Експерти: Биоетанолът в бензините е опасен за двигателите на старите коли

Горивата в България са със същото качество като продаваните в Европа, твърдят от БПГА

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В САЩ етанола е мин 10% в бензина.Королката ми от 1991, 1.6л, измина 370 000 мили за 17г., преди един пикап да ме измлати отзад и бракуваха колата.Тази бричка минаваше по 39-41 мили за галон с такъв бензин и по 1 л масло на 10000 мили за всичките години дето я ползвах, без нещо да се влоши по нея.На 360К мили и мерих компресия и си беше 10.5 на всички цилиндри.И най-големия майтап се случваше на годишния преглед, когато карах човека да ми я провери за газовете и въпреки, че всячески се мъчеше да я изкара от зелената зона, не му се получаваше.А след 15-тата г. в САЩ колите са освободени от проверка на газовете, но за мен беше важно да знам как бачка двигателя. Та може би за някакви много стари коли от началото на автомобилостроенето, етанолът да е опасен за двигателите им. Иначе си е игра с публиката, за да се продават нови брички. А самата добавка в горивата под формата на екологична загриженост, е начин да ти вземат още от джоба, нищо друго.

Малко информация защо горивата в България са некачествени: Преди около 35 г. по бензиностанциите в България поставиха за кратко табели "Горивото е измерено по изследователския метод" и бяха бързо премахнати. в това е същността. Има два метода за мерене на горивата- моторен и изследователски. Първия се състои от работа върху едноцилиндров двигател а втория е изчислителен/разбирай от калем/. Разликата между двата метода е 7 точки в полза на изследователския метод. Т.е. бензина продаван за 95 октана е 87. Аналогично и за цетановото число при дизела. Едва ли някой от агенцията по метрология вече е в течение на тази далавера. Минаха години. Писах до различни инстанции , но ....... Това е причина за разликата в качеството.

Говориш пълни глупости. И двата метода използват едницилиндров двигател с променлива компресия. Разликата е в оборотите при които работят и някои други условия и резултатите са напълно различни и това е нормално. Атомобилните производители имат минимални изиасквания по МОТ у RON. по моторния метод стийностите са по ниски предвид по- натоварващите изследователски условия.

Само лъжи и манипулации. Разликата в качеството на горивата в Българи я и Германия е факт.На нас ни пробутват нискокачествени горива. А, пък биоетанолът бил опасен за старите коли??? За колко стари коли е опасен? А, как стои въпроса с новите коли? За тях явно е е безвреден според тези "експерти"

Интересно, но защо тогава в Германия на всички стари автомобили пишат, че са пригодени за употреба с т.н. Е10 бензин, който е с 10% биоетанол за разлика от новите?! И как аджаба успях да навъртя на старата кошница Нисан съни 94-ти набор за 4 години 130 000 км градско само с такъв бензин и без на двигателя да му стане нещо

Твърдението, че качеството на автомобилните горива у нас и в чужбина е чиста ЛЪЖА, която, освен всичко останало е лесно доказуема! Този факт е ясен и за всеки, пътувал и зареждал колата си гориво, извън границите на България, имайки нагледна база за сравнение.

Това е точно обратното на истината ..... особено за мощността, изминатия пробег, цената и т.н. За корозията не съм сигурен, но като имам предвид от какво се правят цилиндрите на двигателите - мноооого силно се съмнявам!!! За капак, тази госпожа не е никакъв експерт, а шефче в търговец и производител на бензин и нафта!!! Вервайите ми !!!! ще ви каже госпожата :)))

Евала ви правя. Искам да се хвана на бас с един от тези умници дето говорят глупости, че горивата у нас са с качестовото като в Германия. Да сложим по 50 литра немски бензин и същия български дори и 98 да сипем и да видим с една и съща кола колко точно ще е пробега. Гарантирам, че ще е с 20 до 30% повече. Аман от Калинки.

tonk11

Не е нужно. Има си лаборатория.