Биоетанолът в бензините увеличава корозията на двигателите и Българската петролна и газова асоциация (БПГА) предлага да не се увеличава количеството му. Това каза Камелия Славейкова, изпълнителен директор на "Шел - България" и член на УС на БПГА по време на работна среща на асоциацията в Стара Загора, цитирана от БТА. Такава е и препоръката на производителите на автомобили, подчерта тя.

Сега биоетанолът в бензина у нас е осем процента като се предвижда от 2019 година да се повиши на девет процента. От корозия на двигателите са застрашени най-вече старите коли, каквито са повечето в България. Камелия Славейкова не уточни колко стари трябва да са колите, за да е опасен за тях биоетанолът, но посочи, че всеки производител разполага с информация за своите модели.

Според Камелия Славейкова продаваните в България горива са със същото качество като тези в Европа. Горивата, продавани в България, са пригодени да се използват до минус 15 градуса, но има и такива, които са ефективни и при минус 20 градуса.

В повечето страни на ЕС съдържанието на биоетанол в бензина е до 5 процента. Има страни като Франция, Белгия и Германия, където могат да ви продадат и бензин с до 10 процента биоетанол. В България биодобавката в бензина е 8 процента, а в дизела поне 6 процента. Биокомпонентите имат по-ниско енергийно съдържание от обикновеното гориво и с него се изминават по-малко километри. Затова в горивата има добавки, които чистят клапаните от отлаганията. Тези отлагания намаляват мощността, вдигат разхода и вредните емисии на колата, посочиха от БПГА.