Италианският производител на алкохолни напитки Campari обяви, че продава известната марка вермут Cinzano, както и марката грапа Frattina. Купувач е друг италиански алкохолен производител — Caffo Group 1915, като стойността на сделката е 100 млн. евро.

Главният изпълнителен директор на Campari — Саймън Хънт, който зае поста през януари, заяви, че тази продажба е "важна стъпка в стратегията за оптимизиране на портфолиото", като компанията планира да се съсредоточи върху основните си марки. Сделката се очаква да бъде финализирана до края на годината.

 

Още през февруари Campari съобщи за планове за преструктуриране с цел подобряване на финансовото си състояние. За 2024 г. нетната печалба на компанията е намаляла с 39% и е достигнала 202 млн. евро. Освен това, Campari продължава да има значителен дълг в размер на 2,4 млрд. евро, натрупан отчасти заради покупката на Courvoisier за 1,2 млрд. долара през 2023 г.

Към портфолиото на Campari принадлежат марки като аперитивите Campari, Aperol и Cynar, коняк Courvoisier, водка SKYY, уиски Wild Turkey, ликьор Grand Marnier и други. Cinzano и Frattina са отговаряли за около 2% от продажбите на Campari през миналата година. Компанията придобива Cinzano — вермут с производство в Италия от 1757 г. — през 1999 г., а грапа Frattina през 2014 г.

Caffo Group 1915 произвежда ликьори, грапа и други алкохолни напитки, сред които популярните Vecchio Amaro del Capo и Santa Maria al Monte.