WorkTalent.com е новата платформа на dir.bg за търсене и предлагане на работа и стаж.

В желанието ни да разгледаме всички важни теми и предизвикателства на работното ни място, днес ще споделим с вас няколко причини, които ще ви мотивират да обърнете по-голямо внимание на подредеността на собственото ви работно бюро и организирането и оптимизирането на целия работен процес.

Експертите смятат, че стойността на едно добре организирано работно място е силно подценена и е хубаво да й се отдаде по-голямо значение, тъй като всичко това допринася за производителността и ефективността ни. Подреденото работно място пък говори и за нас самите и за нашето отношение към детайлите в работата.

Ще обърнем внимание на няколко важни неща, които правят впечатление и оказват голямо влияние върху производителността, съсредоточеността и ефективността ни на работното място:

1. По-добрата работна среда:

Обичайно, повечето работодатели активно насърчават своите служители да създават култура на поддържане на чисто и организирано работно пространство. Чистата работна среда неминуемо създава добро впечатление на посетителите, а освен това, осигурява и спокойствие на служителите. Всичко това им позволява да се гордеят с въведените ефективни физически системи и възможността да повишат увереността си, като през това време и подобряват цялостната работна атмосфера. Доказано е във времето, че едно неорганизирано работно място не позволява да имаме ясен фокус върху задачите, проектите и ефективно да определяме приоритетите си. Всичко това, в крайна сметка дава своето негативно отражение върху вашето психологическо, емоционално и професионално благополучие в работната среда, а извън нея.

2. Подобрена работна ефективност и пълноценно използване на времето

За всички ни е ясно, че разполагането на всичко точно там, където трябва да бъде, винаги спестява време, а може и да се използва по-продуктивно някъде другаде. Намирането на вашите незаменими и предпочитани предмети незабавно привежда в съответствие цялото ви лично пространство с оперативните процеси, което значително подобрява ефективността и производителността ви.

3. Споделено работно пространство и по-добро сътрудничество

Да имате добре организирано бюро изглежда още по-важно, ако го споделяте с други ваши колеги. Служителите стават все по-мобилни, затова възможността за споделяне на компютър и бюро не е никак необичайно. Така, ако на вашите колеги им се наложи да намерят важен документ или файл от бюрото ви, това ще се случи максимално бързо и лесно. Дори и да не споделяте своето бюро, може да се наложи да насочите друг колега към точното място в работното ви пространство и той да се ориентира бързо. Съветваме ви да определите конкретни зони на бюрото си за различните видове хартии, документи и ползвани от вас инструменти. След като се опитате да създадете култура на работното си място, ще има по-малък шанс да изгубите предмети, което би довело до загуба на време и сериозна неефективност. Най-общо казано, премахнете всички неща, от които не се нуждаете в момента, и освободете място за други по-важни неща.

4. По-малко безпорядък, води и до по-малко стрес

Запомнете - безпорядъкът е вашият враг номер едно. Премахнете всички безполезни предмети незабавно. Знанието, че никога вече няма да изгубите документи или важни файлове, ще ви даде увереност и ще намали и ще ви освободи окончателно от стреса. Добре е да знаете какво да правите с всички тези бележки, отчети, клиентски файлове и всякакви други документи. За всеки случай, създавайте дубликати на важни за вас документи. Опитайте се да разработите ясни насоки, за да можете да определите какво да запазите и от какво нямате нужда.

5. Организираното и добре подредено работно място вдъхва увереност и винаги прави добро впечатление

Сигурно добре знаете, че офисът ви е отражение на разбирането ви за бизнеса. А, един разхвърлян и неподреден офис, винаги изпраща грешни сигнали. Първото впечатление винаги е от съществено значение и оставя дълготрайна представа във вашите клиенти, посетители и бъдещите ви служители и колеги. Едно добре подредено работно място винаги повишава морала на служителите и превръща офиса в по-чиста, по-безопасна, по-здравословна и по-щастлива работна среда. Всичко това ви кара и да се чувствате добре, когато всичко важно е подредено и има своето ясно място. Разчистването и освобождаването от излишни за вас неща, освобождава време, пространство и енергия, които могат и трябва да се използват за други по-важни задачи. Ще свършите повече за много по-малко време, ако вземете решението да разчистите бъркотията на работното си място!

Публикацията е предоставена от WorkTalent.com