Затрудненият италиански авиопревозвач Алиталия (Alitalia) трябва да остане в държавни ръце, заяви днес италианският министър на транспорта Данило Тонинели, затваряйки очевидно вратата за чуждестранно придобиване, предаде ДПА.

Алиталия, достигнала ръба на фалита, премина под административно управление през май 2017 година и получи кредит от властите, който да й помогне да продължи дейността си, докато приключи процедурата по продажбата й.

Германската Луфтханза (Lufthansa) и британската Изиджет (Easyjet) са сред компаниите, които се очертаха като евентуални купувачи.

Ще успеем да запазим Алиталия национална, оставяйки 51 процента от нея в Италия с помощта на силен инвеститор, като по-малък партньор, каза пред държавната телевизия "Раинюз 24" Тонинели.

"Лично ще се ангажирам с всички международни играчи, за да се намери решение за Алиталия", заяви в парламента вицепремиерът и министър на труда Луиджи Ди Майо.

Алиталия не е била на печалба от 2002 година, а предишният опит през 2008 година авиокомпанията да остане под контрола на Италия при премиера Силвио Берлускони не завърши добре.

Компанията бе дадена на консорциум от италиански бизнесмени, които не успяха да подобрят състоянието й. Етихад (Etihad) купи 49 процента от авиокомпанията през 2014 година, но се оттегли през 2017 година след неуспешен план за постигане на рентабилност на авиопревозвача.

В момента Алиталия работи благодарение на държавни заеми на стойност 900 милиона евро (1,05 милиарда долара), но Европейската комисия разследва случая за евентуално нарушаване на европейските правила за държавна помощ.