Австралийската авиокомпания "Куонтас" (Qantas), която също изпитва недостиг на персонал, отправи спешен призив за набиране на доброволци сред мениджърите си, за да заместят служителите за обработка на багажите, съобщи телевизия Бе Еф Ем (BFM), цитирана от БТА.

Търсят се поне стотина души, тъй като няма достатъчно наземни служители, посочи оперативният директор на авиокомпанията Колин Хюс във вътрешноведомствено послание.

Ръководните кадри, готови да запретнат ръкави, ще бъдат обучени и изпратени на летищата в Сидни и Мелбърн, за да сортират, сканират и пренасят багажите. Призивът за доброволци е отправен, след като "Куонтас" уволни близо 1600 души наземен персонал и сключи договор с подизпълнител. Това решение беше определено като незаконно от съда, но авиокомпанията обяви, че обжалва съдебното постановление.

Австралийският авиопревозвач се сблъсква с множество отменени полети, закъснения, дълги опашки от чакащи пътници и изгубени багажи. Тази ситуация силно помрачи имиджа на групата, която имаше отлична репутация в цял свят.

Проблеми с персонала и логистиката има не само в Австралия. В САЩ и Европа възникват все по-многобройни затруднения това лято. Организацията за правата на пътниците във въздушния транспорт "ЕърХелп" (AirHelp), която анализира данните от януари до юли, обяви, че 66 милиона пътници (една четвърт от всички) са били засегнати от закъснения или отмени на полети в Европа през този период.

Близо 2 милиона полета са потеглили с над 3 часа закъснение, а близо 5,5 милиона са били отменени в Европа от началото на годината. Най-много проблеми с полетите е имало в Нидерландия, където са засегнати над една трета (34,08 на сто) от пътниците. Следват Белгия (30,84 на сто) и Словения (30,70 на сто).

"Ограниченията за пътуванията през 2020 г. предизвикаха исторически срив на броя на пътниците и за да се пестят разходи, имаше няколко вълни от съкращения на персонал. Оттогава обаче нещата се промениха и авиокомпаниите вече не могат да се справят с вълната от пътувания през 2022 г. В резултат на това има изключително голям брой ограничения на въздушния трафик, което личи от данните за полетите", анализира Джулиън Навас, юридически експерт в "ЕърХелп".