Онлайн системата за резервации "Преоткрий България", създадена от МЕТРО и подкрепена от неговите бизнес партньори, вече работи и предлага атрактивни ваканционни оферти по Черноморието или българските планини, както и възможности за резервации в ресторанти. Това стана ясно на първото публично събитие на МЕТРО, след като отпаднаха забраните, въведени заради коронавирсната пандемия.

МЕТРО обедини сили с големи български и международни компании като "Димитър Маджаров", Загорка АД, системата на Coca Cola в България, Procter & Gamble, Mastercard, Пощенска банка, OMV, A1 и DNA, за да създаде платфорвмата "Преоткрий България". Инициативата се осъществява в близко партньорство с Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), обединяваща представителите на туристическия бизнес в цялата страна и се ползва от подкрепата на Министерство на земеделието, храните и горите, Министерство на туризма и Министерство на икономиката.

Снимка: МЕТРО

"Целта на търговската верига е в трудните за бизнеса времена да подпомогне с напълно безплатна реклама и търговска площадка своите клиенти - производители на качествени български храни и продукти, както и на ресторантите и хотелите, които ги предлагат. Във време, когато не знаем какво ще е поведението на клиентите, е добре да се държим с ръце за приятелите, каза главният изпълнителен директор на МЕТРО Атила Йенишен. - Проектът, който ще работи изцяло в полза на бизнеса, е разработен след денонощна работа само за един месец. За нас е признак на огромно доверие, че стотици хотели и ресторанти вече се включиха в платформата."

"За нас като компания, инициативата е още една крачка към осъзнаване колко ценни са родните продукти и услуги, и колко много смисъл има да подкрепим местния бизнес, производството и туристическите дестинации. Вярвам, че "Преоткрий България" е платформата, която ще предложи на едно място всичко нужно на потребителите, с което да им покаже колко гостоприемна и красива е нашата страна", допълни Димитър Маджаров, собственик на "Димитър Маджаров".

Вече над 450 частни предприемачи са се регистрирали в платформата "Преоткрий България", а броят им продължава да расте, поради засиления интерес от страна на туристическия бизнес. Онлайн системата показва места за настаняване и заведения само в България, които спазват стандартите за безопасност и използват приоритетно български продукти за своите ястия.

Българските туристи могат да правят своите резервации без да заплащат комисиони за използването на услугата. Българските хотелиери и ресторантьори също няма да заплащат комисиони, когато публикуват своите оферти, ако са приели ангажимент да спазват стандартите за безопасност в обектите си и предлагат ястия от меню с български рецепти в заведенията си.

"Първите 1000 представители на бизнеса, които станат част от "Преоткрий България", ще получат безплатни ваучери за пазаруване в търговската верига на стойност 1000 лв.", обясни ръководителят на проекта Георги Гърневски.

Част от платформата за промотиране на туризма у нас вече са над 130 хотела и над 400 ресторанта. Освен че те могат да се включат напълно безплатно и да получат още една търговска площадка на своя продукт, хотелите и ресторантите няма да плащат и банкова комисионна за реализираните през системата плащания, стана ясно при представяне на платформата.

В "Преоткрий България" крайните клиенти ще могат да избират измежду качествените оферти за почивка и забавление на море и планина, както и да се възползват от специални предложения за продукти и услуги, осигурени от фирмите създатели на платформата.

Венелин Иванов, ръководител сектор Електронна търговия МЕТРО, представя възможностите на платформата за резервации „Преоткрий България“

Снимка: МЕТРО

За представянето на резервационната система МЕТРО събра на едно място компаниите, включили се в инициативата, а също и представители на професионални асоциации от туристическия бизнес, производството на храни и земеделски продукти и представители на медии.

Клиентите ще могат да резервират ваканция, обяд, вечеря или специално събитие по два основни начина - с или без предплащане на част от сумата на продукта. Ако преценят, че искат да преведат предварително капаро на хотела или ресторанта, това ще е бонус и за самите потребители. При плащане над 100 лева те ще получат безплатни ваучери за зареждане на гориво на стойност 20 лева, а при капаро на стойност над 200 лева и ваучер за пазаруване в магазините на МЕТРО за 30 лева. Освен това и стойността на самата ваканция ще е между 5 и 15 на сто по-евтина в сравнение с варианта за резервация без предплащане.

МЕТРО и неговите партньори инвестират над 1 милион лева в подкрепа на туристическия сектор чрез инициативата "Преоткрий България", които ще подпомогнат рестарта на хотелиерския и ресторантьорски бизнес в началото на активния летен сезон.

Вени Петрова, съпредседател на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация, благодари за подкрепата от страна на бизнес партньорите и изрази готовност за пълно съдействие в името на общата цел - успешен рестарт на българския туризъм.

"От режима на преоткриване е добре да минем към режима на действие. Когато сме заедно, сме по-силни. Идеята е голяма, делата също. Нека преоткрием България заедно", каза Петрова.

