Deloitte: Германия няма да изпълни целта за 15 млн. електромобила към 2030 г.
Отменената в края на 2023 г. субсидия намали продажбите
Пазарът на електрически автомобили в Германия ще нараства много по-бавно до края на това десетилетие, отколкото правителството в Берлин е очаквало. Това сочи прогноза на консултантската компания "Делойт" (Deloitte), представена днес и цитирана от ДПА и БТА.
Green Deal
- "Един призрак броди по света": Тъмни облаци над пазара на електромобили в Германия
- Шефът на Mercedes-Benz призова за отлагане на митата върху вноса на китайски електромобили
- Фалитът на "Нортволт" хвърля сянка върху европейските амбиции в сектора на батериите за електромобили
- Пекин започва дело заради новите мита на ЕС за вноса на китайски електромобили
Очаква се само 11,2 млн. изцяло електрически превозни средства да се движат по пътищата на Германия към 2030 г. Това е с 3,8 млн. по-малко от целта, поставена от германските власти. Те предвиждат до края на десетилетието в страната да се движат поне 15 млн. изцяло електрически автомобила, като в това число не са включени хибридите.
Оценката на Deloitte, че към 2030 г. в Германия ще се движат 11,2 млн. изцяло електрически превозни средства, е базирана на прогнозен модел. Той отчита влиянието на променливи като цените на електроенергията и бензина, стойността на автомобилните застраховки и държавната финансова подкрепа за тези, които си купят електрическо превозно средство.
Внезапното решение, с което през декември 2023 г. германското правителство отмени субсидията за покупката на електрически автомобили заради бюджетни ограничения, е намалило продажбите им, посочва ДПА.
Към 1 октомври в Германия са регистрирани близо 1,6 млн. електрически автомобила, сочат официални данни на германските власти. Общественото мнение в страната остава разделено по отношение на електрическата мобилност.
Проучване на "Делойт", проведено в края на октомври сред 1000 пълнолетни лица, е установило, че 40 на сто от тях подкрепят планираното в Европейския съюз постепенно спиране на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. Сред участниците в допитването 36 на сто са обявили, че са против тази мярка. Останалите 24 на сто са посочили, че нито я подкрепят, нито са против нея.
Китай доминира на световния пазар на електрически автомобили, отбелязва ДПА.