Tesco заяви, че хората "си броят всяко пени" в опит да свържат двата края на фона на нарастващите разходи.

Най-голямата верига супермаркети в Обединеното кралство обяви, че клиентите й търсят начини да пестят, включително като избягват маркови продукти и храненето навън, съобщи Би Би Си (BBC).

Компанията отчете спад в печалбите и предупреди, че приходите за цялата година ще бъдат в долната граница на прогнозите. В същото време обяви допълнително увеличение на заплащането на работниците й Обединеното кралство.

Разходите за живот се увеличават с най-бързия си темп от почти 40 години, водени от нарастващите цени на храните и енергията. Това изяжда бюджетите на домакинствата, като цените растат по-бързо от заплатите.

Tesco отбеляза, че навиците за пазаруване са се нормализирали след пандемията, но сега пък харченето се свива още повече поради инфлацията.

Лидерът на супермаркетите съобщи, че оперативните печалби в търговията на дребно са спаднали с 10% през шестте месеца до края на август. Въпреки това продажбите в цялата група, с изключение на бизнеса с горива, са се увеличили с повече от 3%.

Сега търговецът на дребно очаква годишни базисни приходи от търговия на дребно между £2,4 млрд. и £2,5 млрд., което е в долната граница на предишните прогнози.

Шефът на Tesco Кен Мърфи каза, че клиентите се опитват да пестят, независимо дали загърбват маркови продукти или намаляват храненето навън, избягвайки ненужните разходи.

"Докато гледаме към втората половина (на годината), инфлацията остава значителна и е твърде рано да се прогнозира как клиентите ще се адаптират към текущите промени на пазара", добави той.

"Знаем, че нашите клиенти са изправени пред труден момент и броят всяко пени, за да свържат двата края."

Tesco обяви, че ще замрази цените на повече от 1000 всекидневно търсени продукта до следващата година, за да помогне на потребителите да се справят с нарастващите разходи.

Веригите Morrisons, Sainsbury's и Asda също прибегнахадо увеличаване на заплатите в магазините си на фона на битката за персонал, която водят супермаркетите в Обединеното кралство на фона на нарастващата конкуренция в сектора.