Ограничената социализация и работата от вкъщи заради коронавируса са довели до срив в търсенето на козметика и продукти за лична хигиена като дезодоранти и грим, съобщи концернът за потребителскии стоки Юниливър (Uniliver), цитиран от Маркетуоч.

Компанията, сред чиито стотици марки са сапуните Дав (Dove) и дезодорантите Акс (Axe), отчита, че на фона на карантинните мерки са намалели продажбите на козметика и продукти за лична хигиена като шампоани, балсами, продукти за кожата.

Същевременно затворените по домовете си американци са консумирали повече сладолед, отбелязва Юниливър, която притежава също марките на леденото изкушение Бен енд Джерис (Ben & Jerry's) и Магнум (Magnum).

Продажбите на сладолед за ресторанти и кафенета са се свили с близо една трета, но това е било компенсирано от засиленото търсене на храна за вкъщи.

Продажбата на сладолед за домашна консумация са се увеличили с 15 процента за първото полугодие и с 26 процента само през второто тримесечие, посочва компанията.

Общите продажби на Юниливър са получили тласък и от активното търсене на хигиенни стоки като дезинфектанти за ръце и препарати за почистване на дома, които бележат двуцифрен растеж.

Като цяло продажбите на групата за тримесечието до 30 юни са се понижили едва с 0,3 на сто спрямо прогнозирания от анализаторите спад от 4,3 процента.