия: 1. В момента всяка кола има номер. Защо в нечовешката система не се отбелязва еко категорията а измислиха тези нови лепенки и сега се чудим как да ги прочетем?!!! 2. Защо някой трябва да те спира - директно ти се праща фиша до работодателя и ти се одържа от заплатата. Ама били невръчени, онези пък паднали по давност ... 3. Колите са стари, защото държавата го позволява - данъците са малки, ГТП проверките са символични. Ама много хора нямали да имат коли - ами може би е по-добре да нямат, вие представяте ли си как ги поддържат без пари тези таралясници ?!! 4. Ясно е, че електроавтомобилите са бъдещето, но и тук държавата я няма. Няма никакви помощи да си купиш(единствената страна в Европа без такива ... ), облекченията са символични. И както винаги, сега със забрани и глоби ще оправяме нещата ...
За поддръжка на "таралясниците" се изискват много по-малко средства, от нова електрическа кола. Не само, защото я имаш вече, а и защото цените на услугите в БГ са сравнително ниски все още. А всички предлагащи такива пък не могат да си купят електрически коли, защото труда им струва малко. Параграф 22. В същото време билетчето за градския транспорт излиза по-скъпо от това да идеш с личния си автомобил някъде. Колоездачните пътеки и въобще отношението към колоездачите е плачевно. Това не се променя и за десетилетие...а втора употреба електрическа не си е работа, защото можеш да се окажеш с кола, която може да премине максимум 40-50км.. Една батерия е приблизително 1/3 от цената на ножа кола. Освен това капацитетатъ й пада постоянно. А как си представяш зареждането, ако мнозинството е с електрически коли в София? Защото аз не си го ... И тук (западна Европа) хората мърморят, че от намаленията се възползват по-заможните. Защото те могат да си позволят да издумкат 40-80хил евро. А когато вече успеят повече хора да си вземат електрическа или хибрид, субсидии и отстъпки ще паднат. Така че обикновенния човек не може да се дореди до бонусите.
Аз съм за таратайките да се не спират само в центъра а изцяло. Направо в НАДИН ! Не ноже да карате кофи мизерници селски. Ебаxте ми града, селтаци миризливи. Има хора които нямат пари и стари коли, ама лъснати в отлично техническо състояние все едно излизат от завода. А вие селтаци ви мързи да си оправите кочината,
Как и кой ще пази пушека да не преминава границата на зоните на всички движещи са около тях!Че паднем от смех от тия инициативни тъпаци!
Чисто и просто - става дума за кинти и тормоз над гражданите. Само 9% от мръсния въздух се дължи на автомобили. От тези 9% над 80% са от дизелите , от които 50% са дизелите на бусове, автобуси и камиони. Заради някакъв нищожен процент ще страдат всички, вкл. и тези дето карат на газ. Да, ама никой нищо не казва за тези автомобили. А няма луди които да имат газова уредба и да карат само на бензин. КИНТИ И ТОРМОЗ ТЕЯ ДЕТО РЕШАВАТ НЕ ИСКАТ ДА ИМ СЕ ПРЕЧКАТ ОБИКНОВЕНИТЕ ХОРА ПО ЦЕНТЪРА
Няма да стане, понеже закона на ГЕРБ е идиотски основния проблеме броенето на годините на колата и намаляване на (вече отчетената) еко-категория спрямо таблица. Никаква свобода за колите на газ да кажем. В Италия ако имаш кола на газ независимо коя година, можеш да ходиш навсякъде. Там е гнилото краче на този закон, което ще го закопае. Тепърва ще има дела.
Една печка на дърва замърсява с ФПЧ колкото 1000 автомобила с евро1 и колкото 10 000 автомобила с евро6. В София има 50 000 домакинства греещи се на твърдо гориво. Сами може да си направите сметката
Ако измият всички улици на софия , замърсеността ще се върне поне 15 години назад по показания !!!!!!!!!!!!! По коледните празници когато имаше по 5 коли на кръст имаше огромно замърсяване това какво ви говори !!!! Че всичко е фарс за пари и за увеличаване на зоната , която е на загуба от както е създадена виждаш ли !!!!!!!
Само си чешете езиците, наистина ли не знаете кой печата стикерите за предното стъкло, като секна бизнеса с винетни....има с еко, типично по български...и нищо общо с евро категоризация и евродирективи. Е ще замажем все пак и очите на европейците, че го хравим за чистотата на въздуха
Допускам , че жителите на София може да намалеят.
СО ще изградят квантов купол над центъра, в който въздухът ще е кристално чист и кълбата отровен дим от махалите и горенето на боклук в инсенератора никога няма вече да са проблем за живущите на центъра. Брей в какви мистични времето живеем!
Градския транспорт е мръсен, студен през зимата и ужасно горещ през лятото. Няма билетче според времето, за което пътуваш. Метрото е ужасно претоварен в час пик...Има дестинации, за които ако тръгнеш с градски транспорт ще пътуваш над час, срещу 20 мин в трафика с автомобил. Не е ли по-добре първо да се оправи градския транспорт? Съмнявам се Фандъкова да го е ползвала освен 1-2 пъти за снимка пред журналисти.
