Терминалът за втечнен природен газ (ВПГ) на германския остров Рюген в Балтийско море започна редовна дейност като част от правителствените планове за прекратяване на зависимостта на страната от вноса на руски газ след началото на войната в Украйна, предаде ДПА, на която се позова БТА.

Компанията оператор на терминала "Дойче РеГаз" (Deutsche ReGas) каза в изявление днес, че танкерът "Елас Диана" (Hellas Diana) е разтоварил втечнен природен газ на терминала от сряда до петък миналата седмица.

Deutsche ReGas изтъкна, че е била извършена първата в света доставка на две взаимосвързани помежду си плаващи съоръжения за регазификация (Floating Storage Regasification Unit - FRSU) - "Енергос Пауър" (Energos Power) и "Нептюн" (Neptune).

Според информация от интернет системата за проследяване "Марин трафик" (Marine Traffic), дългият 300 метра танкер "Елас Диана" е дошъл от град Фрийпорт в американския щат Тексас.

След регазификация горивото (суровината) може да бъде подадено в германската тръбопроводна мрежа. Тръбопроводите OAL, NEL и EUGAL гарантират надежден и ефективен транспорт на газ от балтийското крайбрежие на Германия нататък в Германия, Австрия и съседните източноевропейски страни, отбелязва Deutsche ReGas.

"Началото на редовни дейности демонстрира голямото значение на енергийния терминал Deutsche Ostsee за сигурността на доставките в Германия, Австрия и Източна Европа", заяви Инго Вагнер, управляващ директор на "Дойче РеГаз", цитиран в съобщението на компанията.

Deutsche ReGas се стреми към общ капацитет от 13,5 милиарда кубически метра газ годишно, което съответства на около 15 на сто от текущото годишно потребление на Германия.

Правителството включи изграждането на терминала на туристическия остров Рюген в своя Закон за ускоряване на ВПГ поради опасения, че Германия ще се сблъска с недостиг, след като доставките по тръбопроводи от Русия бяха прекъснати през 2022 г.

От своя страна критиците казват, че недостигът на газ никога не е бил вероятен, като екологичната организация "Дойче умвелтхилфе" (Deutsche Umwelthilfe) заяви, че терминалът в Рюген е "скъпа и ненужна инвестиция", отбеляза ДПА.