Американският гигант в търговията онлайн Амазон (Amazon) изпревари технологичните компании Гугъл (Google) и Епъл (Apple) и оглави класацията за най-могъщите световни марки с оценка на бранда си от 315 милиарда долара. Това сочат обявените днес резултати от изследване на консултантската група Кантар (Kantar).

Според годишното изследване, наречено БрандЗед, групата, основана от Джеф Безос, е увеличила стойността на марката си с 52 на сто, за да достигне 315 милиарда долара.

Кантар и неговият собственик, британският гигант в сектора на връзките с обществеността Дабъл ю Пи Пи (WPP) подчертават в комюникето, че Амазон е увеличил стойността на марката си благодарение на "интелигентни придобивания, отлично обслужване на потребителя и способността да изпреварва конкурентите си, предлагайки богата екосистема на продукти и услуги".

Амазон се изкачи от трето на първо място, изпреварвайки миналогодишния лидер Гугъл, който сега е слязъл на трета позиция и марката му е оценена на 309 милиарда долара.

Гугъл е изпреварен и от Епъл, който запазва второто си място с 309,5 милиарда долара.

След лидерите в класацията се нареждат: Майкрософт (Microsoft), компанията специализирана в плащанията Виза (Visa), социалната мрежа Фейсбук (Facebook) и китайският гигант в търговията онлайн Алибаба (Alibaba).

Авторите на изследването подчертават, че класацията, която включва 100-те най-високо оценени световни марки, обхваща секторите на технологиите, финансите и търговията - области, които се носят на вълната на развитието на дейностите в интернет.