Подразделението за вино и спиртни напитки на френската група за луксозни стоки Луи Вюитон Моет Хенеси (Louis Vuitton Moet Hennessy - LVMH) обяви днес, че създава смесено дружество с италианската компания за алкохолни напитки Кампари (Campari), предаде ДПА. Така на пазара ще се появи първокласен паневропейски играч в електронната търговия с вина и спиртни напитки, отбеляза БТА.

Съвместното предприятие с 50 на 50 процента дялово участие се формира с цел да се инвестира в компании, занимаващи се с електронна търговия с вина и спиртни напитки, чрез онлайн платформата Танико (Tannico)

Очаква се създаването на смесеното дружество, което предвижда Кампари да продаде 50 на сто от акционерния капитал в джойнт венчъра на Моет Хенеси за 25,6 милиона евро в брой, да бъде финализирано след изпълнението на всички регулаторни изисквания.

Като част от партньорството Кампари ще внесе в съвместното предприятие дела си в Танико, която ще се занимава с онлайн продажбите на вина и първокласни спиртни напитки под марката Танико.

Марката Танико има около 30-процентов дял в този сегмент.

Танико притежава и контролния пакет акции в най-голямата електронна платформа за продажбата на първокласни вина и спиртни напитки във Франция - Ванталапроприете.ком (Ventealapropriete.com).

Съвместният бизнес ще се ръководи от Марко Маньокавало, сегашния главен изпълнителен директор на Танико, която остава ключов миноритарен акционер в компанията.