Коментари - 2022 г. старт на първите ниско емисионни зони: какво знаем и какво не | Бизнес.dir.bg
назад

2022 г. старт на първите ниско емисионни зони: какво знаем и какво не

Необходим е отворен публичен дебат, кога ще действат и кого ще обхващат ще разберем с новата наредба, която се очаква да е готова през февруари

Обратно в новината
| Автор : Рая Лечева, 3e-news.net

Коментари - 2022 г. старт на първите ниско емисионни зони: какво знаем и какво не | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Честно казано, не съм чел всичките глупости в статията. НО не е зле да бъдат увесени по кестените!

Йорданка много умело опаса софия с камери без обществена поръчка. Всичко беше изпълнено много хитро

Така като гледам ми мяза на допълнителни данъци и отнемане на свободи. НВместо нормален ГТП, който да отсява непригодните дизеляци - всички ще бъдат терорени да плащат екостикери и да не си карат колите, за да хрантутят градския транспорт и фирмите за споделено ползване на електрички. Хитро! Ама докато си траем...

които карат стари дизели или без поддържан катализатор са за бесене :)

И ако живеете в някоя от зоните и имате по-стара кола (просто защото не може да си позволите нова) - честито, вече нямате кола.

А който има 1000hp Supra изобщо да влиза ли в България? или Hummer

Не е вярно.

така и трябва да бъде - карай си стария дизеляк на село, какво ти пречи, ще стои паркиран в София обаче

На домуса заводите не ги закачат хаха тъп народ

Кюмюра не цапа, а дизеловите коли 86%. По голяма глупост не баях чел. Защо лятото няма никакво замърсяване, да не би дизеловите коли да не се движат? Или няма печки на кюмюр и дърва можеби?

Моята 75коня бензин, евро 4, цапа повече от 300коня евро 6, така излиза...смешници!

В центъра имаш достъп то автобуси, метро и таксита. Колата не е първа необходимост.

Нормалните градове отдавна са въвели мерки и в тях не могат да влизат трошки, неотговарящи на стандартите. Да в БГ няма как да стане, защото племето е бедно, но ако иска да стане като белите хора, трябва бавно да ги копира. Скъсаният цървул Ганьо е свикнал с Голфарката на газ и не си и помисля за колело, да тръгне пеш или с градския. Ако не искате цигания, трябва да спрете да се държите като ориенталски тулупи.

Значи от 2032 г. няма да разрешават движение на каквито и да е автомобили с фосилни горива, което е след само 10 години. В статята казват, че така давали достатъчно време на хората да си купят нова кола, като няма да е разрешен друг вариант освен нова ЕЛЕКТРО кола. В момента най-евтините електроавтомобили струват около 36 хил.лв., но май още и не се продават в БГ (Дачия Спринг). Това ще рече народът да почва да заделя по минимум 4 хиляди лв. годишно, и то при положение че си е купил сега чисто нов автомобил Евро 6d за поне 30-на хил.лв., който все пак да има право да бъде каран в следващите 10 години. Така Общината ще принуждава хората да се отказват от сравнително нова 10-годишна кола, за да купят нов електробоклук и така хем постоянно ще са в нови разходи, хем и ще са виновни. Ай да ни е честито робството!

Който има стара кола няма да може да стигне до болницате в зоните

Имам лесно решение за всички, които се чувстват, че ще им бъдат отнети права и не знам си още какво - може спокойно да се върнете по родните си места, да си карате бричките там, да си изхвърляте боклука през прозорците, да надувате чалгията по 10 часа на ден и каквото ви душа желае.

Кога беше референдумът за тия простотии ? Трябва у нас да се забрани на всякаквата управляваща сган да пипа закони и правилници без референдум. Кога гласувахме за видеонаблюдението, което нарушава гражданските ни права, или за зоните за паркиране, което нарушава финансовите ни права ? Кога гласувахме общинската топлофЪкация да има извънредни правомощия, достигащи до антиконституционно засягане на собствеността ни ? Има безкрайна поредица от свинщини, които нямаше да могат да се случат ако за всяка дори минимална промяна се питаше гражданството.

Знаем, че пак почва нов тирмоз на хората и ще се усвояват едни ми ти милиарди...

Ти май четеш между редовете интилигентни ми ганьо. Няма как да сработи това най малак замърсител са автомобилите тъпак. Недей чети некви платени еко специалисти а чети кво казват истинските проучвания. Автомобилния транспорт е на пето място по замърсяване. И кога в центъра си чул да има замърсяване. ТЪПАК

Това е голяма идиотщина! По-голяма тъпотия скоро не бях чел. Дайте направо да изгоним всички хора и центъра на София ще стане чист и прекрасен. Малоумие на екоталибани!

