"Яндекс.Маркет" (Yandex.Market) разпродаде почти цялото спално бельо на IKEA през първите 48 часа от началото на продажбите на стоки на специализираната страница "Продукти и аналози на IKEA". Става дума за спално бельо Arua от казахстанския доставчик на шведската мрежа. Това съобщи Газета.ру, като се позова на пресслужбата на онлайн пазара.

"Бельото Arua се разпродаде за два дни. Самата специална страница със стоки от IKEA се появи на "Яндекс.Маркет" вечерта на 3 август. Тоест, цялото бельо беше изкупено веднага след отваряне. За да отговори на голямото търсене, "Яндекс.Маркет" ще предложи пет пъти повече спално бельо Arua. Новата партида ще бъде пусната в продажба до края на август", съобщиха от пресслужбата на компанията.

Според представители на пазара, пикът на бурното търсене на стоки на IKEA е бил на 4 и 5 август.

"Клиентите активно купуваха еластични сатенени чаршафи Arua (подобни на IKEA NATTJASMIN) в бежови, сиво-тюркоазени и тъмносиви цветове. За по-малко от 24 часа ластичните чаршафи и калъфки за възглавници Arua станаха най-търсеният продукт за дома по брой поръчки.

На 15 август в 20.00 часа московско време приключи последната онлайн продажба на продукти на IKEA, която мрежата обяви преди окончателното затваряне на бизнеса в Русия. Магазините на IKEA вече няма да отварят и ще работят изключително за изпълнение на получени поръчки, връщане и замяна на стоки. Поръчки, направени преди края на разпродажбата, ще бъдат получени от купувачите през август и септември във времето, уговорено при поръчката, заявиха от компанията.

След края на продажбите на IKEA аналози на нейните продукти могат да бъдат закупени в Yandex.Market, Wilberries и Ozon, отбелязва руското издание.

"Яндекс.Маркет" започна да продава стоки на IKEA от производствени предприятия, които преди това доставяха продукти на шведската верига магазини. Сред доставчиците са 11 компании, включително АГФ-Груп от Казахстан (марка Arua), фабриката Askona, предприятието Shuisky Sitzy, мебелният холдинг Angstrem и други. Имената на продуктите са различни от оригиналните.