Ресторантьор и рапър поемат Domino's Pizza в Русия, сменят буква в името ѝ
Антон Пинский и Тимати обявиха, че ще управляват ресторантите под една почти непроменена марка. Буквата "i" в името на марката вече ще е изписано на кирилица
Виден ресторантьор и прокремълски рапър, които миналата година купиха съвместно бизнеса на Starbucks ("Старбъкс") в Русия, сега поемат и активите на Domino's Pizza ("Доминос пица") в страната, предаде Ройтерс.
Антон Пинский и Тимати обявиха, че ще управляват ресторантите под една почти непроменена марка. В новата верига буквата "i" от оригиналното название на Domino's Pizza ще бъде заменена с "и" на кирилица. Двамата са решили освен това да запазят франчайз партньорите си, 120-те заведения и над 2000 служители, работещи за компанията.
Пинский се похвали, че двамата вече са вложили в бизнеса стотици милиони рубли.
Тимати, чието истинско име е Тимур Юнусов, е рапър-бизнесмен, който притежава голяма верига за бургери, наречена "Блек стар" (Black Star). Той е известен отдавна с прокремълските си позиции, а през 2015 г. изпя заедно със Саша Чест песента "Моят най-добър приятел е президентът Путин".
Съобщението идва девет дни, след като компанията "Ди Пи Юрейша" (DP Eurasia), която управлява марката "Доминос пица" в Русия, Турция, Грузия и Азербайджан, обяви, че ще подаде иск за фалит на руския си бизнес, след като опитите да го продаде пропаднаха.
На западните компании, които започнаха да се изтеглят от Русия след началото на инвазията ѝ в Украйна, в много случаи се налагаше да преглътнат сериозни загуби или да продадат бизнеса си на безценица.
През април Русия прие нови правила, по силата на които държавата може да отнема активи на компании от "неприятелски" държави в отговор на чуждестранните действия срещу руски компании, припомня БТА.
През юли властите сложиха ръка върху руските подразделения на френската "Данон" (Danone) и датската "Карлсберт" (Carlsberg). Нидерландската "Хайнекен" (Heineken) пък съобщи миналата седмица, че е продала руския си бизнес за 1 евро.
В рамките на тази трансформация се стигна до серия значими ребрандирания, като магазините на "Лего" (Lego) вече се наричат "Уърлд ъв кюбс" (World of Cubes), "Криспи крийм" (Krispy Kreme) стана "Крънчи дрийм" (Krunchy Dream), а "Макдоналдс" (McDonald's) - "Вкусно и точка".
След като Пинский и Тимати поеха "Старбъкс", те го преобразуваха в "Старс кофи" (Stars Coffee), а заведенията с това име отвориха врати през август 2022 г. Впоследствие Пинский заяви, че е платил 500 милиона рубли (6 милиона долара), за да придобие веригата.
Той каза още, че е участвал в търга за заведенията на "Макдоналдс" и доре е подписал предварителен договор, но накрая е бил изместен от сделката от Александър Говор, който преди това е държал правата на франчайза на веригата.