Китайският министър на търговията Ван Вънтао и министърът на търговията на САЩ Джина Раймондо ще проведат преговори в близко бъдеще за търговските и икономическите връзки, съобщава китайската държавна информационна агенция Синхуа, цитирана от БТА.

По време на разговорите ще бъдат изразени мнения за двустранните икономически и търговски отношения и по ключови въпроси от взаимен интерес, включително ограниченията от страна на САЩ на електрически превозни средства, предава Синхуа.

В рамките на двудневна среща на работна група в Пекин миналия месец с американска делегация, китайски официални лица изразиха "сериозна" загриженост за допълнителните митнически тарифи на САЩ, инвестиционните ограничения и санкциите, свързани с Русия.

Нов пакет мита на САЩ върху китайски стоки на стойност 18 млрд. долара, включително електромобили, батерии и слънчеви панели, влезе в сила от 27 септември, като вносът на литиево-йонните батерии пое тежестта на новите налози.

Митата бяха наложени по предложение на Службата на търговския представител на САЩ, въведени преди това от бившия президент на САЩ Доналд Тръмп.

Администрацията на сегашния президент Джо Байдън заяви, че митата са насочени към укрепване на защитата на стратегически местни индустрии от китайското свръхпроизводсто.

Китай също може да бъде подложен на допълнителни митнически тарифи за електромобилите и от ЕС, който трябва да гласува за въвеждане им по-късно този месец.

Междувременно стана ясно, че китайските производители на електрически автомобили "Ли ауто" (Li Auto) и "Зийкр" (Zeekr) са доставили на пазара рекорден брой коли през септември. Това показват данни на компаниите, огласени днес и цитирани от Си Ен Би Си и БТА.

Компанията Li Auto съобщи, че е доставила рекордните 53 709 коли през миналия месец. Това е с 5% над предишния рекорд, поставен през юли. Тя акцентира върху производството на автомобили с хибридно задвижване.

Zeekr, собственост на китайския автомобилен гигант "Джийли" (Geely), също е регистрирала лично постижение през септември. Тя е доставила на пазара рекордните 21 333 превозни средства.

Друга китайска компания за електрически автомобили - "Спън" (Xpeng), също обяви, че е доставила рекорден брой електромобили (21 352) през септември. Сред тях са и над 10 000 коли от новия ѝ модел "Мона Ем03" (Mona M03), представен в края на август.

ЕС и САЩ налагат все по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори.