Амбиция, ангажираност, практичност - с тези три думи започва всичко през 1933 година, когато в Западна Франция Андре Бение създава фирма, произвеждаща едва 17 броя традиционно френско сирене Камембер на ден.
Днес, 90 години по-късно, това не са просто три думи, а корпоративните ценности на Lactalis - семейна хранителна компания от топ 10 в света, най-големият производител на млечни продукти с присъствие в над 150 държави, с над 85 000 служители и над 28,3 милиарда евро годишен оборот.
А през 2023-а Lactalis празнува и 10 години, откакто е на българския пазар!
"10 години минаха наистина неусетно в свръхинтензивна динамика и множество ежедневни предизвикателства на бързооборотната търговия с млечни продукти. Позитивните и видими резултати на Lactalis България превърнаха в професионална страст работното ми ежедневие", споделя управителят на компанията Александър Кабакчиев.
Той разказва, че пътят му в сектора е започнал от най-ниската позиция - мърчандайзер, а когато завършвал образованието си по право, вече е бил мениджър ключови клиенти.
"И така до 2013 г., когато за повече от 5 години се запознах в детайли и с бизнеса с млечни продукти като търговски и маркетинг директор на Меггле България, а развитието ми след 2014 г. до генерален мениджър на Lactalis България дойде в синхрон с амбициите ми за развитие в същия сектор", спомня си г-н Кабакчиев.
По думите му за 10 години на българския пазар компанията е успяла да направи още по-популярна основната марка PRESIDENT, която се асоциира с високо качество, уникален вкус и безупречна репутация.
Александър Кабакчиев отличава още разрастването на Lactalis България, която е успяла да увеличи близо 10 пъти обемите и тройно потрфолиото си.
"За последното десетилетие Lactalis България многократно е увеличила асортимента и продажбите си, а екипът ѝ постоянно се развива", коментира още управителят компанията и добавя, че както всеки пазар си има специфики, така и българският не прави изключение.
Г-н Кабакчиев акцентира върху консуматорския профил на българина, който предпочита традиционни млечни продукти и сегменти, като българското кисело мляко, кравето саламурено сирене и кашкавал. Споделя обаче и че има тенденция за опитването на нови и разнообразни млечни продукти като моцарела, пармиджано, ементал и други сирена, тъй като българите все повече разширяват своите хоризонти не само заради пътуването по света, но и заради желанието да пренесат международни вкусове и в своята кухня.
"Масовият български потребител е консервативен и цената обикновено е важен и определящ фактор при избора на храна. Както вече споменах, българинът е заклет консуматор на традиционните за българската трапеза млечни продукти, но гурме културата все повече налага включването и на специални сирена, например", посочва управителят на Lactalis България, като отбелязва още, че вече има засилен интерес и към по-здравословни продукти без глутен или без лактоза, с ниско съдържание на мазнини или пък с високо съдържание на протеин.
И за да е в крак с всички тенденции и да отговаря на търсенето и желанията на потребителите, компанията винаги подхожда иновативно към продуктите, които предлага. За 10 години Lactalis е успяла да пусне на българския пазар множество нови продукти.
"Особено се гордеем с влизането ни в сегмента на белите Краве сирена - първо с PRESIDENT Salakis, сирене, произведено с ултрафитрация, а от миналата година представихме и типичното за нас краве саламурено сирене под марката PRESIDENT, което подкрепяме и с телевизионна реклама. В разфасовките в саламура сиренето е предварително нарязано, а 330 грама разфасовка предлага и цедка "с ушички" за по-лесно изваждане и изцеждане на саламурата. Това е истинска иновация в сегмента, непозната у нас до момента", подчертава Александър Кабакчиев.
Но и не крие, че пазарът е изправен пред предизвикателства като сивия сектор, инфлацията, която намалява значително потреблението в България, както и все още незатихналите ефекти от COVID-19 и войната в Украйна.
"И въпреки всичко, всяко едно предизвикателство ни мотивира да разсъждаваме как да се адаптираме и да го превърнем в нова възможност. Качественият анализ на пазарната среда е в основата на разбирането на клиентската нагласа и поведение. Цел и търсен резултат за нас винаги е положителното влияние върху бизнес представянето на марката", категоричен е управителят на Lactalis България, но е оптимист, че високият клас млечни продукти ще продължи да се развива с устойчиви позитивни темпове.
Днес компанията е собственост на семейство Бение, което е емоционално ангажирано с бизнеса, понеже членовете му са вече трето поколение мениджъри. Настоящият изпълнителен директор е Еманюел Бение, който е запознат и с най-малките детайли на бизнеса, провежда срещи по цял свят и макар да управлява 85 000 служители, е запознат с всички цифри и специфики за българския пазар.
"Много е активен и движи компанията напред, усеща се почеркът от ръководството му. Уникално изживяване е да седнеш на една маса с него", разказва още Александър Кабакчиев, но е категоричен, че тази отдаденост и ангажираност към компанията може да бъде забелязана във всички служители - от експертизата и професионализма при производствения процес в заводите до усъвършенстването на комуникацията с клиентите, на което се дължат и отличните резултати на Lactalis.
"Стремим се да развиваме истински предприемачески умения, както индивидуално, така и колективно, но работим практично, като същевременно култивираме отворен ум. Споделяме силните моменти с екипa и се учим заедно от всички трудности", отбелязва г-н Кабакчиев.
В бъдеще компанията планира да покаже нови, по-достъпни търговски марки в категории, в които до момента не присъстват на пазара, като например свежи и кисели млека, както и млечни напитки. Oсновен фокус на Lactalis България ще остане брандът PRESIDENT, но иновациите и развитието ще продължат, а много скоро компанията ще представи и нови марки на нашия пазар.
Материалът е изготвен със съдействието на Lactalis.
НАЙ
Банки блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни
Обрат в НС: Предлагат "Лукойл Нефтохим" да работи с руски петрол още една година
Проектът за батериите и още 17 отпадат от Плана за възстановяване
ББР ще подпомага домакинствата да получат финансиране за преминаване към ВЕИ
Обрат в НС: Предлагат "Лукойл Нефтохим" да работи с руски петрол още една година
Банки блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни
Над 40 на сто от аржентинците живеят под прага на бедност
Проектът за батериите и още 17 отпадат от Плана за възстановяване