В писмото си Пенчев информира, че при него ежедневно постъпват жалби от хора, които имат сметки в "КТБ" АД и "Креди Агрикол България" ЕАД, се посочва в съобщение на пресцентъра на омбудсмана.

Константин Пенчев пише, че БНБ има възможност да предприеме действия в защита на хората, вложили парите си в двете банки.

По думите му има сериозна вероятност всички засегнати от това бездействие да спечелят евентуални дела за причинените им вреди, като обезщетенията ще бъдат платени от всички данъкоплатци.

Омбудсманът апелира БНБ да прояви повече гъвкавост, за да се смекчи поне в определена степен положението на вложителите, които понасят негативните последици от предполагаемото лошо управление на банката.

През юни КТБ беше принудена да поиска да бъде поставена под специален банков надзор от страна на Централната банка на България след като нейни клиенти изтеглиха повече от една пета от общите депозити на банката. Последвалият одит показа, че дейностите в банката са несъвместими със закона и добрите банкови практики, според БНБ.