За да се подкрепят и производителите на български качествени храни и продукти, с които МЕТРО от години си партнира успешно, има и задължително условие, на което трябва да отговорят хотелите и ресторантите, за да станат част от "Преоткрий България".

"Те задължително ще трябва да предлагат на своите гости поне три ястия, приготвени изцяло с традиционни български продукти. Инициативата ще промотира българската кухня както традиционна, така и с модерен туист, ще подкрепи българските предприемачи и ще даде тласък за своеобразен рестарт на икономиката", обясни още Гърневски.

Със специална презентация на меню от автентични български ястия в събитието се включиха водещи български готвачи, начело с главния готвач на МЕТРО Академия, шеф Юри Велев. За да улеснят собствениците и управителите на ресторанти той и колегите му Андре Токев, Милен Панев и Влади Тодоров са разработили специални рецепти, съобразени със спецификата и вкуса на българските продукти и традиционните български ястия. Рецептите отговарят на предпочитанията на българските туристи, търсещи високото качество на родното фермерско производство.

Шеф Юри Велев и Веселин Дойков, кулинарна МЕТРО Академия, презентираха специалното меню от български ястия на „Преоткрий България“, подготвено от автентични български продукти

Снимка: МЕТРО

Ястията ще бъдат представени в онлайн системата "Преоткрий България", а ресторантьори и потребители ще имат възможност да ги адаптират според предпочитанията си.

Повече информация за "Преоткрий България" можете да намерите на www.PreotkriiBulgaria.bg.

С платформата туристическият сектор ще има достъп до гъвкави финансови инструменти, пакет с мерки за безопасност и хигиена, както и до богат избор от качествени български земеделски продукти.

Всички тези възможности в подкрепа на българската икономика ще бъдат представени в специална онлайн платформа за резервации - "Преоткрий България".

"COVID-19 пренаписа правилата на играта, но ние отказваме да се превърнем в жертви на ситуацията, казва Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на МЕТРО България. - Ние изграждаме тази инициатива на базата на своята уникална екосистема, като обединяваме усилия с наши дългогодишни партньори и доставчици, а също така с министерствата на земеделието, икономиката и туризма, за да помогнем на българските предприемачи да се справят с последствията от глобалната криза."

Мерките, които инициативата включва са в четири посоки, осигуряващи работещи решения за секторите, засегнати от кризата и съобразени с новите реалности след края на карантинния период.

Туристическият бизнес ще може да се възползва от пакет от санитарни продукти и услуги за защита на гостите в хотелите и работещите в тях. Той включва протокол и мероприятия за осигуряване на хигиена и дезинфекция на хотели и ресторанти, възможност за проследяване здравето на служителите, тестване за коронавирус, както и възможности за създаване на условия за социална дистанция.

Снимка: МЕТРО

Финансовите инструменти за бърз достъп до парични средства са втората част от пакета, които инициативата "Преоткрий България" ще предложи на туристическия бизнес, сред които пакет за първоначално зареждане със стоки при старта на сезона, както и удобни и леснодостъпни схеми за кредитиране под формата на отложено плащане и стокови кредити.

Третата част от пакета включва предлагането на първокласни български храни и продукти, доставени от местни производители. Хотели и ресторанти ще могат да предлагат традиционни български ястия по време на закуска, обяд, вечеря в зависимост от типа на изхранване - блок маса или а-ла-карт. В това отношение МЕТРО има потенциала да осигури на своите партньори качествени земеделски продукти, чрез вече изградената общност от над 300 локални производители, които доставят своята продукция директно до магазините на компанията, по програмата "Отгледано с грижа в България".

В допълнение набор от автентични български рецепти, приготвени от топ български готвачи, сред които шеф Андре Токев, шеф Милен Панев, шеф Влади Тодоров и главният готвач на МЕТРО Академия - Юри Велев, ще бъдат на разположение на ресторантьорите от българските курорти. Серия от безплатни обучения и семинари за готвачи, сервитьори, баристи и бармани са вече планирани от МЕТРО Академия преди началото на сезона, за да осигурят качество на обслужване, което туристите ще очакват.

Изграждането на иновативна онлайн платформа за директни резервации "Преоткрий България" и нейната активна реклама ще осигури на българските хотелиери възможност да предлагат директно туристическите си продукти на хиляди клиенти, без да заплащат такси и комисионни за ползването на платформата. Това е четвъртата мярка от инициативата, която ще бъде предложена на туристическия бранш.

Ангажиментът, който МЕТРО и неговите партньори очакват от страна на туристическия бизнес, за да се възползва от предлаганите възможности, е на първо място спазване на установените хигиенни мерки и осигуряване на безопасни условия на труд и почивка, предлагане на традиционни ястия от български хранителни продукти, както и осигуряване на изгодни условия за отдих, отговарящи на изискванията на българската държава по отношение на такси за плажни принадлежности, ваучери за почивка и други.