..и стигам до всички болници.....аре лайнари раздвижете си дебелите гъзове, не от ковид, от обездвижване и затлъстяване мрете

Братче, тука хората махат катализатори за +15к.с., а други ги крадат, тия от общината с кво занимават.

Ма кво е това 2030 г...да слизат от колите тия тюлени и да ползват краката си по предназначение

От прочетеното разбрах , че доходите на Софиянеца са абсолютно същите като тези на хората от Виена , Берлин ,Милано и др . Как съм проспал това изригване на заплатите само ! Сега отивам да искам от шефа 6000 лв заплата !

...намерихме Ганьо...

Да не забранят на въздуха между центъра и крайните квартали да циркулира я? Китайска стена ли ще издигнат?

Затова пък в "нормалните" градове мулти културализма разцъфтя и там се напълни с всякаква опасна измет... Ай не ми говори за "нормалната" Западнала Гейропа, която замяза на арабски клозет и африканско бунище. И сега аз трябва да се грижа за въздуха на многобройната им челяд изнасилвачи и главорези...Докато те осраха Европа. Ай, сиктир !

Обожавам да гледам Ганьо как страда и се оплаква, че някой го е ощипал.

Бързо трябва да се освободим от герберската шайка в общината. 80% от праховите частици в София са кал от мръсни улици и строежи и сажди от горене на каквото попадне в печките

Ако общината си правеше труда да чисти, така, както беше разпоредил съдът преди няколко години, замърсяването с ФПЧ и ПЧ щеше да е на пъти по-малко. Преминаването на трамвай в сухо време, примерно по бул. христо Ботев вдига видима прашна пелена до 3-ти етаж, същото беше и с бул. Македония преди ремонта, Дондуков, Шипенски проход... И не, не леките коли са основния фактор за замърсяването - мръсната и лошо поддържана инфраструктура, лошата организация на движение и паркиране и липсата на адекватен градски транспорт са основните фактори за 20-те% принос за замърсяване от автомобилите. А останалите 80% от къде идват и какво ще направи общината за тях? По празниците, общинските чистофайници пак плакаха, че имало замърсяване -. в дни с минимален автомобилен трафик! Но е по-лесно да бъдат тормозени шофьорите, отколкото общината да се погрижи да чисти и да забрани отоплението с твърдо гориво( дърва, въглища, боклуци), нали?

80 процента от замърсяването не идва от самите двигатели, а от калните паркинзи в междублоковите пространства и къщите на собствениците, кални бетоновози и непокрити строителни камиони, сига-нките, които метат на ръка, боклукчийските камиони. Едва след това са старите таксиметрови коли, старите градски рейсове, и на последно място автомобилите на обикновените граждани.

Това е пълно малоумие, господа т.ъ.п.а.н.а.р.и от министерството, как може да вписвате в измислената си таблица,еко стандарти които все още не съществуват, или не се знае кога ще бъдат въведени...? Всместо да търсите начини как по често де се мият улиците, които са безкрайно мръсни и прашни, и да се почистват редовно търкалчщите боклуци в кварталите. Всичко друго е наред в този град, и остана само за това да мислите може би?

Знаем че е по заповед на Брюксел и следователно антибългарско. Когато хората се удавят във високите цени се въвеждат ограничения. Е естествено, след като премиера е канадец, какво го интересуват разни туземци.

Старт на поредния рекет

Само се чудят как да ни направят живота още по-голям ад. Непрекъснато затягат примката от Брюкселския Коминтерн. Но никога не се закахъриха за доходите ни, как преживяваме, как изобщо оцеляваме. Правят се на слепи и глухи, но иначе все за солидарност и грижи ни говорят, и все измислят нови простотии, които ни бъркат в празните джобове.

В град с 2млн. души няма какво друго да очакваме, дали ще са тия или други в общината, до мерки ще се стигне. Питам обаче кога ще се реши проблема с циганите и безразборното горене на известни и неизвестни материали за отопление? Пак почваме от лесното, а трудното някой друг да оправя!

