Китайският автомобилен производител BYD разкритикува митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електромобили, като заяви, че планира да произвежда почти всички коли, които продава в Европа, на местно ниво, присъединявайки се към редица китайски компании, ускоряващи плановете си за производство в региона, съобщава Ройтерс.

"BYD вторият по големина производител на напълно електрически автомобили в световен мащаб след Tesla, планира да произвежда компоненти в Европа и да сглобява батерийни пакети в своите европейски заводи в Унгария и Турция, като внася клетки от Китай", обяви вицепрезидентът Стела Ли в кулоарите на автомобилното изложение в Париж.

"Компанията все още се решава дали да прехвърли тежестта на митата върху потребителите или да поеме удара", добавя Ли. Тя добави, че не очаква BYD да продава електрически модели в Европа на цена под 30 000 евро.

"Не сме съгласни с митата... това не е справедливо решение", каза Ли. "Политиците трябва да стоят далеч от митата, като добавят повече разходи към автомобилното производство и объркват автомобилната индустрия."

Междъвременно изпълнителният директор на Leapmotor International JV Тиеншу Син заяви, че митата на ЕС могат да повлияят на продажбите на електромобили на компанията, които изгражда съвместно със Stellantis в Полша, но е твърде рано да се каже кои модели ще бъдат засегнати.

На въпрос дали компанията ще прехвърли разходите по митата на потребителите, Син каза, че няма окончателно решение по темата, но Leapmotor е в състояние да поеме някои разходи, тъй като 60% от разработката на превозни средства се извършва вътрешно.

Запитаня за европейските производствени планове на BYD, Ли каза, че компанията ще произвежда почти всички електромобили в Унгария и че ще "купува максимума от европейски доставчици" по отношение на своята верига за доставки, като същевременно ще купува от други китайски доставчици, които създават търговски центрове и капацитет в Европа.

Износът е основна част от стратегията за растеж на компанията, която гради производствен капацитет по целия свят, от Бразилия до Узбекистан.

Запитан защо BYD изпитва трудности в Германия, Ли каза: "Мисля, че не изградихме правилно инфраструктурата". "Сега ние просто коригираме и започваме да изграждаме нашата мрежа. Трябва да добавим повече сервизни места, които вече направихме, и повече дилърски мрежи".

BYD купи своя германски дистрибутор Hedin Electric Mobility през август, за да има по-голям контрол върху продажбите на германския пазар, които възлизаха на малко над 4000 миналата година, но спаднаха до малко под 1500 през първата половина на тази година, в съответствие със забавянето в цялата индустрия в търсенето на електромобили.

"Ще видите промяната много скоро - ще видите много коли BYD по улиците на Германия", отбеляза Ли.