Критикуват "Тесла" заради откриването на шоурум в Синцзян
Компанията подкрепя геноцид, заяви Съветът за американско-ислямски отношения
Обявеното от "Тесла" откриване на шоурум в Синцзян предизвика критики от страна на правозащитни и търговски групи от САЩ, предаде Ройтерс, на която се позова БТА.
Още по темата
Агенцията отбелязва, че така тя е станала поредната чуждестранна компания, въвлечена в напрежението във връзка със западната китайска област.
Западни държави и правозащитници обвиняват Китай в груби нарушения на човешките права на мюсюлманското малцинство уйгури в Синцзян. По оценки на експерти от ООН и правозащитни организации повече от един милион души, основно уйгури и членове на други мюсюлмански малцинствени групи, са държани в лагери там.
САЩ определят отношението на Китай към етническите уйгури и други мюсюлмански малцинства в Синцзян като геноцид и с още няколко държави планират дипломатически бойкот на зимните олимпийски игри в Пекин другия месец.
Китай отрича обвиненията, че тези хора са малтретирани или заставяни да извършват принудителен труд. Лагерите предоставят професионално обучение, уверява Пекин и призовава чуждестранните компании да не се месят във вътрешната му политика.
"Тесла", производител на електрически автомобили, обяви отварянето на шоурум в регионалната столица на Синцзян Урумчи. "През последния ден на 2021 г. се срещаме в Синцзян", написа компанията на Илон Мъск в официалния си акаунт в китайската социална мрежа "Вейбо".
Съветът за американско-ислямски отношения - най-голямата организация в САЩ за защита на правата на мюсюлманите - разкритикува днес "Тесла". Компанията "подкрепя геноцид", коментира той в официалния си акаунт в Туитър и призова Илон Мъск "да затвори шоурума на Тесла в Синцзян".
Търговската група "Алианс за американско производство" и сенатор Марко Рубио също разкритикуваха отварянето на шоурума.
Все още няма коментар от страна на "Тесла".
Компанията има завод в Шанхай, който постоянно увеличава производството си на фона на ръста на продажбите в Китай.
През последните месеци редица чуждестранни фирми се натъкват в Китай на пречки, породени от напрежението между него и Запада. Те се опитват да балансират между натиска от Запада и значението на Китай като пазар и източник на суровини, отбелязва Ройтерс.
През юли шведската компанията за продажба на дрехи "Ейч енд Ем" отчете спад на продажбите в Китай от 23 процента за периода март-май, след като беше подложена на бойкот от страна на потребители през март, когато обяви, че не използва продукти от Синцзян.
Миналия месец американският производител на чипове "Интел" също беше изправен пред бойкот, след като нареди на доставчиците си да не използват продукти или труд от Синцзян. Компанията беше принудена да се извини за "проблемите, причинени на нашите уважаеми китайски клиенти, партньори и обществеността".
Много чуждестранни компании имат магазини в Синцзян. Някои от тях се опитват да намалят зависимостта си от продукти от китайската област, особено на фона на наложената от Вашингтон забрана за внос на памук от Синцзян и включването в черен списък на китайски фирми, които според САЩ подкрепят политиките на Пекин в региона.