Кой кого в Европа: местните или китайските производители на електромобили
Водещите германски марки отчитат сериозен ръст в продажбите въпреки пробивите на азиатски конкуренти
Германските автомобилопроизводители Бе Ем Ве (BMW) и "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) се справят успешно с конкуренцията на своите китайски конкуренти, според Щефан Брацел, който е директор на базирания в Бергиш Гладбах изследователски институт "Център за автомобилен мениджмънт" (CAM), предаде ДПА.
Китайските автомобилни производители печелят привърженици сред шофьорите, пробивайки на европейския пазар на електрически превозни средства, предизвиквайки отдавна установилите се там местни марки в индустрия, която е ключова за прехода на континента към зелена енергия.
Но и двата германски концерна почти са удвоили продажбите си на електрически автомобили от януари до септември в сравнение със същия период на миналата година. Бе Ем Ве е реализирало 247 000 продажби, а "Мерцедес-Бенц" - 175 000.
"По този начин (Бе Ем Ве и "Мерцедес-Бенц" - бел. ред.) изпреварват китайските си конкуренти, които също се опитват да се наложат в автомобилния премиум сегмент", посочва Щефан Брацел.
Китайските производители на електромобили "Спън" (Xpeng) и "Нио" (Nio) постепенно ще започнат да изпитват трудности с продажбите на фона на ценовата война в Китай, отбелязва експертът.
Американската корпорация "Тесла" (Tesla) все още е лидер на пазара на захранвани от батерии електрически автомобил (BEV), като е реализирала над 1,32 милиона продажби. Тя обаче е подложена на натиск от страна на китайската компания Би Уай Ди (BYD), която е увеличила продажбите си с 80 на сто, до над 1,04 милиона електрически коли, се посочва в анализа на германския институт.
Европейският съюз междувременно започна разследване на субсидиите, които Пекин отпуска за своята електроавтомобилна индустрия, с което допълнително увеличи напрежението между Запада и Китай.
На този фон ръстът на пазара на електромобилите в България е много сериозен, като само за първите 6 месеца на тази година са продадени повече от 4000, докато през годините на пандемията и 2022 г. броят им общо е бил около 9000. Това каза за БТА Ивайло Жеглов, управител на фирмата организатор на автоизложението Palace Auto Varna E-mobility, което се проведе във Варна в края на септември.