Верига супермаркети в Германия отказа да продава „Кока-Кола“ заради повишаване на цената
Храната не трябва да се превръща в луксозен продукт, цитира "Билд" думите на ръководителя на "Едека" Маркус Мозе
Веригата супермаркети "Едека" (Edeka) отказа да продава "Кока-Кола", след като производителят обяви увеличение на цената от 1 септември, информира в. "Билд".
Изданието съобщи, че през юли търговската верига е научила за плановете на "Кока-Кола къмпани" да повиши цените на всички свои продукти, но не се е съгласила с това развитие и е предупредила, че може да премахне продуктите й от рафтовете на магазините си.
"Храната не трябва да се превръща в луксозен продукт", цитира "Билд" думите на ръководителя на "Едека" Маркус Мозе.
Търговското асоциация в Берлин-Бранденбург заяви, че подобни увеличения на цените от страна на производители и доставчици не са изолиран случай. "Много производители наскоро повишиха цените с претекст инфлацията, за да реализират печалба", заяви Нилс Буш-Петерсен, говорител на организацията.
Конкурентът на Edeka, веригата Rewe (разполагаща с над 3 300 магазина), също заяви, че няма да приеме увеличение на цените на всички продукти и дори е готов да приеме евентуални загуби.
Шефът на гиганта в търговията на дребно посочи пред "Вирчафтспублицистише Ферайнигунг", че потребителите в Германия трябва да се подготвят за още по-високи цени на хранителните продукти, тъй като особено големите доставчици продължават да се възползват от хода на цените, за да увеличават печалбите си.
По-рано Федералната статистическа служба на Германия съобщи, че потребителските цени в Германия са се увеличили със 7,9% през август в сравнение със същия период на миналата година. Инфлацията в Германия достигна 7,5% през юли и 7,6% през юни. През май тя достигна рекордните 7,9%, като за трети пореден път надхвърли максималната стойност. За последен път инфлацията е била толкова висока през зимата на 1973/1974 г., когато цените на петрола рязко се повишават в резултат на петролната криза.