МЕТРО и неговите бизнес партньори дадоха старт на платформата за резервации „Преоткрий България“ в подкрепа на българския туризъм. От дясно на ляво: Георги Гърневски, Ръководител проект „Преоткрий България“, МЕТРО, Дечебал Тудор, Изпълнителен директор/ Мениджър верига бензиностанции, OMV България, Генка Дакова, Изпълнителен директор, рекламна агенция DNA, Юрг Буркхалтер, Главен изпълнителен директор, Coca-Cola HBC Bulgaria, Евелин де Лирснайдер, Изпълнителен директор Coca-Cola Bulgaria, Вени Петрова, Съпредседател, Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация, Красимир Вътев, Директор Продажби, Загорка АД, Атила Йенисен, Главен изпълнителен директор, МЕТРО, Ангел Матеев, Началник сектор, Банкиране на дребно, Пощенска банка, Ваня Манова, „Мениджър Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово“ и Димитър Маджаров, собственик, „Димитър Маджаров“

Снимка: МЕТРО


Какво споделиха партньорите на инициативата:

"Напълно естествено е Mastercard® да бъде технологичен партньор на такава мащабна инициатива от бизнеса към бизнеса и от бизнеса към крайния клиент, тъй като ние от години работим целенасочено за подпомагане дигитализацията на малките търговци и инвестираме в гъвкави решения за предлагане на продукти и услуги онлайн. Това е ключов фактор за повишаване на конкурентоспособността на МСП, удобството и лоялността на крайните потребители, които днес задават темповете за развитие на всеки бизнес. Освен това, макар и глобална компания, ние винаги се стараем да бъдем адекватни на локално ниво и активно сътрудничим в местни проекти", добавя Ваня Манова, Мениджър на Mastercard® за България, Северна Македония, Албания и Косово.

"ЗАГОРКА се присъединява към тази инициатива, за да подкрепи ХоРеКа бизнеса по време на тази безпрецедентна ситуация, която най-силно засегна този сектор. Като отговорен корпоративен гражданин, ние винаги стоим зад социални кампании и положителни каузи в подкрепа на общността особено в този период, но също така, е много важно да бъдем добър партньор на бизнеса, да се подкрепяме в периоди на затруднения и да изграждаме още по-устойчиви партньорства. Това е основната причина да застанем зад Преоткрий България, за да помогнем на хотелите и ресторантите да се подготвят за сезона и да посрещнат своите гости. Нещо повече, това е не само подкрепа за българската икономика, но и подкрепа за българските потребители, да се наслаждават на качествени български продукти и разбира се, по отговорен начин и на нашите бири", обяви Красимир Вътев, Директор Продажби, Загорка АД.

"Инициативата "Преоткрий България" е навременен и много необходим проект, който носи предимства както за българската икономика, така и за българските граждани. Повече от 20 години OMV развива различни инициативи, промоциращи българския туризъм. OMV ще осигури различни възможности за клиентите на платформата "Преоткрий България" като отстъпки за зареждане с гориво и пазаруване в магазините по бензиностанциите на компанията в цялата страна, в които ние отделяме специално място на хигиената. В допълнение, от края на месец юни, нашите клиенти ще могат да се включат в "Заедно преоткриваме България по пътя", която приканва българските граждани да откриват и преоткриват красотата на българската природа. Тази инициатива допълнително ще подкрепи местния туризъм и рестарта на ХоРеКа бизнеса. OMV ви пожелава да се насладите на "Преоткрий България", сподели Дечебал Тудор, Изпълнителен директор/Мениджър верига бензиностанции, OMV България.

"Предприемаческият дух е от съществено значение за нас. Пощенска банка е ключов партньор на българския бизнес вече почти тридесет години и участието в благородната инициатива "Преоткрий България" е естествено и логично продължение на политиката на корпоративна социална отговорност на банката", заяви по време на церемонията Ангел Матеев, началник Сектор "Банкиране на дребно" в Пощенска банка", каза Ангел Матеев, Началник сектор, Банкиране на дребно, Пощенска банка.

"През последните няколко месеца в Кока Кола насочихме усилията си в подкрепа на местната общност. И много важна част от тези наши действия е участието ни в инициативата "Преоткрий България". Тези времена изискват обединение на усилията, като хора, като компании, като общности, Заедно сме по-силни и можем да направим промяна", заяви Юрг Буркхалтер, Главен изпълнителен директор, Coca-Cola HBC Bulgaria.

"Като творческа агенция участвахме в създаването на една силна комуникационна кампания, чиито послания да достигнат до повече хора. Ако мога да перифразирам Алеко Константинов нека да си кажем: "Преоткрий България, за да я обикнеш", сподели Генка Дакова, Изпълнителен директор, рекламна агенция DNA.