Все по-широкото портфолио от дигитални продукти, роботизация и автоматизация на ключови процеси насърчават клиентите на УниКредит в България да се възползват от удобството на дигиталните канали. Сред една от най-новите дистанционни услуги е и платформата Omnichannel, предоставяща възможност за заявяване и получаване на потребителски кредит до 75 хил. лева изцяло дистанционно през приложението за мобилно банкиране Булбанк Мобайл, достъпно напълно безплатно през Google Play, iOS и AppGallery.
Процесът при кандидатстване за потребителски кредит е изцяло дигитализиран и не изисква заплащането на такса, а одобрението на индивидуалната оферта при повече от 50% от заявките се финализира до третия час на подаването. Дигиталното кандидатстване е изключително облекчено, като изискваните лични данни от потребителите са намалени до 90%.
"По данни на банката в началото на 2023 година всеки 10-и потребителски кредит е дигитално сключен. Наблюдаваме промяна в нагласата на клиентите, които искат бърз и удобен процес, а благодарение на новите изцяло дигитални възможности за сключване на потребителски кредит, очакванията са ни за съществена промяна в процента на дигитални сделки. Целим всеки 5-и клиент да използва дигиталните възможности при нуждата от кредити", коментира Борислав Генов, директор Банкиране на дребно и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.
"Възможността да разширяваме все повече дигиталното ни портфолио е от изключително значение за нас. Не само защото предлага достъпни и ефективни услуги, съобразени изцяло с времето и ангажираността на клиентите ни, но и защото имат пряко положително отражение върху околната среда. За един потребителски кредит средно се употребяват 10 листа хартия, което е 130 литра вода, които реално спестяваме. За УниКредит Булбанк е от първостепенно значение да реализираме бизнеса си по устойчив начин", коментира Ивайло Главчовски, изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
Като отличителна специфика при предпочитанията между традиционното и дистанционно сключване на потребителски кредит, се очертава размерът на сумата. При дигитално сключените потребителски кредити се отчита по-малък размер на кредита, средно около 5 000 лева, докато за по-големи суми в порядъка на над 18 000 лева се запазва тенденцията за физическа консултация с експерт и посещение на банков офис при кандидатстване за кредит.
Спрямо профила на клиентите не се наблюдават съществени различия при дистанционно кандидатстване за потребителски кредит. Съотношението между мъже и жени е почти равнопоставено, като 58% от мъжете предпочитат дигиталния процес пред 54% за традиционния.
При дамите също се наблюдава сходство в предпочитанията като 42% от жените кандидатстват дистанционно, а 46% в офис на банката. Относно тенденциите във възрастовото разпределение 40% от клиентите на банката до 37 години предпочитат традиционния процес при придобиване на потребителски кредит, а 50% в същата възрастова група избират дигиталния. Перспективата пред дигиталните услуги е този процент да се покачва все повече.
* съдържание на УниКредит Булбанк
НАЙ
Франция нареди на супермаркетите да информират купувачите за шринкфлация
Бизнес или ежедневно да се облечем на интервю за работа
Парламентът възложи на енергийния министър да предоговори споразумението с "Боташ"
Цанко Арабаджиев: В момента всеки четвърти кредит, който ББР отпуска, е за зелена инвестиция
На първо четене: Отложиха с година либерализацията на пазара на електроенергия
Парламентът възложи на енергийния министър да предоговори споразумението с "Боташ"
Бизнес или ежедневно да се облечем на интервю за работа
Цанко Арабаджиев: В момента всеки четвърти кредит, който ББР отпуска, е за зелена инвестиция