Докато не въведат билет за градски транспорт за времетраене 1 час или 1 и половина няма да слезна от колата!!! От павлово до центъра имам 2 прекачвания и за билети отиване и връщане да ви плащам 2х 1.60= 3.20 ×2=6.40лв няма да да стане, няма да слезна от колата.Цяла европа има такива билети- Фъндъка иска да плащаме до откат! Няма да слезна от колата и ще бръмча по центъра до дупка!
Ако основният замърсител са автомобилите защо само през зимата има завишени стойности на ФПЧ??? Да не би проблемът с въздуха да не е от автомобилите?
Колите не са проблема. През лютото също има завишени стойности. Проблема са строителните площадки, калните поляни ползвани за паркинг и немиенето на улиците. Също така и тези които горят всичко, знаем им етноса.
Ами решението е много просто, вместо да правите всичката тази излишна "гимнастика" вдигнете заплатите, да може хората да може да се купят висок клас автомобил и проблема е решен.
Със закон ли да ги вдигнат тези заплати? Кой точно очакваш да ти вдигне заплатата? Ако е шефа предполагам, че ще трябва да работиш повече или да се преквалифицираш. Ако чакаш някой друг ще има да чакаш.
Стари коли в центъра не може, ама да направим завод за изгаряне на отпадъците край централна гара е ок?
Най-голямото замърсяване имате в райони където хората се отопляват на твърдо гориво. Това, че дизеловите автомобили най-много замърсявали е в сравнение с бензина и електрическите, а не на фона на другите замърсители.
Тия луди ли са, хората масово карат таратайки за по 3-4 хиляди лева защото за толкова имат пари. Ако им спрат насила колите от движение едва ли ще останат доволни тези хора.
Осигурете работа на хората в провинцията, насила ги докарахте в София, сега ревете, било пренаселено, много коли имало...
Страхотно! Сега трябва да спрем и въздуха да не минава в тези зони, умниците ще измислят как да не смесват ...
Това изследване, че "86% от замърсяването идва от автомобилния трафик" за кой град се отнася?? Със сигурност не е за София!! Крадци. И Зарков, и Хлебаров, и Фандъкова, и Бонев.
Отново истерия. Този път не е ковид, ами ФПЧ. От ковида спечелиха милиарди фармацевтичните компании. Сега са наред немските автопроизводители, хареса им. За тях е най-изгодно ако може да забранят колите по-стари от 3 години. И налагат неизпълними норми за ФПЧ. Нямащи нищо общо с научно-обоснованите нива. Както нивата на заболяване от ковид. Преди епидемия се обявяваше при 200 на 10,000 заболели. Задраскаха една нула, в противоречие на закона и обявяват епидемия при 200 на 100,000 души. Е няма такава зима, в която да не заболеят 200 души от грип. В масив, голям колкото населението на Люлин. Може ли да не се разболеят зимата 200 души. Ами нищо не е, всяка зима се е случвало и ще се случва.. Та така - всичко за благото на западната олигархия Защо немските автомоб.компании ли ? Ами вижте кои коли забраняват. Които са на метан и пропан - защо ? Дизеловите - защото през 2015-та Фолксваген го хванаха в грандиозна лъжа с емисиите на дизелите в Америка. 15 милиарда ги глобиха и директорът им отиде в затвора. Сега дизелите им не вървят. И затова искат да ги спират. Изобщо - каквото на тях им е изгодно. Здравето на гражданите - дреме им !
София е в котловина и е неподходяща за токова количество население. Трябва да се помисли за нова столица някъде в Северна България.
"Министерството на транспорта уверява, че отработените газове участват при определяне на еко категорията." това е ДОЛНА ЛЪЖА, онзи ден минах на преглед с кола 2007, дизел, които не пуши, не ми е черна бронята и задницата и като дам газ не личи че е дизел. за съжеление в талона пише ЕВРО 3 и човека от ГТП-то ми каза: "ти си евро 3 и е дизел автоматично си в категория 1", не е мерена въобще, аз съм поч4ти сигурен че е по добре от много евро 4 дизели които обаче ще ги замерят и я1 категория я 4.... и пак само в центъра ли е мръсен въздуха? бай мангал кога ще му се забрани да гори ВСИЧКО???
Тоя който ти е писал евро 3 дизел на модел от 2007-ма те е излъгал нещо (през 2007-ма масово дизелите са с фабричен евро 4 стандарт). Иначе за емисиите се проверява дали не надвишаваш фабричните показатели на фабричният евростандарт което е различно за всеки модел автомобил. Напълно възможно е твоята Евро 3 да е по ЕКО от такситата евро 5 и 6 в София които са на над 600 000 хиляди километра а ти караш колата си малко и амортизацията на двигателя е по-малко.
Какви коли да си купим като не продават веднага. Чакаш със записване за след година. Да си купиш кола на старо пък стана много скъпо. Наистина е безумно скъпа картата за цялата градска мрежа в София, но Йорданка е тъпа к@дл@. Навсякъде по света градските транспорт се субсидира, а тук се опитват да е на печалба та и от него да крадат. Нещо повече ако решат да искат бембен сертификат за него след година какво правим? Хубаво е да се върви пеша ама не и с часове.
За 14 години управление кметът не успя да накара почистващите фирми да почистят ул. Пиротска. Многократно подавани сигнали от граждани не инициараха проверка и реални действия по въпроса.