M&S се обръща към доставки на хранителни продукти, за да спре спада
Партньорът на Маркс енд Спенсър - Окадо, смята, че онлайн пазарът може да достигне 30 на сто
Британската търговска верига Маркс енд Спенсър (Marks & Spencer - M&S) започва от днес да доставя онлайн поръчани хранителни продукти чрез новата си съвместна компания, съобщи Ройтерс. Целта е компанията за компенсира пораженията, които пандемията от коронавирус нанесе на бизнеса й с облекло.
Онлайн пазаруването на хранителни стоки удвои дела си на британския пазар до 14 процента от началото на пандемията от Ковид-19. Партньорът на Маркс енд Спенсър Окадо (Ocado) изчислява, че този дял може да достигне 30 на сто през следващите няколко години.
Това вдъхва увереност на Маркс енд Спенсър за сделката, чрез която бе създаден Окадо Ритейл (Ocado Retail) на стойност 1,5 млрд. британски лири (2 милиарда долара), критикувана от някои инвеститори заради значителната сума.
Компанията, чиито акции поевтиняха почти наполовина тази година, съобщи, че съкращава 7000 работни места, а продажбите на всичките й видове стоки са спаднали с 49,5 процента на годишна основа през 19-те седмици до 8 август, което включва голяма част от периода на строги ограничителни мерки във Великобритания.
Съвместната компания на Маркс енд Спенсър за онлайн поръчки на хранителни стоки е ключова за постигането на целта на търговската верига да удвои размера на 6 милиардния си бизнес с храни.