Медийните гиганти размахаха "оръжията"
Лидерите в бизнеса се включиха в жестока стрийминг надпревара за милиарди
Amazon преговаря да придобие емблематичната филмова компания Metro-Goldwyn-Mayer Studios (MGM Studios) за 9 млрд. долара, съобщиха световните агенции.
Представители на двете компании засега отказват да коментират преговорите и параметри евентуалната сделка.
MGM е едно от най-известните студия в Холивуд - известно с историческото си "лъвско" лого - с почти вековна история.
Евентуална сделка ще даде на услугата Prime streaming на технологичния гигант достъп до обширен каталог с емблематично съдържание.
Съобщенията за преговорите идват само часове след като телекомуникационният гигант AT&T се съгласи да обедини своя блок WarnerMedia с Discovery в сделка за създаване на нов гигант за стрийминг, отбеляза БиБиСи (BBC).
AT&T притежава CNN, HBO и Warner Bros, след като придоби много марки с покупката на Time Warner срещу 108,7 млрд. долара през 2018 г.
В понеделник беше обявено споразумение за обединяване на филмовия гигант Warner Bros. Entertainment, който притежава франчайзите на "Хари Потър" и "Батман", с домакинството, кулинарията, природата и научните предавания на Discovery.
Притежаваните от WarnerMedia HBO и HBO Max сега имат около 64 милиона абонати по целия свят, негов хит е например "Игра на тронове".
Но в момента е по-малък от по-големи конкуренти като Netflix, който има 208 милиона абонати, и Disney +, който има повече от 100 милиона.
Discovery, чието портфолио включва Animal Planet и Discovery Channel, достига до над 88 милиона американски домове, докато услугата му за стрийминг Discovery +, която стартира през януари, има 15 милиона абонати.
"Това е стрийминг надпревара с оръжия и AT&T прави офанзивен стратегически ход за по-нататъшно увеличаване на съдържанието си в битката срещу Netflix, Disney и Amazon", каза Дан Айвс от Wedbush Securities пред BBC.