Раздадоха наградите за иновации "Продукт на годината"
Победителите се излъчват от независим, национално представителен потребителски вот. Наградата е световно утвърден стандарт за потребителско доверие
Вчера на впечатляваща церемония за трети пореден път у нас бяха раздадени престижните международни награди за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината". Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.
Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респонденти, следвайки уникалната методология на програмата.
В третото издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 25 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА" 2019
КАТЕГОРИЯ |
ПОБЕДИТЕЛ |
КОМПАНИЯ |
Перилни препарати |
Ariel 3in1 PODS - семейна опаковка |
Procter & Gamble |
Препарати за съдове |
Fairy Lift Action |
Procter & Gamble |
Дамски превръзки |
Always Platinum |
Procter & Gamble |
Бебешки пелени |
Pampers Pants |
Procter & Gamble |
Паста за зъби |
Sensodyne Rapid Relief |
ГлаксоСмитКлайн |
Сладка́ |
Сладко с люти чушки "Родна стряха" |
Лидл България |
Шунка |
Шунка Clean label |
Лидл България |
Детски храни |
Био плодова закуска Lupilu |
Лидл България |
Кредити |
Програма Smart Lady |
Първа инвеситиционна банка |
Банкови карти |
Дебитна карта за деца и тийнейджъри от Fibank |
Първа инвеситиционна банка |
Хладилници |
Хладилник с фризер Vario Style |
БСХ Домакински уреди България |
Мобилни банкови услуги |
Мобилно банкиране ОББ Мобайл |
ОББ |
Умни решения за дома |
А1 Smart Home |
А1 България |
Дигитални разплащания |
A1 Wallet |
А1 България |
Вода |
Изворна вода РОСА |
Кока-Кола България |
Безалкохолни напитки |
Coca-Cola Канела без захар |
Кока-Кола България |
Месни продукти |
Le Poulet |
Градус |
Здравословен чипс |
Чипс от кафяв пълнозърнест ориз RiceUP! |
Нухелт |
Хранителни добавки за сън |
NOVANIGHT |
Санофи |
Ядки |
HRRUPSS |
Виктория Нутс |
Мобилни телефони |
Samsung Galaxy Note9 |
Samsung Electronics |
Сладолед |
OLD TIME |
Изида |
Съдържание по поискване |
HBO GO |
HBO България |
Продукти за коса |
Nivea Micellar Shampoo |
Beiersdorf |
Сурови барове |
Bett"r |
Smart Organic |
На церемонията бяха официално наградени новите носители на престижното отличие "Продукт на годината 2019" за България в присъствието на мениджъри на водещи глобални и местни компании, опериращи в потребителския сегмент, експерти по маркетинг и представители на медиите.
"Успехът на програмата "Продукт на годината" се дължи на два основополагащи принципа: наградите са верен ориентир за потребителите да направят най-добрия избор сред стотиците нови продукти и услуги, лансирани всяка година на пазара, и са базирани изцяло на потребителския вот. Червеното лого "Продукт на годината" е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите. Според независмото национално представително проучване на Nielsen Bulgaria само за две години разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително и бележи възходяща тенденция" - сподели Ралица Бехар, представител на "Продукт на годината" за България.
Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината" се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.
Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория Победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата "Продукт на годината" и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата за една година. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.
| ЗА PRODUCT OF THE YEAR
Програмата "Продукт на годината" е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 32 години програмата успешно се реализира в над 40 страни, включително и на всички ключови пазари: Великобритания, Франция, САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. е вече и в България.
| ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ
Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата "Продукт на годината", трябва да демонстрират иновация в своята категория. Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта. Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция или по-добра опаковка. При услугите това може да бъде или нова, или подобрена версия на вече съществуваща услуга.
ПРОУЧВАНЕТО
"Продукт на годината" си партнира с авторитетната агенция за маркетингови проучвания
Nielsen Bulgaria, за да изследва национално представителна извадка на българските потребители. Проучването има за цел да оцени:
-
Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% от общия вот),
-
Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% от общия вот),
-
Удовлетвореността на потребителя от съответния продукт/услуга (50% от общия вот).
| РАЗПОЗНАВАЕМОСТ И ДОВЕРИЕ КЪМ ЛОГОТО "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА"
През юни 2018 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемостта и доверието към логото*. Ето и основните изводи от проучването:
-
Повече от половината респонденти са чували за "Продукт на годината";
-
68% от респондентите са виждали логото "Продукт на годината";
-
72% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото;
-
75% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качество от други аналогични продукти без логото;
-
74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта
-
Всеки трети вече е закупил продукт с логото "Продукт на годината";
-
Близо половината, закупили продукт с логото "Продукт на годината" твърдят, че то има съществено значение за техния избор;
-
Две трети от потребителите биха закупили продукт с логото "Продукт на годината", а останалите биха обмислили закупуването му.