Всеки от нас познава това усещане. Първото интервю за желаната от вас работна позиция е факт. Първата битка е спечелена, но дали сте спечелили войната? Все още е твърде рано да се каже. Търсенето на нова работа е фрустриращо преживяване, в което изпитваме голямо количество несигурност в себе си и напрежение. Справих ли се достатъчно добре? Имам ли достатъчно опит? Дали отговорих на въпросите достатъчно изчерпателно и конкретно? Дали бях самоуверен или обратното - показах своето явно притеснение? Всяко интервю за работа е дълъг процес. Свикнали сме да чуваме: "Ще се свържем с Вас, ако сте сред одобрените кандидати." Да си признаем, това изречение само по себе си е много лаконично и фрустриращо.

Вместо да се чудите защо не ви канят на второ интервю, нека разгледаме някои от най-честите причини, които могат да се случат (както и защо това невинаги зависи от вас!):

  1. HR мениджърът вече има фаворит: Някой се е обадил с препоръка или HR мениджърът вече е намерил "своя" фаворит в списъка. Това не зависи от вас. В крайна сметка, подборът на кадри включва и човешки фактор, като всеки от нас разчита не само на фактите, но и на усещанията и симпатиите си.
  2. Компанията е променила изискванията си: Промяната на изискванията се случва по-често, отколкото си мислим. Възможно е вече да не пасвате на търсените характеристики.
  3. Не пасвате на "cultural fit": Все по-голяма значимост се отдава на това дали пасвате на ценностната система и работната атмосфера на компанията. Ако средата не е вашата, може да не получите второ интервю.
  4. Търси се човек с висок праг на стрес: Някои позиции изискват висока издръжливост на стрес. Ако не сте такъв, това може да бъде минус за вас.

"Нека разсъждаваме заедно по темата. Автобиографията носи достатъчно информация за професионалния ни опит, но казва ли достатъчно за нас самите? Работодателят иска да знае и личностните характеристики на кандидата, всъщност кого назначава в екипа си", споделя Бисер Кунчев, един от основателите на новата българска платформа за работа и стажове WorkTalent.com, създадена от Dir.bg. Според него новата платформа е алтернатива на съществуващите платформи и помага на кандидатите да се представят по-убедително.

"Именно затова разработихме формати като "предварително интервю" и "видео визитка", които правят връзката между кандидатите и компаниите по-интерактивна и определено увеличават шансовете за намиране на по-добра работа", коментира Моника Станишева, председател на Борда на директорите на Dir.bg.
Според създателите на WorkTalent.com има 6 основни критерия, по които HR специалистите ни оценяват. Това са нашите способностите за:

  1. Комуникация: Дали умеем да комуникираме добре? Взаимодействието с колегите, способността да изразим идеи и да слушаме другите са ключови за успешната работа в екип. 
  2. Отношение към работния процес: До колко сериозно се отнасяме към работния процес? Пунктуалност, отговорност, ангажираност със задачите и желание за постоянно усъвършенстване са важни.
  3. Организация: Достатъчно организирани ли сме? Умението да планираме, да приоритизираме и да се справяме със срокове е от съществено значение.
  4. Етика и коректност: Съвестно и коректно ли изпълняваме задълженията си? Интегритетът и спазването на етични стандарти са важни за доверието в работната среда.
  5. Култура и ценности: В каква компания бихме искали да работим и да се развиваме? Пасват ли ценностите на компанията към нашите собствени?
  6. Лични умения и развитие: Какво умеем най-добре и какво бихме желали да надградим? Специфичните умения и желанието за лично развитие са ключови за успешната кариера.

Публикацията е предоставена от WorkTalent.com