Вчера на впечатляваща церемония за трети пореден път у нас бяха раздадени престижните международни награди за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината". Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респонденти, следвайки уникалната методология на програмата.

В третото издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 25 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.

ПОБЕДИТЕЛИТЕ В "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА" 2019

КАТЕГОРИЯ

ПОБЕДИТЕЛ

КОМПАНИЯ

Перилни препарати

Ariel 3in1 PODS - семейна опаковка

Procter & Gamble

Препарати за съдове

Fairy Lift Action

Procter & Gamble

Дамски превръзки

Always Platinum

Procter & Gamble

Бебешки пелени

Pampers Pants

Procter & Gamble

Паста за зъби

Sensodyne Rapid Relief

ГлаксоСмитКлайн

Сладка́

Сладко с люти чушки

"Родна стряха"

Лидл България

Шунка

Шунка Clean label

Лидл България

Детски храни

Био плодова закуска Lupilu

Лидл България

Кредити

Програма Smart Lady

Първа инвеситиционна банка

Банкови карти

Дебитна карта за деца и тийнейджъри от Fibank

Първа инвеситиционна банка

Хладилници

Хладилник с фризер Vario Style

БСХ Домакински уреди България

Мобилни банкови услуги

Мобилно банкиране ОББ Мобайл

ОББ

Умни решения за дома

А1 Smart Home

А1 България

Дигитални разплащания

A1 Wallet

А1 България

Вода

Изворна вода РОСА

Кока-Кола България

Безалкохолни напитки

Coca-Cola Канела без захар

Кока-Кола България

Месни продукти

Le Poulet

Градус

Здравословен чипс

Чипс от кафяв пълнозърнест ориз RiceUP!

Нухелт

Хранителни добавки за сън

NOVANIGHT

Санофи

Ядки

HRRUPSS

Виктория Нутс

Мобилни телефони

Samsung Galaxy Note9

Samsung Electronics

Сладолед

OLD TIME

Изида

Съдържание по поискване

HBO GO

HBO България

Продукти за коса

Nivea Micellar Shampoo

Beiersdorf

Сурови барове

Bett"r

Smart Organic

На церемонията бяха официално наградени новите носители на престижното отличие "Продукт на годината 2019" за България в присъствието на мениджъри на водещи глобални и местни компании, опериращи в потребителския сегмент, експерти по маркетинг и представители на медиите.

"Успехът на програмата "Продукт на годината" се дължи на два основополагащи принципа: наградите са верен ориентир за потребителите да направят най-добрия избор сред стотиците нови продукти и услуги, лансирани всяка година на пазара, и са базирани изцяло на потребителския вот. Червеното лого "Продукт на годината" е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите. Според независмото национално представително проучване на Nielsen Bulgaria само за две години разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително и бележи възходяща тенденция" - сподели Ралица Бехар, представител на "Продукт на годината" за България.

Снимка: Официален сайт

Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината" се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.

Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория Победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата "Продукт на годината" и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата за една година. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.

| ЗА PRODUCT OF THE YEAR

Програмата "Продукт на годината" е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 32 години програмата успешно се реализира в над 40 страни, включително и на всички ключови пазари: Великобритания, Франция, САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. е вече и в България.

| ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ

Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата "Продукт на годината", трябва да демонстрират иновация в своята категория. Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта. Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция или по-добра опаковка. При услугите това може да бъде или нова, или подобрена версия на вече съществуваща услуга.

 

ПРОУЧВАНЕТО

"Продукт на годината" си партнира с авторитетната агенция за маркетингови проучвания

Nielsen Bulgaria, за да изследва национално представителна извадка на българските потребители. Проучването има за цел да оцени:

  • Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% от общия вот),

  • Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% от общия вот),

  • Удовлетвореността на потребителя от съответния продукт/услуга (50% от общия вот).

| РАЗПОЗНАВАЕМОСТ И ДОВЕРИЕ КЪМ ЛОГОТО "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА"

През юни 2018 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемостта и доверието към логото*. Ето и основните изводи от проучването:

  • Повече от половината респонденти са чували за "Продукт на годината";

  • 68% от респондентите са виждали логото "Продукт на годината";

  • 72% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото;

  • 75% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качество от други аналогични продукти без логото;

  • 74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта

  • Всеки трети вече е закупил продукт с логото "Продукт на годината";

  • Близо половината, закупили продукт с логото "Продукт на годината" твърдят, че то има съществено значение за техния избор;

  • Две трети от потребителите биха закупили продукт с логото "Продукт на годината", а останалите биха обмислили закупуването му.

 

Снимка: Официален сайт