Луфтханза планира да вземе 3 млрд. евро заеми от банки, за да погаси държавната помощ
От началото на годината акциите на авиопревозвача поскъпнаха с около 5 процента
Най-голямата германска авиокомпания Луфтханза (Lufthansa) разглежда възможността да вземе допълнителни заеми от големи банки за около 3 милиарда евро, за да върне държавната помощ, която получи за покриване на загубите, причинени от COVID-19. Това съобщи агенция Блумбърг, позовавайки се на информирани източници.
Още по темата
Срокът на погасяване и размерът на паричните средства, които могат да предоставят банките, ще зависят от пазарните условия. Наред с това се посочва, че Луфтханза може да увеличи капитала си още през юни.
Новото финансиране ще осигури достатъчно парични средства, за да се погасят частично задълженията към държавата в размер на 5,7 милиарда евро за негласното ѝ участието в компанията със собствен капитал. Говорител на Луфтханза отказа да коментира информацията, уточни Блумбърг.
Според агенцията акционерите на Луфтханза са одобрили миналата седмица потенциалното увеличение на капитала с 5,5 милиарда евро. От началото на годината акциите на авиопревозвача поскъпнаха с около 5 процента.
Луфтханза понесе рекордни загуби в размер на 6,7 милиарда евро през 2020 година, което доведе до значителен спад на акциите й. Причината за това е намалелият брой пътници заради последствията от пандемията от коронавируса. В пика на пандемията от Ковид-19, когато бяха затворени почти всички граници в света, компанията е губела около 1 милион евро на час, по собствените ѝ данни.
На 25 май 2020 година германското правителство съгласува с Луфтханза условия за предоставяне на пакет от помощи в размер на 9 милиарда евро, който бе одобрен месец по-късно. Според условията Фондът за стабилизиране на германската икономика (WSF) получава негласното правото да влезе в компанията с 5,7 милиарда евро собствен капитал. Освен това правителството изкупува 20 процента от акциите за 0,3 милиарда евро.
За да не получи компанията значително конкурентно предимство, проектът предвижда аиопревозвачът да няма приоритетни права за кацане и излитане на самолетите му на най-големите германски летища - Франкфурт на Майн и Мюнхен.