??? 86% от праха идва от дизеловите автомобили... То бива глупости, бива... Защо през лятото замърсяването е драстично по-малко? Явно тогава никой не кара дизелови коли, нали! А автомобилите дават общо около 20% от замърсяванията! Всички автомобили! Не знам доколко е вярно, но четох проучване, според което най-големите 15 круизни кораби отделят толкова замърсявания, колкото всички автомобили по света! Но нали така е по-лесно да се отговори на либерастката евро-зелена съсипваща политика. Все пак съм завършил специалност Технологии за пречистване на въздух, вода и почва, и съм "донякъде" наясно с нещата... Екологични технологии се използват само в богати държави, защото са твърде скъпи. При нас няма как да се случи това. За пример - още когато работеше Кремиковци, имаше инсталирани филтри, но те не работеха, защото инсталацията използваше толкова много енергия, че трябваше един цял ТЕЦ да работи само за нея. Водата, която постъпва за пиене в София, се пречиства, като минава през циментови корита, пълни с пясък. След това водата се хлорира. Между другото, тази система е построена преди девети... Горенето на дърва няма как да бъде избегнато, затова през зимата ще бъде мръсно. Как ще ги стигнем румънците? При тях всичко е газифицирано - над 90%, при това дори до 1500 м н.в. А сега като цената на газа стана твърде висока, може и те да минат на твърдо гориво. Между другото, преди 5 години китайците затвориха 526 мини за добив на въглища. Започнаха ударни еко-инвестиции, но в последните 2-3 месеца на миналата година отвориха отново всичките тези мини. Нямат избор. Интересното е, че най-големите замърсители - САЩ, Канада, Австралия и много други не са подписали договорите за намаляване на замърсявания. Може да се направи нещо по въпроса с уличния прах. Всички градинки и подобни тревни площи да имат бордюри, за да не може дъждът да отмива почва, която след това да се разнася от автомобилите. Не е сложно да се направи.

Не видях в статията нищо за еко стикерите и категориите. Аз съм 3-та но незнам това какви права ми дава и какво ми забранява.

Порпуснах да спомена горенето на въглища, парцали, и дори дървесни материали допринасят много повече за замърсяването от съвременните автомобили. Вижте на картата със замърсен въздух, че именно около гетата е най-мръсно. То затова и не си купих жилищте до едно такова гето.

Ма много оригинално и обосновано изказване бе

Мииинимум!!!

Тюфлеци возещи се в дизелови лимузини на НСО, ще ме карат да слизам от автомобила и ползвам градски транспорт. Вичко това, понеже въздуха през зимата в София мирише на кюмюр, но видиш ли автомобилите били криви. Нагла сган.

Алоууу нещастен селяндури и толкоз сте прости тъпунгери дебели...на заври си ауспуха в гъза бе

а бай мангал дето се топли на дограми, гуми и дрехи дали замърсява с ФПЧ? - стационарно изгаряне(битово отопление) : за 2016 ==58% - автомобилен транспорт (всички източници) : ==6.8% айде тез зелени шминги да коментират

Какво знаем? Знаем, че в неделя сутринта София смърдеше на кюмбе. А трафикът беше почти НУЛА! Какво не знаем? Не знаем кои фирми колко са усвоили от изработване на "екостикери" и изграждане на "система за идентификация на МПС".

Новината на страна. Нищо не можем да направим, като със зоните, НО 2 въпроса: 1. Не-миенето на улиците, допринася ли за финните прахови частици а общинари? 2. За тези, които не карат дизели а даже са на газ и метан - облекчения? 3. Не може да се отрече, че повечето дизели са проблемни. Кой от вас не е шофирал зад дизел, който като тръгне цапа не само настилката зад него ами и следващите автомобили?

цяла София синя зона и забранена за МПС под евро 4 и проблемите са решени

Автомобилните производители трябва да се подпомагат, че малко печелят, нови коли да се купуват на всеки 4 години, какви са тези работи 20г една и съща кола!? Ето ви малко теми за размисъл: - Зима и лете караме едни и същи коли, но лятото няма замърсяване? - Ако си платиш, можеш да караш в зоната ... значи не е до замърсяване! - Камиони и автобуси не влизат в тези ограничения, по-малко ли замърсяват! - Камион Евро4 колкото един автомобил 1,4л Евро4, ли отделя? ...

Цяла софия вонеше на сажди в неделя сутринта. А МПС изобщо нямаше в 6 сутринта. Аман от общински натегачи!

нищо, което е отговорност на Вълка не цапа ;) нито тоновете боклук извън кофите, нито тоновете кал извличани всяка сутрин от тревните площи на паркиралите суяци, които пъдпъдукесата е оставила да си вилнеят както си искат