Това съобщи на конференция председателят Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на Комисията.

Според Маргаритов по такъв начин широк кръг от граждани са предпазени от некоректни търговци. Той е уточнил, че нарушенията са установени при проверки както в търговската мрежа, така и в онлайн пространството.

В сферата на услугите нарушения най-често се установяват при телекомуникационните оператори. Освен вече познатия трик - спиране на услугата по коректно обслужван договор заради задължения по друг, комисията е забранила и заблуждаваща интерактивна карта на сайта на телеком за покритието на мрежата му.

Забранено е и на банка да представя на клиентите си невярна информация за таксите си за превод на парични суми.

При контрола върху туристическия продукт пък комисията е констатирала няколко случая, в които места за настаняване и заведения за хранене и развлечения се представят за по-висококатегорийни, отколкото са в действителност. Друг констатиран и санкциониран некоректен подход при ресторанти и барове е таксуването на артикулите на по-високи от обявените в менютата цени.

При промоции потребителите най-често са привличани с анонси за отстъпки, но продуктите в акция или са липсвали в обектите, или са таксувани на редовните им цени. Нелоялни практики са констатирани и във връзка с провеждането на игри с награди.

Забранена е и некоректна промоция при онлайн продажба на храна. Търговецът е рекламирал отстъпка от 35 на сто при пазаруване над определена сума, но не е посочил, че тази сума се е формирала от сбора на цените на поръчаните артикули след приспадане на отстъпката.

За тези и други нарушения при извършените през тази година до края на октомври над 31 000 инспекции контролният орган е съставил около 2600 акта, оповести още Маргаритов.

Забранени са 105 вида опасни стоки, по-голямата част от които са облекла и обувки за деца или продукти, които представляват риск за тях.

От началото на годината в КЗП са постъпили близо 18 000 писмени жалби и сигнали и още над 9000 обаждания на Националния телефон на потребителя предимно за консултации.