Глобалните продажби на напълно електрически и плъгин хибридни превозни средства са нараснали с 21% на годишна база през юли благодарение на най-силния растеж в Китай тази година и въпреки спада в търсенето в Европа, изчислява компанията за пазарни проучвания Rho Motion, цитирана от Ройтерс (Reuters).

В ЕС марката MG Motor, собственост на китайската SAIC Motor Corp, очаква да бъде засегната най-силно от временните мита, наложени от блока върху електромобилите, внесени от Китай, посочва анализаторът Чарлз Лестър.

Въздействието на търговските бариери вероятно ще бъде по-облекчено по отношение на Tesla, която произвежда електромобили и в своя завод край Берлин, както и върху китайската BYD, чието присъствие в Европа остава ограничено, подчертава Лестър.

Обемът на електромобилите, продадени в световен мащаб през юли, достига 1,35 млн. превозни средства, от които 0,88 млн. са били закупени в Китай, където продажбите на този вид задвижване се покачват с 31% на годишна база.

Продажбите на плъгин хибриди в азиатската страна за първите седем месеца на годината растат със 70%.

Снимка: AP/БТА

BYD, най-големият производител на електромобили в Китай, отчете за същия период ръст на продажбите на изцяло електрически и плъгин хибридни автомобили от съответно 13% и 44%.

В Европа резултатите са на противоположния полюс. Месечните продажби са се понижили със 7,8% през юли спрямо данните от началото на годината. През първите седемте месеца на годината те са се свили с 12% в Германия, която е най-големият пазар на електромобили в ЕС.

В САЩ и Канада продажбите на електромобили през юли са нараснали със 7,1%.

"BYD продължи да отчита рекордни продажби на плъгин хибриди този месец, което, което е ключов фактор, тъй като те имат голям обем автомобили, които продават", посочва Лестър пред Ройтерс.

През юли ЕС наложи временни мита върху вноса на електромобили, произведени в Китай. BYD е изправен пред мита от 17,4%, Geely 19,9% и SAIC 37,6%.