Най-голямата верига заведения за кафе в света Starbucks обяви, че пуска в Италия напитки със зехтин. Главният изпълнителен директор Хауърд Шулц каза, че "неочакваният, кадифен, маслен вкус... подобрява кафето и оставя прекрасен вкус на небцето", циктира думите му Би Би Си (BBC).

Starbucks е сред големите американски бизнеси, които срещнаха препятствия в опита си да пробият, установят и разширят на италианския пазар на храни и напитки.

Италия е известна със своите независими и често семейни кафенета. А в момента Starbucks има около 20 заведения в страната.

"Сега ще има хора, които казват - зехтин в кафето? Но доказателството е в чашата", казва Шулц. "За повече от 40 години не мога да си спомня момент във времето, в който да съм бил по-развълнуван, по-ентусиазиран", четем на интернет страницата на компанията.

Фирмата планира да представи селекция от топли и студени напитки в заведенията в Южна Калифорния в САЩ тази пролет,а в Обединеното кралство, Близкия изток и Япония по-късно през годината.

Гамата Oleato, която ще бъде пусната в сряда в Италия, включва ледено еспресо и лате със зехтин, "задушено с овесено мляко"; студено кафе с екстра върджин зехтин Partanna с пяна от сладка сметана.

Зехтинът е ключова част от средиземноморската диета, свързана със страни като Италия, Гърция и Испания.

Терминът "пийте зехтин" беше моден в платформата за споделяне на видео TikTok миналата година, като поддръжниците на идеята споделяха, че това масло има противовъзпалителни свойства.

Някои италианци призоваха за бойкот на Starbucks, когато обяви плановете си да отвори първото си заведение в страната през 2018 г.

По това време Шулц каза: "Ние не идваме да учим италианците как да правят кафе. Идваме тук със смирение и уважение, за да покажем какво сме научили."

Миналата година новината, че Domino's Pizza напуска Италия, беше отпразнувана от някои потребители на социалните медии.

Гигантът в бързото хранене се бореше да спечели клиенти в родното място на пицата, откакто стартира там през 2015 г. Но се изправи пред все по-ожесточена конкуренция по време на пандемията, тъй като местните ресторанти се регистрираха в платформи за доставка на храна като Deliveroo и Just Eat.