Шведската верига от магазини за дрехи и аксесоари Hennes & Mauritz или по-известна като H&M е отворила за клиенти голяма част от магазините си в Русия, са съобщили за ТАСС от пресслужбата на компанията.

"Към настоящия момент са отворени 118 магазина. Това са по-голямата част от търговските ни обекти в Русия (около 150 с около 6000 служители). Работят 98 магазина на H&M, 4 на бранда Cos, 3 магазина на Other Stories, 2 на бранда Weekday и 11 на Monki", се казва в съобщението на шведската компания.

На 18 юли вторият по големина търговец на дрехи в света (водач в световната класация е испанската група Inditex, доминираща с марката Zara - б.р.) заяви, че е "невъзможно" да продължи бизнеса си в Русия заради нейната война в Украйна.

Месец по-късно H&M съобщи, че в рамките на изтеглянето си от руския пазар предвижда да отвори временно магазините си, затворени няколко дни след началото на руската инвазия в Украйна, за да разпродаде стоката си. Тя се продава и чрез сайтовете на шведската компания, са съобщили за ТАСС от H&M.

Преди да обяви, че се изтегля Русия беше шестият по големина пазар на H&M, представляващ около 4% от продажбите на групата през четвъртото тримесечие на 2021 г.

Модният гигант не спря да разширява присъствието си в Русия, откакто започна дейността си там през 2009 г., като откри магазини и със споменатите други марки от портфолиото си - Weekday и & Other Stories. По-рано руснаците можеха да поръчват онлайн дрехи от марките Monki и Cos.

Прогнозата на H&M към средата на миналия месец бе, че излизането от Русия ще струва на групата около два милиарда шведски крони (малко над 190 млн. евро).

На 28 юли Министерство на индустрията и търговията съобщи, че потенциален купувач на руския бизнес на H&M може да бъде местна компания или фирма от страна, която Москва определя като "приятелска", се казва в изявлението. В него се уточнява, че за Русия приятелски са държавите, които не са й наложили санкции.